بررسی هلی شات مویک ایر 2 | بررسی ویدئویی و کامل کوادکوپتر dji mavic air 2

بررسی کامل هلی شات مویک ایر 2 + ویدئو

اگر این روزها اخبار صفحه اول سایت های تکنولوژی و فروش پهپاد را بررسی کنید. هر سایتی حداقل یک خبر یا مطلب مربوط به هلی شات DJI Mavic Air 2 دارد. پهپادی که با ویژگی های فوق العاده اش مشتریان و کاربران خود را  غافلگیر کرده، چرا که کمتر کسی پیش بینی می کرد که نسل جدید مویک ایر با چنین آپشن های پیشرفته به بازار عرضه گردد.

 

شاید اگر تصاویر و اسم این هلی شات توسط افشاگران کوادکوپتر مثل OsitaLV لو نمی رفت. اکثرا فکر می کنند که این محصول نسخه DJI Mavic 3 Pro از خانواده بزرگ مویک باشد.  اما DJI در یک حرکت غیر قابل پیش بینی چنین آپشن های پیشرفته ای را بر روی مویک ایر 2 به کار گرفت. که در ادامه به بررسی دلایل آن می پردازیم.  با دی جی آی لند همراه باشید تا به بررسی کامل این کوادکوپتر دوربین دار بپردازیم.

DJI Mavic Air 2 camera drone

همانطور که گفتیم کمپانی DJI در یک حرکت غافلگیر کننده نسخه جدید مویک را با ویژگی های قدرتمند و قابلیت های پیشرفته رونمایی کرده است. اگر از علاقمند به رباتیک و پرنده های بدون سرنشین باشید حتما اطلاع دارید که شرکت DJI در رونمایی و ارائه مویک مینی بسیار ضعیف عمل کرده. پهپادی که با وجود قیمت ارزان و توان پرواز بالا به هیچ وجه نتوانست منتقدان را قانع کند.  پس کمپانی دی جی آی بازخوردهای منفی مشتریان را به درستی دریافت. مویک مینی برای پرواز در ارتفاع بالا بسیار بد عمل کرده بود. دوربین آن کیفیت چندانی نداشت. بخصوص در این روزها که شاهد تولید گوشی های هوشمند با دوربین 60 مگاپیکسل به بالا هستیم. علاقمندان به هلی شات هم انتظار دارند که از این نوع دوربین ها بر  روی هلی شات نیز استفاده شود. DJI برای به فراموشی سپردن ضعف ها و ایرادات مویک مینی از ذهن کاربران مجبور بود تا مویک ایر را با این ویژگی ها طراحی و تولید کند.

نکته دیگر که کمتر کسی به آن فکر می کند رقیب جدید و سرسخت دی جی آی یعنی کمپانی آمریکایی Skydio می باشد. چرا که این کمپانی اخیرا نسخه جدید اسکای دیو 2 را با آپشن های فوق العاده پیشرفته مثل دوربین 4K، سیستم اجتناب از موانع بسیار هوشمند به بازار عرضه کرده است. سیستم تشخیص و اجتناب از موانع که هنوز هم محصولات دی جی آی حتی همین مویک ایر 2 هم قادر به رقابت و مقایسه با آن نیستند.

Skydio 2

پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که عملکرد ضعیف دی جی آی در ارائه مویک مینی و پیدایش رقیب جدی و قدرتمندی مثل اسکای دیو، DJI را مجبور کرده تا برای حفظ مشتریان خود Mavic Air 2 را با چنین آپشن های پیشرفته ای و قیمت مناسب (نسبت به مویک 2 پرو، فانتوم 4 پرو ) تولید و به بازار عرضه کند.  فراموش نکنید که دی جی آی بیش از 70 درصد بازار پهپادهای تجاری را در اختیار دارد!

طراحی و بدنه مویک ایر 2 :

وزن و سایر هلی شات در توان پرواز و کنترل آن بسیار تاثیر گذار هست. هر چقدر که پهپاد شما سبک تر باشد انرژی کمتری برای پرواز نیاز دارد در نتیجه همین وزن سبک به کاهش مصرف باتری و نهایتا به افزایش زمان پرواز کمک می کند. اما مشکل زمانی پیدا می شود که کوادکوپتر دوست داشتنی شما بخواهد در ارتفاع بالا یا زمانی که شرایط جوی نامناسب مثلا باد شدید پرواز کند. اینجا که می بینید در جهت باد حرکت می کند حتی پیش آمده که آن را باد برده. پس وزن سبک علارغم افزایش توان پرواز می تواند مشکل ساز هم باشد.

یکی از نقاط ضعف مویک مینی همین وزن سبک آن بود چرا که فقط 250 گرم وزن داشت. اندازه یک پرنده کوچک در آسمان که حتی با باد کم هم نمی توانست در مسیر دلخواه شما پرواز کند. اما DJI مویک ایر 2 را با ابعاد در حال تاشو ( طول =18 سانتی متر, عرض= 9.7 سانتی متر، ارتفاع= 8.4 میلی متر )  و در حالت پرواز یا غیر تاشو ( طول = 18.3 سانتی متر, عرض= 25.3 سانتی متر، ارتفاع= 7.7 میلی متر ) و با وزن 570 گرم طراحی و تولید کرد. که بیش از دو برابر مویک مینی 250 گرمی وزن دارد. و دیگر مشکل پرواز در ارتفاع بالا را نخواهد داشت. هر چند نسبت به مویک 2 پرو وزن آن به نصف کاهش یافته است. و همین کاهش وزن به افزایش زمان پرواز پهپاد کمک کرده است. البته بخشی از وزن 570 گرمی مویک ایر 2 متعلق به باتری 198 گرمی دستگاه هست.

مویک ایر 2 به لحاظ طراحی تقریبا شبیه سایر اعضای خانواده مویک هست. و در این زمینه سنت شکنی نکرده بلکه همان استایل مشابه کوادکوپترهای مویک یعنی تاشو بودن را حفظ کرده است.

 

ویدئو بررسی کامل مویک ایر 2

توان پرواز مویک ایر 2:

یکی دیگر از آپشن های اصلی DJI Mavic Air 2 که آن را برتر از سایر اعضای خانواده مویک حتی Mavic 2 قرار می دهد توان پرواز 34 دقیقه ای این کوادکوپتر دوربین دار هست. زمان پروازی که به لطف باتری سه سل لیتیومی 3500 میلی آمپری ، بهینه شدن برد دستگاه، موتورهای براش قدرتمند، کاهش وزن کواد به 33 دقیقه در شرایط باد و 34 دقیقه در شرایط غیر بادی افزایش یافته است.
مثلا در مقایسه با مویک 2 وزن دستگاه به نصف کاهش یافته است. همچنین از باتری سه به جای باتری دو سل استفاده شده. و حتی خود باتری دستگاه نیز قویتر و بهینه تر شده. تمامی این تغییرات در نهایت منجر به افزایش توان پرواز این دستگاه شده است.

سرعت پرواز: اگر به کنترلر جدید این هلی شات دقیت کرده باشید دارای یک دکمه در وسط هست که دارای سه حالت یا سه روش پروازی اسپرت، نورمال، تریپاد می باشد. که برای تنظیم سرعت کواد کوپتر از آن استفاده می شود. سرعت این هلی شات در حالت پرواز افقی اسپورت 68 کیلومتر بر ساعت، در حال نورمال 43 کیلومتر بر ساعت و در حالت مد پروازی تریپاد (Tripod) سرعت آن 18 کیلومتر بر ساعت می باشد.حالت تریپاد برای تصویر برداری بدون لرزش هست.

مقاومت در برابر باد: یکی از آیتم های مهم برای کسانی هست که اهل طبیعت گردی و مسافرت هستند. کسانی که می خواهند با سفر به دل طبیعت بخصوص مناطق کوهستانی از جاذبه های دیدنی آن فیلمبرداری کنند. علاوه بر وزن پهپاد، ملخ ها یا بال های عامل مهمی در تعیین مقاومت آن در برابر باد به شمار می آیند. حداکثر مقاومت مویک ایر 2 در برابر باد 8.5 تا 10 متر بر ثانیه (سطح 5 ) است. که تقریبا از این جهت با مویک 2 پرو برابری می کند.

محدوده دمای عملیاتی: این پرنده دوست داشتنی برای پرواز در شرایط آب و هوایی مختلف حدود 10- تا 40 درجه سانتی گراد ( 14 تا 104 درجه حرارت فارنهایت ) می باشد.  پس نمی توان در شرایط بد آب هوایی خیلی سرد یا خیلی گرم زیاد پرواز کند. چرا که علاوه بر مصرف زیاد انرژی به برد و موتورهای دستگاه نیز فشار زیادی وارد می شود.

فرکانس عملیاتی: مویک ایر 2 مثل نسخه قدیمی خود از دو باند فرکانسی 2.400 تا 2.4835 گیگاهرتز و 5.725 تا 5.850 گیگاهرتز می باشد. که کمک می کند تا تصاویر ویدئوی از فاصله 8 کیلومتر به گوشی های هوشمند نصب شده بر روی کنترلر انتقال دهد.  توان رادیویی موثر (EIRP) این Drone نیز دارای دو باند فرکانسی 2.400 تا 2.4835 گیگاهرتز و 5.725 تا 5.850 گیگاهرتز می باشد. این باند فرکانسی در افزایش برد دستگاه بخصوص برد انتقال تصویر آن بسیار مهم می باشد. هر چند افرادی که تازه با هلی شات آشنا شده اند. این مطالب چندان جذابیت نداشته باشد.
محدوده دقت در حال پرواز یکی دیگر از آیتم های این هلی شات پیشرفته هست که باید به آن بپردازیم.

پروانه ها: تاشو، نصب سریع، سر و صدای کم مهمترین ویژگی ملخ ها یا پروانه های این هلی شات هستند که نقش مهمی در کنترل پرواز، افزایش سرعت و مقاومت آن در برابر باد دارند.

سیستم ماهواره ای: این هلی شات دارای سامانه موقعیت یاب جهانی یان همان GPS و  GLONASS و همچنین قطب نما است. همچنین دارای واحد اندازه گیری داخلی (IMU) می باشد اگر از علاقمندان به رباتیک و هوا فضا هستید حتما می دانید که IMU یک سنسور الکترونیکی، که ماموریت آن تشخیص و اندازه گیری جهت، نیروی های گرانشی و سرعت پهپاد می باشد.

حافظه کوادکوپتر: یکی از مهمترین سئوالات مشتریان قبل از خرید کوادکوپتر مربوط به حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه است. چرا که برای ذخیره سازی تصاویر ظبط شده نیاز به فضای کافی هست. در مورد وضعیت ذخیره سازی و حافظه مویک ایر 2 بدانید که این هواپیمای بدون سرنیشین کوچک علاوه بر حافظه داخلی 8 گیگابایت، از کارت حافظه تا 256 گیگ پشتیبانی می کند. که می توان تا ساعت ها فیلمبرداری و ذخیره سازی کرد.

جدول مقایسه مویک ایر 2 با مویک ایر، مویک 2 پرو/زوم، مویک مینی
  مویک ایر مویک 2 پرو/زوم مویک مینی مویک ایر 2
وزن 430 گرم 907 /905 گرم 249 گرم 570 گرم
ابعاد 4.9×8.3×16.8 سانتی متر 8.4×9.1×21.4 سانتی متر

5.7×8.2×14 سانتی متر

8.4×9.7×18 سانتی متر
دوربین 12MP 20MP / 12MP 12MP 48MP/ 12MP
توان پرواز 21 دقیقه 31 دقیقه 30 دقیقه 34 دقیقه
برد 4 کیلومتر برد رادیویی و ویدئویی 8 کیلومتر برد رادیویی و ویدئویی 4 کیلومتر برد رادیویی و ویدئویی 18.5 کیلومتر ردایویی
10 کیلومتر ویدئویی
ویدئو 4K/30fps 4K/30fps 2.7K/30fps 4K/60fps
قیمت 799 دلار 1599/1349 دلار 399 دلار 799 دلار

دوربین مویک ایر 2 :

شاخص کلیدی در انتخاب و خرید پهپاد فیلمبرداری دوربین آن است. بخصوص برای کسانی که در کار آتلیه و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، یا کسانی که اهل مسافرت و طبیعت گردی هستند.

mavic air 2 camera

از تماس های چند روز اخیر مشتریان مویک ایر 2 به این نتیجه رسیده ایم. که دوربین بیش از سایر آیتم های کوادکوپتر برای مشتریان اهمیت دارد.  چرا که بیشتر هلی شات را برای فیلمبرداری می خواهند.

dji پرچمدار میان رده خود را با دوربین 48 مگاپیکسل f/2.8 با کیفیت 4k روانه بازار کرده. تا بتوانید تصاویر با کیفیت بالا ضبط کنید. سنسور دوربین آن از نوع 1/2″ CMOS است. که به شما اجازه می دهد تا عکس های 12 یا 48 مگاپیسل بگیرید. آنطور که در مشخصات دوربین ذکر شده محدود فوکوس آن 1 متر تا بی نهایت می باشد.

DJI Mavic Air 2 camera drone 6

ویژگی های خوب دوربین mavic air 2 به همین جا ختم نمی شود بکله این هلی شات قادر به ضبط فیلم های هایپرلپس 8K است. که اولین با در بین کوادکوپتر های DJI چنین ویژگی دیده می شود. شما می توانید عکس هایی با رزولوشن 8000×6000 در بگیرید. و با دو کیفیت 12 یا 48 مگاپیکسل عکس برداری کنید. برای زمان بندی جهت گرفتن عکس می توان زمان 2/3/5/7/10/15/20/30/60 ثانیه مشخص کرد.

فیلمبرداری 4K60fps/1080P

Mavic Air 2 ویدئویی استثنایی را با کیفیت 4K/60fps ، 2.7K/60 fps و 1080p/240fps ارائه می دهد که برای سازندگان تیزرهای تبلیغاتی و کسانی در جستجوی بهبود مهارت های هنری خود هستند مناسب است. D-Cinelike جزئیات عالی را حفظ می کند و به شما امکان می دهد رنگ ها را مانند یک حرفه ای تغییر دهید.

فیلم HDR

اینجاست که همه چیز جالب می شود. Mavic Air 2 با فیلم HDR همراه است که از فناوری Quad Bayer با کارایی بالا پشتیبانی می شود. به لطف معماری سنسور HDR،  تضمین می کند تا تصاویر لایه لایه با جزئیات و رنگ استثنایی ضبط کنید.

عکس برداری هوشمند SmartPhoto


Mavic Air 2 دارای ویژگی SmartPhoto  است که HDR ، HyperLight و تشخیص صحنه را برای یک عکس برداری کاملاً بهینه ادغام می کند. Hyperlight با ترکیب تصاویر و حذف نویز ، عکسهای گرفته شده در شرایط کم نور را بهبود می بخشد. تشخیص صحنه پارامترهای عکسبرداری دوربین را بر اساس شناسایی صحنه هایی مانند غروب خورشید ، آسمان ، چمن ، برف و درختان بهینه می کند. HDR از الگوریتم های پیشرفته ای برای بهینه سازی دامنه پویای تصویر شما استفاده می کند. SmartPhoto یک روش هوشمندانه برای عکاسی از هواپیماهای بدون سرنشین فراهم می کند که گرفتن عکس های خیره کننده را آسان می کند.

پانورامای HDR

برای کاربرانی که به دنبال عکس برداری اولترا واید برای انتشار در سوشیال مدیا و پوشش رسانه ای هستند ، Mavic Air 2 پیشرفته ترین حالت پانورامای DJI با رنگ و جزئیات واضح را ارائه می دهد.

مویک ایر 2 با استفاده از سیستم مشهور گیمبال سه محور حتی در شرایط بادی نامناسب کار عکس برداری و فیلمبرداری را با کیفیت بالا انجام می دهد.

هایپرلاپس 8K

این یک ویژگی عالی برای سازندگان محتوای تبلیغاتی است که مایل هستند فیلم های عالی را به صحنه های حرفه ای و سینمایی تبدیل کنند. Mavic Air 2 زمان و حرکت را در کف دست شما قرار می دهد و به شما اجازه می دهد تا یک صحنه از روز به شب در چند ثانیه به نمایش بگذارید. مشابه تصویر زیر:

فیلم های هایپرلپس و 8K با مویک ایر 2

Hyperlapse 8K روشی باورنکردنی برای کشف روایت خلاقانه شماست ، به سادگی مکان عکسبرداری خود را انتخاب کنید ، و برنامه صحنه ای خودکار در چند ثانیه بدون نیاز به هیچ ویرایشی ایجاد می کند. 

مویک ایر 2 از فرمت های JPEG/DNG (RAW) برای ذخیره عکس و فرمت های MP4/MOV (H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC) برای ذخیره فیلم پشتیبانی می کند. که فرمت رایج MP4 امکان می دهد تا ویدئوهای  تهیه شده با مویک ایر 2 را بر روی تمامی دستگاه های موبایل و کامپیوتر مشاهده کنید.

جدول زیر بهتر مشخصات فنی دوربین پهپاد مشخص می کند.

مشخصات دوربین هلی شات مویک ایر 2
دوربین 48MP
کیفیت 4K
رزولوشن فیلمبرداری
4K اولترا HD
رزولوشن 2160 ×3840
  فریم بر ثانیه 24/25/30/48/50/60
2.7K رزولوشن 1512×2688
  فریم بر ثانیه 24/25/30/48/50/60
فول اچ دی FHD رزولوشن 1080×1920
  فریم بر ثانیه 24/25/30/48/50/60/120/240
4K اولترا HDR رزولوشن 2160×3840
  فریم بر ثانیه 24/25/30
2.7K اولترا HDR رزولوشن 1512×2688
  فریم بر ثانیه 30
فول اچ دی -HDR رزولوشن 1080×1920
  فریم بر ثانیه 24/25/30
رزولوشن عکس برداری
کیفیت 12 و 48 مگاپیکسل
SmartPhoto  Scene Recognition, HyperLight, and HDR
HDR Panorama
رزولوشن

عمودی (ارتفاع×عرض) : 8000×3328
افقی (ارتفاع×عرض) : 6144×8000
180 درجه پانوراما : 8192×3500 pixels (ارتفاع×Height)

سایر اطلاعات
لنز میدان دید 84
پروفایل رنگی D-Cinelike, Normal
حداکثر بیت ریت 120Mbps
پشتیبانی از فایل های سیستمی FAT32  و exFAT

گیمبال DJI Mavic Air 2 :

گیمبال سه محوره یکی از آپشن های مشهور DJI که بر روی تمامی محصولات آن به کار گرفته می شود. و در پهپاد جدید مویک ایر 2 به گیمبال حرفه یا مجهز کرده است. تا بهترین شکل ممکن حرکت های دوربین را هنگام فیلمبرداری خنثی کند. سه محور به کار گرفته شده در این پهپاد شامل حرکت های افقی یا Pan با زوایه قابل کنترل (-100 تا 100 درجه ) ، حرکت های عمودی یا Tilt با زاویه (-135 تا 45 درجه ) و حرکت های چرخشی با زوایه 90 درجه (-45 تا 45 ) است. خطای عملیاتی ±0.01° می باشد.  مشخصات ذکر شده از گیمبال مویک ایر 2 نشان می دهد به خوبی می تواند خطای دوربین را هنگام فیلمبرداری با هلی شات کنترل کنند. بدون استفاده از استابلایزر یا گیمبال امکان ضبط فیلم بدون لرزش آن هم با کوادکوپتر که در هوا لرزش زیادی دارد، امکان پذیر نیست. پس برای خرید هلی شات همیشه گیمبال آن را در نظر بگیرید!

 

سیستم ویژن DJI Mavic Air 2 :

همانطور که در ابتدا این مقاله گفتیم سیستم اجتناب از موانع مویک ایر 2 از نوع APAS  3.0 یا همان سیستم های پیشرفته کمک خلبان می باشد که کمک می کند تا در محیط مختلف به خوبی پرواز کند. و از تصادف کوادکوپتر در برخورد با موانع پیش رو جلوگیری می کند. سیستمی که به لطف سنسورهای هوشمند به کارگرفته بر روی پهپاد عمل می کند. اما این سنسور ها فقط  در قسمت عقب، جلو، زیر مویک ایر 2 نصب شده است. و در سمت چپ و راست یا بالای خبری از سنسور نیست که شاید بتوان گفت بزرگترین ایراد این هلی شات می باشد. ایرادی که می تواند یک نقطه ضعف برای آن در مقابل هلی شات اسکای دیو 2 باشد. پس سیستم اجتنباب از موانع مویک ایر 2 نمی تواند به طور 100 درصد امنیت آن را هنگام پرواز تضمین کند.
جدول زیر به خوبی سیستم اجتناب از موانع مویک ایر 2 را نشان داده است.

سنسور های جلو
محدوده اندازه گیری دقیق: 0.35-22.0 متر
محدوده تشخیص: 0.35 تا 44 متر
سرعت سنجش مؤثر: 12 متر بر ثانیه
میدان دید (FOV): 71 درجه (افقی) ، 56 درجه (عمودی)
سنسور های عقب
محدوده اندازه گیری دقیق: 0.37-23.6 متر
محدوده تشخیص: 0.37-47.2 متر
سرعت سنجش مؤثر: 12 متر بر ثانیه
میدان دید (FOV): 44 درجه (افقی) ، 57 درجه (عمودی)
سنسور چپ و راست
ندارد!
سنسور بالا
ندارد!
سنسور زیر کواد:
سنسورهای Dual Vision + حسگر های زمان پرواز (ToF)
ویژگی سنسورهای زیر
محدوده اندازه گیری 0.1-8 متر
ToF  0.5-30 متر
محدود شناور سنسور ویژن
0.5-60 متر

 

انتقال ویدئو :

مویک ایر 2 امکانات شگفت انگیز زیادی دارد که یکی از جالب ترین آنها قدرت انتقال و برد تصویری فوق العاده آن است. یعنی می تواند تا فاصله 10 کیلیومتر تصاویر و ویدئو را منتقل کند. یعنی شما تا فاصله حداکثر 10 کیلومتری از پهپاد می توانید تصاویر زنده را تماشا و ضبط کنید. و چنانچه پهپاد در فاصله 11 تا 15 کیلومتری از شما قرار بگیرید هیچ تصویر مشاهده نمی کنید. بلکه با استفاده از GPS می توانید به هلی شات دستور دهید که از صحنه مورد نظر ( در فاصله فراتر از 10 کیلومتر ) دستور دهید که از آن منطقه فیلم برداری یا عکس برداری کند. فیلم ها و تصاویر گرفته شده از این فاصله بر روی کارت حافظه یا حافظه خود کوادکوپتر ذخیره می شوند. هر چند شما دیگر تصویری زنده از آن منطقه بر روی نمایشگر نصب شده روی کنترلر خود ندارید.  هر چند ویدئوهایی که با دوربین مویک ایر 2 ضبط می کنید با فرمت 4K هستند اما تصاویر دریافتی زنده بر روی صفحه نمایشگر به هیچ وجه 4K نستند. بلکه با کیفیت 720 یا 1080 با30 فریم بر ثانیه می باشند.

نکته دیگر اینکه چنانچه در فاصله کمتر از 10 کیلومتری شما تصاویر را با نویز یا کیفیت پایین دریافت می کنید نگران نباشید چرا که فیلم اصلی بر روی خود هلی شات ذخیره می شود. که بدون نویز و با کیفیت بالا می باشد.

 

مویک ایر 2 به تکنولوژی OcuSync 2.0 مجهز هست. OcuSync اولین بار با مویک پرو معرفی شد و بخشی از خانواده Lightbridge است و یک سیستم انتقال وایرلس است که سیگنال ویدیویی وایرلس HD را با تاخیر کم بدون افت کیفیت انتقال دهد. و با کنترل سیگنال ها، انتقال تصاویر ویدئویی را از فواصل دور با کیفیت بالا به دستگاه های هوشمند نصب شده بر روی کنترلر امکان پذیر کند. و از دو فرکانس 2.4GHz/5.8GHz با سوئیچ خودکار پشتیبانی می شود. جدول زیر بهتر شما را با ویژگی های انتقال تصویر مویک ایر 2 آشنا می سازد.

و اما میزان تاخیر دریافت ویدئو زنده بستگی به شرایط محیط و نوع گوشی موبایل نصب شده بر روی کنترلر دارد. سعی کنید از گوشی های پرچمدار و جدید نوکیا 9 یا گلکسی S11 یا آیفون ایکس استفاده کنید.

سیستم انتقال OcuSync 2.0 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز و سوئیچ خودکار
حداکثر برد تصویری 10km(FCC) 
 6km(CE)
6km(SRRC)
6km(MIC)
کیفیت تصاویر دریافتی زنده 720p@30fps/1080@p30fps
تأخیر (بسته به شرایط محیطی و دستگاه همراه) 120-130 میلی ثانیه
فرمت رمزگذاری انتقال ویدیو H.265
حداکثر بیت ریت نمایش زنده 40 مگاپیکسل
فرکانس عملیاتی 2.400-2.4835GHz
5.725-5.850GHz

FCC کمیسیون ارتباطات فدارل آمریکا که باد فرکانس 6 گیگاهرتزی را برای صنعت وای فای تصویب کرده است. به نظرت می رسد ابزارهای وای فای مثل همین کوادکوپترهای دی جی آی باید تست و گواهی مربوطه را از FCC را اخذ کنند.
SRRC سازمان تنظیم مقررات رادیویی چین
CE گواهینامه ای است که نشان دهنده انطباق با استانداردهای بهداشتی، ایمنی و حفاظت از محیط زیست جهت ورودی محصولات به بازار اتحادیه اروپا است.
MIC حداقل غلظت مهاری 

ریموت کنترلر مویک ایر 2 :

ریموت کنترلر مویک ایر 2 | Remote Controller Mavic Air 2 Fly More Combo

 

یکی دیگر از تغییرات جالب توجه در پرچمدار جدید DJI ریموت کنترلر آن است.  چرا که مل قرار گرفتن گوشی موبایل بر روی کنترلر به کلی تغییر کرده و از قسمت پایین به بالا منتقل شده تا هنگام گرفتن کنترلر و کار با جوی استیک ها دستان شما دیدن صفحه نمایش موبایل را مختل نکنند و همچنین شکل کلی نگهدارنده و موبایل و گیره های آن به کلی تغییر کرده است. از یک نگهدارند ریلی به جای هولدر قبلی استفاده شده. تا به راحتی و مطابق با سایز عرض گوشی واکنش گرا باشد. 

سیستم انتقال ریموت کنترلر از نوع OcuSync2.0 هست که درباره آن توضیح داده شد. و برای اتصال به موبایل از انواع کابل لایتنینگ، میکرو USB و USB نوع C پشتیبانی می کند.

DJI Mavic Air 2 camera drone 21

شاید برای شما سئوال پیش آمده باشد که آیا می توان از تبلت برای نمایشگر روی رادیو کنترلر استفاده کرد یا نه؟ در پاسخ به این سئوال بگوییم که نگهدارنده های واکنش گرا و ریلی این کنترلر از دستگاه های هوشمند با حداکثر طول 18 سانتی متر، عرض 8.6 سانتی متر، ضخامت 1 سانتی متر پشتیبانی می کند. با توجه به ابعاد ذکر شده به نظر نمی رسد که تبلت های شما قابل نصب بر روی کنترلر باشند.

دمای عملیاتی این کنترلر منفی 10 تا مثبت 40 درجه سانتی گراد ( 14 تا 104 درجه فارنهایت ) می باشد.

 

باتری مویک ایر 2 :

Intelligent Flight Battery

کمپانی دی جی آی در طراحی و تولید مویک ایر به جای کاهش وزن از یک باتری قویتر به کار ببرد. هر چند باز هم نسبت به مویک 2 پرو وزن دستگاه به نصف کاهش یافته است. یکی از لوازم اصلی کوادکوپتر که نقش اصلی در تعیین زمان پرواز آن دارد همین باتری می باشد. DJI در مویک مینی از یک باتری 2 سل 2600 میلی آمپری استفاده کرده. که با توجه به کاهش بیش از حد ابعاد و وزن پهپاد زمان پرواز آن را تا 30 دقیقه افزایش داده است. هر چند همین کاهش وزن باعث انتقادات زیادی به پرچمدار ارزان قیمت DJI شده است. چرا که در ارتفاع بالا و حتی شرایط باد ملایم هم این پرنده عملکرد پرواز خوبی نداشته.

اینجا بود که این شرکت برای جبران کردن نقاظ ضعف Mavic Mini هلی شات جدید خود را با آپشن های قویتر به بازار عرضه کند. که یکی از همین آپشن استفاده از باتری بزرگ لیتیوم پلیمری 3 سل، 3500 میلی آمپر بوده است. باتری که فقط 198 گرم وزن دارد و حدود 35 درصد از وزن 570 گرمی مویک ایر 2 را به خود اختصاص داده است. البته باتری این کواد کوپتر نسبت به مدل های قبلی بهینه تر و قویتر شده است.

البته شما می توانید با خرید مویک ایر 2 کمبو، سه عدد باتری داشته باشید که هنگام سفر به طبیعت تا 102 دقیقه فیلمبردرای کنید. یا در صورت نیاز از یک پاوربانک برای شارژ آنها استفاده کرده.

شارژر باتری مویک ایر 2 :

آخرین قسمت این دستگاه که بررسی آن می پردازیم شارژر باتری می باشد. شارژر باتری مویک ایر 2 از شدت جریان ورودی 100 تا 240 ولت ، 50/60 هرتز، 1.3 آمپر پشتیبانی می کند. حداکثر جریان خروجی این شارژر 13.2 ولت، 2.82 آمپر و برای شارژر با پورت USB از جریان 5 ولت، 2 آمپر پشتیبانی می کند. حداکثر ولتاژ مجاز 13.2 ولت است. و دارای توان نامی (Rated Power ) 38 وات است.

 

 

تفاوت مویک ایر 2 با مویک ایر 2 کمبو :

کاربران زیادی در مورد تفاوت نسه استاندارد و کمبو این هلی شات سئوال کرده اند. همانطور که بعضی شماها اطلاع دارید این دو فقط از نظر تعداد لوازم جانبی مثل باتری با هم تفاوت دارد.

اگر پک استاندارد را خریداری کنید با وجود قیمت ارزان تر، باتری اضافی همراه دستگاه ارائه نمی شود. اما اگر پک کمبو را خریداری کنید علاوه بر باتری خود هلی شات دو عدد باتری اصلی اضافی نیز همراه آن ارائه می شود. البته این تفاوت فقط مختص به باتری نیست. چرا که پک کمبو دارای یک کیف، فیلتر های ND  دوربین پهپاد، هاب شارژر، یک عدد تبدیل پاوربانک باتری مویک که نسخه استاندارد هیچ کدام از اینها را ندارد.

هر چند نسخه کمبو 200 دلار قیمت آن بیشتر هست. اما لوازم جانبی که در بالا ذکر شده، همراه دستگاه ارائه می شود که تهیه آنها در بازار آزاد یا مراکز فروش قیمتی بالای 300 دلار دارند. تصویر زیر به خوبی تفاوت این دو نسخه را نشان داده است.  مویک ایر 2 نسخه استاندارد با قیمت 799 دلار و نسخه کمبو با قیمت 988 دلار به بازار عرضه شده.  در صورتی که مویک با همین قیمت و حتی نسخه کمبوی آن 11 دلار گرانتر بود. آیا به نظر شما مویک ایر با مویک ایر 2 قابل مقایسه هست؟

Mavic Air 2 vs Mavic Air 2 Fly More Combo different

نتیجه گیری:

هلی شات مویک ایر 2 با توجه به قیمت و مشخصات فنی فوق العاده ای که دارد بهترین گزینه برای خرید در سال 2020 می باشد. این کوادکوپتر هم به لحاظ قیمتی هم از نظر امکانات و قابلیت نسبت به سایر محصولات میان رده DJI و سایر برند های موجود در بازار برتری قابل توجهی دارد. مطمئن باشید که دی جی آی به جای اینکه از ترکیب سخت افزار پهپاد های قبلی خود مثل محصولات خانواده مویک برای ارائه نسخه جدید Mavic Air  استفاده کند، از تکنولوژی کاملا نوین و سخت افزار جدید با قابلیت پیشرفته برای ساخت کوادکوپتر مویک ایر 2 به کار گرفته است.

شاید بتوان گفت که مویک مینی کپی از محصولات قبلی هست با کمی تغییرات . اما در مورد مویک ایر 2 جایی برای چنین قضاوتی باقی و هر گونه انتقادی باقی نگذاشته است.

کسانی که هنوز برای خرید این دستگاه دچار شک و تردید هستند. بهتر است یک ماه آینده صبر کند تا با تست ها و پرواز های بیشتر توسط افراد مختلف در سراسر جهان قابلیت های پیشرفته و نقاط ضعف آن بهتر آشکار شود.

اینکه DJi Mavic Air 2 را خریداری کنیم یا نه، انتخاب با شماست. حتی اگر به زودی نسخه جدید مویک 2 یعنی مویک 3 پرو به بازار عرضه شود. اما باز این پهپاد بخاطر ویژگی های فوق العاده و قیمت مناسب ارزش خرید دارد. تنها ضعف این دستگاه نداشتن سنسور در چپ و راست و قسمت بالا است که در همین محتوا به آن پرداخته ایم.

بدون شک کرونا با اثرات ویرانگرش بر اقتصاد جهان در تعیین قیمت ارزان این هلی شات بی تاثیر نبوده

چنانچه شما هلی شات مویک ایر 2 را خریداری کرده اید. تجربیات خود از نکات مثبت و منفی این هلی شات با ما در میان بگذارید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *