فیلم آموزش پرواز با هلیشات مویک مینی - چگونه با Mavic Mini پرواز کنیم

فیلم آموزش پرواز با مویک مینی

کوادکوپتر مویک مینی و نحوه پرواز با آن

کوادکوپتر DJI Mavic Mini یکی از پهپادهای فیلمبرداری کمپانی دی جی ای می باشد که با قیمت مناسب و قابلیت های بسیار کاربردی یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت چینی می باشد. پهپادهای مویک همگی جهت فیلمبرداری و تصویربرداری ساخته می شوند. هواپیمای مویک مینی هم از این حرفه به دور نیست و قادر به ثبت فیلم هایی باکیفیت 2.7K بدون هیچگونه لرزش و ناپایداری می باشد. اما قابل توجه کاربرانی که این محصول را اکنون خرید کرده اند و نحوه استفاده از آن را نمی دانند در ادامه این محتوا از فروشگاه دی جی آی لند همراه ما باشید.
کوادکوپتر ماویک مینی هرچند یک محصول حرفه ای با بدنه و طراحی پیچیده می باشد اما پرواز با آن بسیار ساده است. اما اگر برای اولین بر می خواهید یک مولتی روتور را پرواز دهید توصیه می شود به دقت این محتوا و فیلم آموزشی آن را دنبال کنید. پهپاد Mavic Mini یک نقص بزرگ دارد و آن هم عدم استفاده از سیستم تشخیص موانع برای شناسایی هرگونه مانع هنگام پرواز می باشد. بنابراین به شما توصیه می شود تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید و از گارد ملخ های قفسه ای مخصوص این کوادکوپتر استفاده کنید.

آموزش قدم به قدم، پرواز با Mavic Mini

قبل از شروع پرواز اطمینان حاصل کنید که باتری به صورت کامل شارژ شده و برای استفاده از تمامی قابلیت های آن برنامه DJI Fly را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. در واقع ما اولین پرواز با مویک مینی را برای شما شرح می دهیم.

در اولین اقدام پهپاد و کنترل از راه دور آن را برای پرواز آماده کنید. ریموت را از حالت فشرده خارج کرده، آنتن های آن را باز کنید، تلفن همراه خود را در هولدر پایین آن درج کرده و با یک USB آن را به ریموت متصل کنید. چوب استیک های ریموت را در جایگاه خود نصب کنید و کمی با آنها کار کرده تا از نصب کامل آنها مطمئن شوید. کوادکوپتر را هم همانند ریموت آن آماده پرواز کنید، پره های ملخ ها را در یک خط راست قرار دهید، بازوهای آن را از حالت تاشو خارج کنید و مطابق دستور باتری را در قسمت پشتی آن درج کنید. برای اطمینان از درج صحیح باتری باید درب آن به راحتی بسته شود.
ریموت و کوادکوپتر را روشن کرده، محافظ دوربین و گیمبال مویک مینی را از جایگاه خود خارج کنید و مولتی روتور را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس منتظر بمانید تا میان فریمور آنها یک اتصال فعال ایجاد شود. وقتی اتصال ایجاد شد برنامه DJI Fly را اجرا کنید و از منوی اعلانات با استفاده از ویژگی check before takeoff که در حالت پیشفرض نرمال می باشد، امکاناتی نظیر حداکثر ارتفاع پرنده از سطح تیکاف، محدوده پرواز و مواد دیگر را به صورت دلخواه تنظیم کنید. اکنون از طریق منوی سمت چپ نماد تیکاف را لمس کنید و در پنجره باز شده بطور مجدد آن را لمس کرده و نگه دارید تا کوادکوپتر به صورت اتوماتیک از زمین کنده شود و در راتفاع حدود 2 متری به حالت شناور در می آید.
اکنون کنترل هواپیما در دست شماست و با کوچکترین اشاره به لیورهای سمت راست و چپ شاهد تغیر در وضعیت پرنده خواهید بود. اما برای اولین بار شاید تشخیص عملکرد استیک ها کمی گیج کننده باشد. ریموت دارای دو جوی استیک سمت راست و چپ می باشد که با استفاده از آنها می توانید موقعیت پرنده را به شکل دلخواه خود تغیر دهید. این جوی استیک ها در برناه DJI Fly برای کنترل لمسی در دسترس هستند.

جوی استیک سمت چپ: هنگامی که کنترل از راه دور مویک مینی را در دست می گیرید، لیوری که در زیر دست چپ شما قرار دارد جوی استیک چپ نامیده می شود و با حرکت دادن آن به سمت جلو پرنده به صورت عمود از زمین کنده می شود. با به عقب کشیدن این اهرم کواکوپتر به صورت کاملا عمود به سمت پایین می آید. اما هنگامی که این استیک را به سمت چپ حرکت می دهید کوادکوپتر تغیر در محور مرکزی به دور خود چرخیده و در واقع حرکت رول را انجام می دهد. برای چرخش از سمت راست این لیور را به سمت راست حرکت دهید.

جوی استیک سمت راست: خوب جوی استیک دومی استیک سمت راست نامیده می شود و برای حرکت از چهار جهت جلو، عقب، راست و چپ به کار گرفته می شود. برای حرکت به جلو لیور را به سمت جلو و برای حرکت به عقب لیور را به سمت عقب حرکت دهید. برای پرواز از طرفین جوی استیک را به سمت راست و چپ حرکت دهید.

فیلم برداری و تصویر برداری با مویک مینی

برای تنظیم زاویه دوربین از فاصله دور، یک دکمه اسکرول در سمت چپ و قسمت بالایی ریموت قرار دارد که با چرخاندن آن می توانید زاویه دوربین را تغیر دهید.  برای فیلم برداری و مشاهده تصاویر و فیلم های گرفته شده از منوی سمت راست نمایشگر تلفن خود دوربین را باز کرده و برای فیلم برداری و تصویر برداری اقدام کنید. کاربران همچنین می توانند از فاصله دور با اشاره به دوربین از آن بخواهند تا عکس های سلفی را با یک اشاره به ثبت برساند.

بازگشت اتوماتیک مویک مینی

چند نکته در رابطه با بازگشت Mavic Mini وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توانید یک فرود امن و آسان داشته باشید. اگر فاصله کوادکوپتر از نقطه پرواز بیش از 20 متر بوده می توانید از طریق داده های GPS پرنده را به صورت اتوماتیک به خانه بازگردانید. هنگام فرود پرنده در این حالت یک نمای FPV از دوربین داشته باشید تا بتوانید موانع را تشخیص دهید و در صورت نیاز از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنید.

فروشگاه دی جی آی لند به عنوان نمایندگی خرید کوادکوپتر DJI در ایران آموزش های کاملی در رابطه با هلی شات مویک مینی ارائه داده که نحوه پرواز، فیلمبرداری و همچنین نحوه آپدیت فریمور مویک مینی را به صورت ویدئویی به کاربران آموزش می دهد.

دانلود فایل ویدئو با کیفیت 720

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *