معرفی کمپانی دی جی ای - DJI در چه عرصه ای فعالیت دارد؟

معرفی کمپانی DJI – تاریخچه و محصولات آن

معرفی کمپانی دی جی آی و محصولات آن

دی جی ای یا DJI یک شرکت تکنولوژی چینی واقع در شهر شنزن می باشد که از مهمترین فعالیت های این کمپانی در زمینه  ساخت وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و تجاری جهت فیلمبرداری و تصویر برداری هوایی می باشد. این شرکت فناوری پیشرو در ساخت محصولاتی همچون کوادکوپتر ، دوربین فیلمبرداری، تثبیت کننده دوربین، پلتفرم پرواز، لرزشگیر دوربین، کنترل کننده پرواز و سیستم پیشرانه های قدرتمند می باشد. در سال 2017 با افزایش 18 میلیارد پوندی درآمد این مجموعه تعدا کارکنان آن به 6000 نفر رسید. بیشتر فعالیت های کمپانی دی جی ای در چین، ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا توسعه می یابد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 5

تاریخچه کمپانی DJI – چه کسی دی جی ای را بنیان گذاری کرد؟

از دیگر مشخصات این کمپانی می توان به شرکت تابعه آن یعنی هاسلبلاد (Hasselblad) شرکت سازنده دوربین های قطع متوسط اشاره کرد که پس از به کارگیری دوربین های آن توسط ناسا برای تصویر برداری از کره ماه نام و نشان پر آوازه ای به دست آورد. وب سایت رسمی کمپانی دی جی آی Dji.com می باشد که تمامی اطلاعات مربوط به محصولات این کمپانی را می توان از همین آدرس رصد کرد. نام بومی این کمپانی 疆 创新 科技 میباشد، اما نام تجاری آن DJI بوده که برای همه علاقمندان به هواپیماهای بدون سرنشین شناخته شده می باشد. دفتر مرکز این شرکت چینی در شهر شنژن – گوانگدونگ واقع شده و تقریبا 13 سال پیش یعنی سال 2006 توسط فرانک وانگ بنیان گذاری شد. فرانک وانگ علاقه خیلی زیاد به هواپیماهای بدون سرنشین داشت و آرزوی ایشان فیلم برداری و تصویر برداری با استفاده از این ربات های پرنده بود که در سال 2003 با باقی مانده بورسیه دانشگاه توانست جرقه ای برای دستیابی به این موفقیت بزرگ ایجاد کند. او با همین هزینه کم توانست در خوابگاه خود کیت های نیمه آماده طراحی کند و با فروش آنها مقدمات لازم برای بنیان گذاری این کمپانی را آغاز کرد. فرانک در سال 2006 دی جی آی را از خوابگاه خود به شهر شنژن در گواندونگ منتقل کند. اما زمان زیادی به طول انجامید تا وانگ اولین کوادکوپتر خود را روانه بازار کند. دی جی ای در سال 2015 اولین پهپاد خود را که از نوع 6 روتوره (هگزاکوپتر) بود با عنوان wings-s800-evo روانه بازار کرد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 4

محصولات کمپانی DJI

کمپانی دی جی ای برای توسعه فعالیت های هواپیماهای بدون سرنشین تلاش کرده  تا آنها را مجهز به دوربین کند و حاصل این کار پرنده های فیلم برداری هستند که امروزه با بهترین کیفیت تصاویر و فیلم های هوایی تهیه می کنند. تکنولوژی پهپادهای دوربین دار می تواند متعلق به همین برند دی جی ای باشد، چرا که تمامی محصولات این کمپانی یا دارای دوربین میباشند یا قابلیت حمل دوربین دارند. در ادامه همین محتوا از فروشگاه اینترنتی دی جی آی لند که در واقع نمایندگی رسمی این محصولات در ایران می باشد به تمامی محصولات آن اشاره خواهیم کرد.

پهپادهای صنعتی به عنوان پیشرفته ترین کواد کوپترهای DJI

یک کوادکوپتر صنعتی به پرنده ای گفته می شود که توانایی انجام فعالیت های صنعتی نظیر فیلم برداری هوایی در پروژه های صنعتی و عمرانی، سمپاشی هوایی در عرصه کشاورزی، قابلیت حمل بار یا بسته های سنگین وزن، کارهای تحقیقاتی و موارد بسیار دیگر را داشته باشد. پهپادهای صنعتی دی جی ای عبارتند از ماتریس ها که قابلیت حمل دوربین های سنگین وزن را دارند و از آنها برای فیلم برداری سینمایی و صنعتی استفاده می شود، پهپادهای کشاورزی که با سمپاشی بیش از 10 هکتار در ساعت می توانند سرعت خیره کننده ای به عملیات سمپاشی و آفت زدایی ببخشند. در پایین به تمامی هواپیماهای صنعتی شرکت دی جی ای اشاره خواهیم کرد.

 

ماتریس 100

این کوادکوپتر میتواند اولین سری از پرنده های ماتریس باشد که با قابلیت حمل دوربین های  سبک وزن و نصب انواع ماژول GPS، التراسونیک و گیمبال بر روی آن امکان ثبت فیلم و تصاویر صنعتی را فراهم می آورد. در واقع Matrice 100 اولین پهپاد صنعتی میباشد که کاربران می توانستند بر روی آن دوربین پیشرفته نصب کنند. زمان پرواز این مولتی روتور حدود 22 دقیقه با وزن تیکاف 500 گرم می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 8

ماتریس 200

سری دیگر از کوادکوپترهای صنعتی کمپانی دی جی آی ماتریس 200 می باشد. محصولی که قابلیت های پیشرفته تر نسبت به M100 روانه بازار شد. کاربران علاوه بر این که میتوانند در زیر کوادکوپتر دوربین نصب کنند این امکان را به آنها می دهد تا بر روی سطح بالایی Matrice 200 دوربین نصب کرد. کاربران همچنین میتوانند با استفاده از لرزشگیر های مخصوص همزمان دو دوربین بر روی این کوادکوپتر قرار دهند. زمان پرواز این مولتی روتور 38 دقیقه می باشد. محدوده قابل کنترل این پرنده 7 کیلومتر است.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 15

ماتریس 200 ورژن 2

تا به امروز که اواسط سال 2019 میلادی می باشد ماتریس 200 وی 2 آخرین نسخه از پرنده های صنعتی کمپانی دی جی ای می باشد. Matrice 200 v2 نسخه 2 ماتریس 200 می باشد که با اندکی تفاوت در سیستم انتقال ویدئویی و برد پروازی به بازار آمد. برای ورژن 2 ماتریس برد مسافتی حدود یک کیلومتر افزوده شد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 6 e1576447826790

 

ماتریس 600

اما پیشرفته ترین پهپاد صنعتی دی جی ای سری ماتریس 600 می باشند که دارای 6 روتور و به آنها هگزاکوپتر گفته می شود. هگزاکوپتر ام 600 قابلیت حمل بیش از 6 کیلوگرم بار را دارد که این بار میتواند دوربین فیلم برداری ، لرزشگیر، نورافکن و ماژول های دیگر باشد. این مولتی روتور مجهز به سیستم کنترل پرواز A3، سیستم رادیویی و انتقال تصویر lightbridge 2، باطری پرواز هوشمند، پروانه های کربنی سایز بزرگ، موتورهای براشلس و امکانات مفید دیگری می باشد که فیلم برداران حرفه ای از آن استفاده زیادی می برند.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 12

ماتریس 600 پرو

سری جدید هگزاکوپترهای ماتریس مدل DJI Matrice 600 Pro می باشند. محصولی که مدل ارتقاع یافته M 600 می باشد و تا حدودی همان امکانات و مشخصات هم گروه خود را به ارث می برد. این پرنده حدود 10 کیلوگرم وزن دارد که نیمی از این وزن را 6 عدد باتری در نظر گرفته برای آن تشکیل می دهند. بر روی این پرنده صنعتی می توان انواع لرزشگیر و دوربین های سنگین وزن نظیر RED EPIC و دوربین های زنوس را نصب کرد. زمان پرواز این هگزاکوپتر حدود 38 دقیقه با باتری های لیتیومی TB48S می باشد

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 13

سمپاش DJI MG 1P

MG 1P یک پهپاد سمپاش از کمپانی دی جی آی میباشد که در رده محصولات صنعتی این شرکت قرار دارد و امتیاز مهمی برای این کمپانی به حساب می آید چرا که خدمتی نوین به کشاورزان ارائه می دهد و با ورودش به بازار مورد استقبال گرم کاربران قرار گرفت. این پهپاد از نوع اکتاکوپتر یا 8 روتوره می باشد که قابلیت حمل 10 کیلوگرم آفت کش و سموم شیمایی را دارد. حداکثر وزن تیکاف این پرنده 24.8 کیلوگرم می باشد. این سمپاش هوایی می تواند عملیات پاشش را حدود 40 تا 60 برابر نسبت به حالت دستی افزایش دهد. این هگزاکوپتر در دو مدل ام جی وان پی و ام جی وان اس ساخته شده و مدل 1P دارای قابلیت های فراتر و در نتیجه ارزش خرید بیشتری می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 11

 

سمپاش آگراس تی 16

اگراس T16 در واقع پیشرفته ترین پهپاد سمپاشی دی جی ای می باشد که تمامی قابلیت های آن نسبت به مدل وان پی و اس ارتقاع یافته و بسیار قدرتمند تر از مدل های قبلی ظاهر شده است. ظرفیت تانکر آن 16 لیتر می باشد و با افزایش محدوده پاشش به 6.5 متر می تواند در یک ساعت حدود 10 هکتار از مزارع شما را سمپاشی کند. زمان پرواز این سمپاش Agras T16 حدود 18 دقیقه با تانکر خالی و حدود 10 دقیقه با حداکثر وزن یعنی زمانی که تانکر آن حاوی سموم و آفت کش ها می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 14

کوادکوپترهای اینسپایر (DJI Inspire)

این هلی شات ها که قابلیت حمل دوربین دارند می توانند بعد از ماتریس ها دومین گروه از پهپادهای فیلم برداری دی جی ای باشند که کاربران این اجازه را دارند تا به سلیقه و نیاز خود دوربین های مختلف را بر روی این پرنده ها نصب کنند. این محصولات از کیت های حرفه ای کمپانی DJI می باشند که تا کنون در دو مدل اینسپایر 1 و 2 به بازار عرضه شده اند.

اینسپایر 1 وی 2

ورژن 2 اینسپایر 1 دارای دوربین Z3 با کیفیت 12.3 مگاپیکسل می باشد و از قابلیت هایی نظیر 27 دقیقه زمان پرواز، برد مسافتی 5 کیلومتر، سیستم اجتناب از موانع و سرعت خیره کننده می باشد. از این محصول در تمامی عرصه ها به خصوص فیلم برداری از سوژه هایی که سرعت بالایی دارند استفاده می شود. کاربران همچنین می توانند بر روی این هلی شات دوربین زنوس ایکس 3 را نصب کنند.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 16

اینسپایر 2

DJI Inspire 2 مدلی دیگر از محصولات خانواده اینسپایر می باشد که مهمترین قابلیت آن امکان نصب انواع دوربین های زنوس X4S, X5s, X7s و غیره می باشد. این کوادکوپتر دارای سرعت خیره کننده 94 کیلومتر بر ساعت و حدود 27 دقیقه مداومت شارژی دارد. خلبان می تواند تا 7 کیلومتر دورتر از خود این هواپیمای بدون سرنشین را پرواز داده و از دورترین نقطه پرواز تمامی فیلم های ثبت شده را با بهترین کیفیت مشاهده کند. این پرنده از قابلیت های ویژه ای نظیر تعقیب اتوماتیک سوژه، سیستم اجتناب از موانع و بازگشت اتوماتیک به خانه می باشد. 

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 17

کوادکوپتر فانتوم (Dji Phantom)

از پرفروش ترین محصولات دی جی ای فانتوم ها می باشند محصولاتی که به صورت فشرده طراحی یافته اند تا بتوانند با کمترین وزن بیشترین مداومت را در آسمان داشته باشند. دوربین های نصب شده  بر روی این پرنده ها از نوع هاسلبلاد با بهترین کیفیت میباشد که امکان تهیه بهترین فیلم ها و تصاویر را میسر خواهد کرد. کاربران از این هلی شات ها بیشتر برای فیلم برداری تفریحی و ثبت های فوق العاده در آتلیه های عروسی و مراسمات استفاده می کنند.

فانتوم 1 و فانتوم 2

فانتوم یک که تولید آن از سوی کمپانی دی جی ای متوقف شده تا حدودی می توان گفت یک پرنده هابی با قابلیت فیلم برداری و تصویر برداری بود. هلی شات فانتوم 2 سری دیگر فانتوم ها می باشد که کاربران می توانند بر روی ان دوربین های گوپرو و نمونه های مشابه دیگر نصب کنند. این پرنده از بردمسافتی 1 کیلومتر بهره میبرد. مداومت شارژی این پهپاد فانتوم حدود 25 دقیقه بوده و از قابلیت های دیگری نظیر سنسور التراسونیک، مکان یاب پیشرفته و سرعت پرواز 54 کیلومتر بر ساعت می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 1

فانتوم 3 (Dji Phantom 3)

کمپانی با ارتقاع امکانات فانتوم 2 محصولی جدید ولی با عنوان فانتوم 3 روانه بازار کرد که از مهمترین قابلیت های آن می توان به کیفیت دوربین و زمان پرواز آنها اشاره کرد. دوربین در نظر گرفته برای این پرنده از نوع 12 مگاپیکسل با کیفیت HD می باشد و بر روی یک مانت لرزشگیر اثبات شده تا بتواند با کیفیت ترین تصایر و فیلم ها را به ثبت برساند. زمانی که این هلیشات میتواند به صورت مداوم در آسمان پرواز کرده و فیلم برداری کند حدود با هر بار شارژ باتری است. البته این مشخصات برای مدلPhantom 3 Advanced می باشد در حالیکه این سری از مولتی روتورهای فانتو در چند مدل فانتوم 3 SE، فانتوم 3 ادونس، فانتوم 3 پرو یا پروفشنال به بازار عرضه شده اند. این محصولات با کمی تفاوت قابلیت  و قیمت در بازار موجود میباشند که حدود قیمت آنها 1000 دلار می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 2

فانتوم 4 (Dji Phantom 4)

گروه دیگری از پهپادهای فانتوم مدل فانتوم 4 میباشد که همانند فانتوم 3 در چند مدل فانتوم 4، فانتوم 4 ادونس، فانتوم 4 آبسیدین، فانتوم 4 پرو و فانتوم 4 پرو v2 وارد بازار شدند. با کیفیت ترین این کوادروتورها DJI Phantom 4 Pro V2.0 می باشد که دارای بهترین کیفیت ویدئویی در میان پرنده های فانتوم می باشد. این محصول با قابلیت هایی همچون دوربین 20 مگاپیکسل 4K ، مداومت شارژی 30 دقیقه، برد مسافتی 7 کیلومتر، سرعتی برابر با 72 کیلومتر برساعت، سیستم موقعیت یابی جهانی GPS، سیستم ممانعت از موانع و چندین قابلیت اساسی دیگر پا به بازار درون های فیلم برداری گذاشت. حدود قیمت در نظر گرفته برای فانتوم 4 پرو V2 برابر با 1500 دلار ارزیابی می شود.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 9 e1576450159622

 

کوادکوپترهای مویک (DJI Mavic)

در میان تمامی محصولات دی جی ای هیچکدام به اندازه پرنده های مویک نتوانست دل مشتریان را به دست آورده و نظر آنها را جلب کند. این کواد کوپترها با طراحی تاشو و قابل حملی که دارند می توانند گزینه مناسبی برای مسافرت و تفریحات باشند. کیفیت تصویر برداری آنها بسیار مناسب بوده و با طراحی مناسب و نهایتا کمترین وزن می توانند یک پرواز طولانی را پس از هر بار شارژ باتری ارائه دهند.

مویک مینی

کمپانی دی جی ای در سال 2019 یکی از شگفتی های بازار جهانی را با پایین ترین  ابعاد ساخته و روانه بازار کرد. این مینی پهپاد DJI دارای دوربین 12 مگاپیکسل جهت تصویر بردرای و فیلم برداری حرفه ای می باشد. میزان برد قابل کنترل آن با ریموت حدود 4 کیلومتر میباشد و در شرایط مختلف از دو سیستم GPS و سنسور Vision برای موقعیت یابی استفاده می کند. بهترین قابلیت این پرنده مداومت شارژی بالای آن می باشد که در شرایط عادی و بدون گاردهای ملخ حدود 30 دوام پرواز دارد. اما این کوادکوپتر فاقد سیستم اجتناب از موانع و تعقیب سوژه می باشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 18

مویک ایر

Mavic Air محصول سال 2018 دی جی ای می باشد و بسیار هوشمندانه طراحی یافته است. این مولتی روتور که دارای ابعاد و وزنی برابر با یک تلفن هوشمند است به صورت تاشو ساخته شده تا کاربران بتوانند به راحتی آن را حمل و نقل کنند. این هلیشات دارای دوربین 12 مگاپیکسل، مداومت شارژی 21 دقیقه، محدوده کنترل تا 4 کیلومتر و بسیاری قابلیت اساسی دیگر میباشد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 19

کوادکوپتر مویک پرو

بعد از مویک ایر کوادکوپتر دوربین دار Mavic Pro می تواند گزینه مناسبی برای کاربران مبتدی باشد تا بتوانند با هزینه اندک یک محصول با کیفیت تهیه و خریداری کنند. مداومت شارژی در این کوادکوپتر افزایش یافته و تا 27 دقیقه می تواند در آسمان باقی بماند. برد مسافتی پرنده حدود 7 کیلومتر در حالت سیگنال قوی بوده و قادر به ثبت ویدئوهایی باکیفیت 4K می باشد. سری مویک پرو در سه مدل پرو ، آلپاین و پلاتینیوم ساخته و روانه بازار شده اند. مویک پرو پلاتینیوم از قابلیت های توانمندی های بیشتری بهره می برد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 20

کوادکوپتر مویک 2

پیشرفته ترین پهپاد مویک می تواند سری Mavic 2 باشد، کوادکوپترهایی که در چند مدل نظیر مویک 2 پرو ، مویک 2 زوم، مویک 2 اینترپرایز و اینترپرایز دوآل ساخته شده اند. پرچمدار این سری از مویک ها هلیشات مویک 2 پرو میباشد که دوربین 20 مگاپیکسل بر روی آن نصب میباشد. Mavic 2 pro نسبت تمامی مدل های مویک تعادل و ثبات بهتری برای تصویر برداری و فیلم برداری دارد. از آنجایی که کمپانی دی جی ای تمامی محصولات خود را در پک های استاندارد و کمبو روانه بازار می کند کاربر می تواند با خرید مدل کمبو این محصولات یک پرواز با کیفیت تر را ارائه دهد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 21

کوادکوپتر اسپارک

پهپاد Dji Spark به عنوان یکی از پرنده های هابی دی جی ای پا به بازار این درون ها گذاشت تا بتواند مهمان شما کاربران مبتدی و غیر حرفه ای ها باشد. دوربین در نظر گرفته شده برای این پهپاد کیفیت 12 مگاپیکسل دارد و  برای فیلم های تفریحی و سرگرمی میتواند گزینه ای کاملا به صرفه باشد. برد پرواز این پرنده حدود 2 کیلومتر با ریموت میباشد. پک استاندارد اسپارک فاقد ریموت کنترل می باشد که در این صورت نمی توان بیش از 100 متر پرواز کرد. این مولتی روتور دارای هوش بالایی است که امکان کنترل آن را با اشاره دست فراهم می کند.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 22

کوادکوپتر تلو

تلو را میتوان با توجه به سایر محصولات دی جی ای یک اسباب بازی تلقی کرد. هم اکنون DJi Tello در بازار ایالات متحده با قیمت 160 دلار به فروش می رسد. از مهمترین امکانات این پرنده میتوان به دوربین 5 مگاپیسل، بیش از 13 دقیقه مداومت شارژی و 100 متر محدوده پرواز آن اشاره کرد.

کمپانی دی جی ای و محصولات آن the dji company Introduction and products djiland com 23

خرید محصولات کمپانی دی جی ای

فروشگاه دی جی آی لند به عنوان نمایندگی رسمی این کمپانی در ایران تمامی محصولات DJI نظیر پهپاد، هلیشات، کوادکوپتر صنعتی، لرزشگیر ، دوربین و غیره را به مشتریان خود می فروشد.

کمپانی دی جی آی در چه سالی بنیان گذاری شد؟

شرکت DJI در سال 2006 تاسیس شد.

کمپانی دی جی توسط چه کسی تاسیس شد؟

این کمپانی توسط فرانک وانگ در سال 2006 بنیان گذاری شد. در واقع فرانک وانگ با باقی مانده پوب بورسیه دانشگاه کیت های نیمه آماده تولید کرده سپس با فروش آنها توانسته کمپانی دی جی آی را از خوابگاه خود به شهر شنژن چین انتقال دهد و در آنجا به فعالیت های خود بپردازد.

کمپانی دی جی آی در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

DJI یک شرکت تکنولوژی است که در زمینه ساخت پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین دوربین دار و صنعتی بیشترین فعالیت ها را دارد. این کمپانی همچنین توانسته در زمینه ساخت تجهیزات فیلم برداری محصولاتی نظیر دوربین های زنوس، لرزشگیرهای رونین و قطعات مهم دیگری را تولید کند.

کمپانی دی جی ای در کجا قرار دارد؟

شرکت DJI ملیت چینی دارد و دفتر مرکزی آن واقع در شهر شنژن – گوانگدونگ می باشد.

بیشترین فعالیت های کمپانی دی جی آی در کجا صورت گرفته است؟

بیشترین فعالیت های این کمپانی در چین، آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا صورت گرفته است.

پیشرفته ترین کوادکوپترهای دی جی آی کدامند؟

با کیفیت ترین و پیشرفته ترین مولتی روتورهای دی جی آی میتواند ماتریس ها باشند که قابلیت حمل انواع دوربین سنگین وزن و سبک وزن را دارند.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *