رانین اس در مقایسه با رانین اس 2

مقایسه رونین اس 2 با رونین اس

مقایسه رونین اس 2 با رونین اس – مهمترین تفاوت بین دو گیبمال Ronin S را کشف کنید

کمپانی DJI اخیرا از نسخه جدید لرزشگیر رونین اس رونمایی کرده که قابلیت های جدیدی را در بر دارد و در بسیاری زمینه ها توانایی آن ارتقاع یافته تا کاربران بتوانند همواره بهترین تصاویر و ویدئوها را با آن به ثبت برسانند. در این محتوا ما قصد داریم تا به مقایسه دو گیمبال DJI Ronin S2 با نسخه اصلی این گیمبال یعنی DJI Ronin S بپردازیم. مهمترین برزرسانی هایی که کمپانی در این محصول خود به کار گرفته می توان به نمایشگر لمسی 1.4 اینچ و ظرفیت بارگیری 4.5 کیلوگرم اشاره کرد. در واقع دی جی ای قصد دارد تا با ساخت گیمبال های حرفه ای فیلم برداری و تصویر برداری شما را به سطح بالاتری برساند. رونین اس 2 تکامل بعدی لرزشگیرهای دوربینی رونین اس می باشد که در تاریخ 15 اکتبر منتشر شده است.

ronin s vs ronin s2 djiland com c

تفاوت رونین اس 2 با رونین اس در طراحی

شاید در یک نگاه Ronin S2 مشابه با نسخه اصلی رونین اس باشد، اما تفاوت های اساسی در طراحی آنها وجود دارد که در ادامه شما را نسبت به آنها آگاه می کنیم. رونین اس 2 یک بروزرسانی جدید با محموله هایی تا 4.5 کیلوگرم می باشد. ورژن جدید Ronin s با وجود بدنه فیبر کربن و دستگیره کارتریجی که شامل باتری دستگاه می باشد حدود 25% سبکتر و جمع و جورتر طراحی شده است. فیبر کربن نه تنها وزن کلی دستگاه را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود محموله های سنگین تری تا 4.5 کیلوگرم را پشتیبانی کند.

ronin s vs ronin s2 djiland com d

دومین تفاوت رونین اس 2 با نسخه قبلی نمایشگر لمسی 1.4 اینچ و تمام رنگ آن می باشد که امکان تنظیم پارامترهای دستگاه و دوربین را بدون استفاده از تلفن هوشمند و برنامه DJI Ronin امکان پذیر می سازد. طراحی آرگونومیک و امکان تنظیم پیکربندی کلی دستگاه از جمله قابلیت های ساختاری این دستگاه می باشد که باعث می شود تا شما بتوانید دوربین مورد دلخواه خود را خیلی راحت بر روی گیمبال نصب کنید. هر محور دارای یک قفل مجزا می باشد که به کاربر اجازه می دهد تا خیلی راحت گیمبال را متعادل بسازد.

نسبت وزن به بار قابل حمل در رونین اس 2 استثنایی است

DJI Ronin S 2 حدود 1.3 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که موتورهای آن قابلیت حمل بار تا 4.5 کیلوگرم را دارند. و در مقایسه با رونین اس با 1.8 کیلوگرم وزن کلی و ظرفیت حمل 3.5 کیلوگرم، عملکرد بی نظیری دارد. DJI می گوید این بیشترین نسبت وزن به بار قابل حمل می باشد، که برای اولین بار در DJI RS 2 آن را مشاهده می کنید.

ronin s vs ronin s2 djiland com e

نمایشگر لمسی تمام رنگ و 1.4 اینچ رونین اس 2

همانطور که در بالا هم گفته ایم، گیمبال رونین اس 2 در نگاه اول مشابه با رونین اس اصلی به نظر می رسد، در حالی که صفحه نمایش لمسی 1.4 اینچ که برای ورژن 2 رونین اس در نظر گرفته اند، یک قابلیت بسیار مهم برای این دستگاه می باشد. اما این صفحه نمایش لمسی چه ضرورتی دارد؟ قبلا برای تنظیم پارامترهای دوربین و دستگاه رونین اس باید از تلفن همراه خود و برنامه DJI Ronin استفاده می کردید، اما اکنون می توانید از طریق این نمایشگر تمام رنگ تمامی این پارامترها را تنظیم کنید. شما می توانید خیلی راحت با همین نمایشگر کوچک عملیاتی نظیر Active Track و غیره را فعال کنید.

ronin s vs ronin s2 djiland com f

DJI Ronin S2 – قابل حمل تر و تعادل بهتر

رونین اس 2 لطف ساختار فیبر کربنی که دارد قابلیت حمل بهتری دارد و آماده سازی آن بسیار آسان می باشد. این دستگاه در وزن و ابعاد کمتری ساخته شده و البته با ساختار حرفه ای که دارد خیلی راحت می توانید آن را جمع و جورتر کنید. همچنین دارای قفل های محور است که در حین حمل و نقل آن را در جای خود قرار می دهد و به شما امکان می دهد تا هنگامی که آماده عکسبرداری هستید، بلافاصله دستگاه را متعادل کنید.

ronin s vs ronin s2 djiland com g

فیلم برداری و تصویر برداری راحت تر با DJI Ronin S2

پیشرفت های ظریف در طراحی بدان معنی است که استفاده از رونین اس 2 ارگونومیک و راحت تر از Ronin-S می باشد. DJI RS 2 همچنین دارای قفل های محور و پیچ های دوربین از نوع حلقه D برای نصب سریع و بدون ابزار است.

ronin s vs ronin s2 djiland com h

پورت های RSA سازگار با ناتو در رونین اس 2

هر دو پورت RSA سازگار با ناتو هستند و DJI RS 2 را به جهانی از لوازم جانبی شخص ثالث و قابلیت های مختلف کاربری و سازگار می کنند. هر چند نسخه قبلی در حال حاضر یک پورت RSA ارائه می دهد، اما فاقد سازگاری محبوب ناتو است. اگر شما یک فیلمساز جدی هستید که به دنبال بهترین گزینه برای نصب لوازم جانبی کاربردی بر روی دوربین خود هستید، رونین S2 گزینه های بیشتری به شما ارائه می دهد.

تثبیت دوربین در رونین اس 2 بهتر است یا رونین اس

تثبیت دوربین به راحتی ضروری ترین ویژگی محصولات DJI Ronin است زیرا به کاربران امکان می دهد تصاویر صاف را برای نتایج سطح حرفه ای تهیه کنند. در حالیکه ثبات 3 محوره برای هر دو مدل Ronin است، DJI فناوری تثبیت را برای DJI RS 2 بهبود بخشیده است. الگوریتم تثبیت کننده Titan و ویژگی SuperSmooth از دیگر ویژگی های خوب این دستگاه می باشند که برای رونین اس ورژن 2 به کار رفته اند تا کارایی دستگاه را دوچندان کند.

ronin s vs ronin s2 djiland com l

رونین اس 2 – الگوریتم تثبیت کننده تایتان و ویژگی SuperSmooth

الگوریتم تثبیت کننده تایتان را برای تصاویر بسیار روان در رونین اس 2 معرفی کرد و این در مقایسه با نسخه قبلی پیشرفت قابل توجهی دارد. ویژگی جدیدی که Ronin-S از آن پشتیبانی نمی کند، SuperSmooth است، ابزاری که می تواند شفافیت ویژه ای در تصاویر و فیلم ها به ارمغان بیاورد. این ویژگی باعث می شود تا گشتاور موتورها افزایش یافته و ریزترین لرزش ها را خنثی می کند، آنچنان کاربردی است که توانایی تثبیت لنزهای زوم 100 میلی متر را دارد. این بدان معناست که اگر در حال عکسبرداری در حال حرکت با دوربین در موقعیت های مختلف هستید ، فیلم های شما همیشه واضح می مانند.

مقایسه ویژگی رونین اس 2 با رونین اس

خوب دی جی ای Ronin S2 سبک تر است، دوربین های سنگین تری را پشتیبانی می کند و از ثبات بهتری برخوردار می باشد، اما در مورد ویژگی های واقعی چطور؟ ویژگی های واقعی RS 2 در مقایسه با RS چگونه هستند؟

ویژگی Active Track 3.0 یا ردیابی سوژه در لرزشگیر رونین اس 2

Active Track 3.0 پیشرفته ترین تکنولوژی ردیابی موضوع DJI می باشد که برای رونین اس 2 به کار گرفته شد. ردیابی به لطف الگوریتم های پیشرفته ای که موضوع شما را تشخیص می دهند، دقت بیشتری دارد.

ronin s vs ronin s2 djiland com k

ویژگی RavenEye در رونین اس 2

سیستم انتقال تصویر جدید RavenEye در رونین S2 راه حل جدیدی برای کنترل دوربین و پارامترهای آن از راه دور به صورت بی سیم می باشد. این سیستم ویدئوی 1080پیکسل را را فاصله 100 متری با تاخیر فقط 50 میلی ثانیه انتقال می دهد، و به کاربران اجازه می دهد تا بدون نگرانی در مورد تجهیزات تصاویر و فیلم های مناسب را تهیه کنند. اگر در حال کار بر روی یک پروژه حرفه ای با یک دوربین عکاسی بزرگ هستید، این ویژگی جدید DJI RS 2 به راحتی دید واضحی از عملکرد را در اختیار همه قرار می دهد. دی جی ای همیشه بر سیستم انتقال تصویر محصولات خود تمرکز زیادی داشته، موضوعی که در کوادکوپتر DJI هم به خوبی مشاهده می شود. جایی که DJI از تکنولوژی OcuSync 2.0 برای دریافت فید زنده از کوادکوپترهای دوربین دار خود استفاده می کند.

ronin s vs ronin s2 djiland com m

سیستم فوکوس پیشرفته در DJI RS 2

DJI برای این گیمبال پیشرفته از یک سیستم فوکوس سه بعدی در نظر گرفته است. چرخ فوکوسی که رونین S2 را بروز می کند، و سنسورهای TOF برای فوکوس خودکار و دقیق را حتی هنگام استفاده از لنزهای دستی و یا عکسبرداری در محیط های کم نور ارائه می دهد. سنسورهای TOF در واقع به شما کمک می کنند تا میزان فاصله خود با موضوع را رعایت کنید.

مداومت شارژی یکسان، اما زمان شارژ متفاوت در رونین S و S2

هر دو لرشگیر دارای یک باتری لیتیومی با مداومت شارژی 12 ساعته هستند، اما تفاوت آنها در زمان لازم برای شارژ باتری می باشد، که در سری 2 رونین اس پس از 90 دقیقه باتری به طور کامل شارژ می شود. علاوه بر این شما می توانید باتری رونین اس 2 را به صورت مستقل شارژ کنید. بدین معنی که برای شارژ باتری نیازی به اتصال دستگاه ندارید. این پیشرفت به این معنی است که کاربران همزمان که در حال شارژ باتری دیگر هستند، با یک باتری دیگر از گیمبال استفاده کنند.

ronin s vs ronin s2 djiland com n

تغیر حالت فیلمبرداری به عمودی با یک اشاره در رونین اس 2

رونین اس 2 این اجازه را به تصویر بردار می دهد که با یک اشاره از حالت عکس برداری افقی به حالت عمودی تغیر وضعیت دهند. و این یک مزیت بزرگ برای کسانی است که روی محتوای رسانه های اجتماعی و سایر برنامه های خلاقانه کار می کنند.

لوازم جانبی همراه رونین اس و اس 2

قاب محافظ پلی استر فوم که DJI برای رونین اس در نظر گرفته هر چند به خوبی از تمامی اجزای گیمبال و لوازم همراه آن محافظت می کرد، اما به خاطر حجم بالا و شرایط حمل و نگهداری که داشته انتقادات بسیاری از آن شده است. کمپانی در بسته بندی سری جدید تجدید نظر کرده و از یک کیف حمل بسیار سبک برای DJI RS 2 در نظر گرفته که دارای بدنه ای با بافت محکم و محفظه های اختصاصی برای تمامی لوازم همراه رونین اس 2 می باشد. و به قدری کوچک است که در هر فضایی قابل حمل و جابجایی می باشد.

ronin s vs ronin s2 djiland com p

مقایسه مشخصات مهم رونین اس و رونین اس 2

مقایسه مشخصات فنی رونین اس با رونین اس 2

مدل رونین اس 2 رونین اس
ابعاد 59×29.3×25.6 سانتی متر 41x26x19.5 سانتی متر
وزن 1.3 کیلوگرم 1.84 کیلوگرم
حداکثر ظرفیت بارگیری 4.5 کیلوگرم 3.5 کیلوگرم
ساخته شده از الیاف کربن + آلیاژ آلومینیوم آلیاژ آلومینیوم
تثبیت کننده تایتان دارد ندارد
نمایشگر داخلی دارد ندارد
انتقال Wifi دارد ندارد
دوام شارژی باتری 12 ساعت 12 ساعت
زمان شارژ باتری 90 دقیقه 145 دقیقه
چرخ فوکوس دارد ندارد
فوکوس سه بعدی دارد ندارد
فناوری انتقال تصویر RavenEye, ActiveTrack 3.0 ندارد

کدام گیمبال را باید خریداری کنیم؟ رونین اس 2 یا رونین اس؟

رونین اس همچنان یک گیمبال قدرتمند در سطح حرفه ای است، اما با ارتقا فوق العاده ای مانند بدنه فیبر کربن، صفحه نمایش لمسی داخلی و اضافه شدن فن آوری های تثبیت کننده مانند الگوریتم تثبیت کننده Titan و SuperSmooth رونین اس 2 سطح فیلم برداری و تصویر برداری را به کلی ارتقاع می دهد. اگر پیشرفته ترین راه حل فیلمبرداری صاف و تثبیت شده را در این اندازه و قیمت را می خواهید Ronin S2 یک انتخاب بی نظیر است. علاقمندان برای خرید این لرزشگیر پیشرفته می توانند به دی جی آی لند مراجعه کنند.

 

 

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *