بررسی اسمو پاکت 3

بررسی اسمو پاکت 3

بررسی اسمو پاکت 3 – شاخصه های برتر کدامند؟

Osmo Pocket 3 سری جدید دوربین های جیبی اسمو است که در این بخش می خواهیم آن را به طور کامل برای شما کاربران عزیز بررسی کنیم. اگر شما هم به فکر خرید دوربین های سری اسمو پاکت برای فیلم برداری انفرادی هستید با مراجعه به فروشگاه دی جی آی لند می توانید این محصول را از ما با بهترین قیمت خریداری نمایید.

بررسی اسمو پاکت 3

اسمو پاکت 3 جدیدترین دوربین از سری دوربین‌هایی است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فیلمبرداری روان و سینمایی را آسان می‌کنند. این دوربین اندازه مینیاتوری یک دوربین اکشن را با قابلیت های تثبیت کننده حرکت یک گیمبال دوربین در یک بسته مناسب ترکیب می کند. پاکت 3 با فوکوس خودکار، ردیابی سوژه و قابلیت جفت شدن با میکروفون بی‌سیم DJI Mic و دیگر قابلیت های مهم فیلم سازی می‌تواند یک ابزار همه‌کاره عالی برای تولید محتوا باشد.

از قابلیت های پیشرفته و مثبت این دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ردیابی سوژه با فوکوس خودکار سریع و موثر است
– صفحه نمایش بزرگ با قابلیت چرخش و رفتن روی محور افقی و عمودی
– سنسور 1 اینیچی کیفیت تصویر عالی ارائه می دهد
– پشتیبانی از لنز زاویه باز و مغناطیسی که به صورت جداگانه قابل خریداری است
– امکان اتصال بی سیم به میکروفون های عالی نظیر DJI Mic 2

از قابلیت های منفی این دوربین اسمو هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– در برابر آب / گرد و غبار بادوام نیست
– ثبت نام اجباری دستگاه از طریق اپلیکیشن Mimo
– گرانتر از Osmo Pocket 2

هیجان زده شدن در مورد چنین دوربین کوچک بالقوه همه کاره ای بسیار آسان است، به خصوص اینکه یک سنسور بزرگ 1 اینچی دارد که می تواند کیفیت تصویر را افزایش دهد. این که آیا ارتقای قابل توجهی نسبت به اسمو پاکت 2 ارائه می دهد یا نه، قطعا ارزش بررسی دارد و برای بسیاری ممکن است تصمیم سختی باشد که بین اسمو پاکت 3 و یکی از دوربین های اکشن چشمگیر امسال انتخاب کنند.

طراحی آشنا با تغییرات قابل توجه

اسمو پاکت 3 بسیار شبیه به اسمو پاکت 2 به نظر می رسد، با تغییرات عمده بیرونی یک صفحه نمایش و تغییرات در طرح کنترل است. این دستگاه در اصل یک مستطیل است که یک گیمبال و دوربین به بالای آن متصل است. این دستگاه مطمئناً مطابق با نام خود ساخته شده یعنی کاملا کوچک، سبک و قابل حمل، زیرا حتی زمانی که در جعبه محافظ همراه خود قرار می گیرد، دستگاه به اندازه کافی کوچک است که در یک جیب بزرگ قرار می گیرد.

بررسی اسمو پاکت 3 - طراحی زیبا و خوش دست

توجه داشته باشید که اسمو پاکت 3 در برابر آب یا گرد و غبار مقاوم نیست، بنابراین باید آن را از دریا، گرد و غبار و شن بیش از حد دور نگه دارید. همچنین روزهای بارانی نمی توانید از آن در فضای باز استفاده کنید.

ما Osmo Pocket 3 را با پک Creator Combo تهیه کرده و آزمایش کردیم که شامل یک کیف حمل با محفظه‌های سازمانی برای اقلام مختلف، یک میکروفون بی‌سیم DJI Mic 2 به‌علاوه یک شیشه جلو و گیره مغناطیسی، دسته باتری، دسته توسعه‌دهنده، سه پایه کوتاه، لنز زاویه باز مغناطیسی، کابل اتصال و کیف محافظ است. در حالی که اسمو پاکت 3 خود یک ابزار قدرتمند است، اما بسته ترکیبی واقعا پتانسیل کامل دستگاه را باز می کند.

کیفیت فیلمبرداری عالی و فوکوس خودکار موثر

کیفیت فیلمبرداری Osmo Pocket 3 به لطف سنسور 1 اینچی بسیار بزرگ، عالی است. دارای میدان دید نسبتاً وسیع است و فیلم 4K را ارائه می دهد که واضح است، عملکرد دامنه دینامیکی عالی را ارائه می دهد و در شرایط کم نور عالی است.

فوکوس خودکار بخش بزرگی از جذابیت دوربین جیبی 3 است که مطمئناً نتایج عالی در این زمینه ارائه می دهد. ما متوجه شدیم که می تواند فوکوس را به سرعت و به طور قابل اعتماد از نمای نزدیک به مناظر دور تنظیم کند. به لطف سنسور بزرگ، امکان تاری پس زمینه به خوبی وجود دارد.

این بدان معناست که برای سناریوهایی که در آن از کسی یا چیزی در فاصله نزدیک فیلم می‌گیرید، بسیار حرفه‌ای‌تر از دوربین اکشن به نظر می‌رسد و در مقابل مناطق جعلی خارج از فوکوس که گوشی‌های هوشمند قادر به ایجاد آن هستند، ضعف واقعی است. ما همچنین می‌خواستیم کنترل‌های دوربین را فوکوس کنیم و از عملکرد آن فیلمبرداری کنیم، و Osmo Pocket 3 در این کار کاملاً عالی بود. فوراً روی کنترل‌ها متمرکز شد، پس‌زمینه را محو کرد و نتایجی را مشاهده کردیم که قبلاً انتظار داشتید از یک دوربین بسیار بزرگتر و گران‌تر ببینید.

کیفیت عکس ثابت نیز بسیار خوب است و دوربین می تواند به طور خودکار تصاویر پانورامای عالی بگیرد. سنسور بزرگ 1 اینچی این دوربین را به یک دوربین فوق‌العاده توانا برای عکاسی ساکن علاوه بر فیلم‌برداری تبدیل می‌کند.

لنز زاویه باز و Active Track 6.0

یکی از لوازم جانبی اختیاری دی جی آی اسمو پاکت 3 یک لنز زاویه باز مغناطیسی است. این میدان دید را به اندازه یک لنز 15 میلی متری افزایش می دهد. افزایش قابل توجهی در FOV نیست، اما قطعا مفید است، به خصوص برای محتوای دستی به سبک vlog.

Active Track 6.0 در پاکت 3 به طرز تکان دهنده ای موثر است. کافی است روی صفحه دوبار ضربه بزنید و دوربین روی هر چیزی که انتخاب کرده اید قفل می شود و آن را در مرکز قاب نگه می دارد. حتی می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که وقتی چهره شما را در حالت سلفی قرار می‌دهید، به‌طور خودکار ردیابی شود. این نه تنها از نظر دانستن اینکه قرار بود روی چه چیزی فوکوس کند بسیار قابل اعتماد بود، بلکه حتی می‌توانست به آرامی سوژه‌ای را که در پشت اجسام تا حدی مبهم راه می‌رفت دنبال کند و تنها زمانی که سوژه کاملاً از کادر ناپدید شد، ردیابی را از دست داد.

بهبودهای صورت انسان نیز در این دوربین موجود است. اسمو پاکت 3 می تواند به طور خودکار چهره ها را هنگام ورود به قاب تشخیص دهد و نوردهی را برای رنگ پوست بهینه کند. افکت های زرق و برق ارتقا یافته برای پوست صاف، اعمال آرایش، و تغییر شکل صورت شما نیز می توانند فعال شوند، و اگر در استفاده از افکت ها زیاده روی نکنید، می توانید به نتایج دلپذیر و ظریف دست یابید.

قابلیت D-log M

قابلیت ضبط فیلم با فرمت D-LogM با رنگ 10 بیتی به Osmo Pocket 3 برای ضبط ویدیوهایی با ظاهر عالی اضافه شده است و این اجازه را می دهد تا برای ویرایش بیشتر در مراحل پس از تولید از آنها استفاده کنید و یک ویژگی ضروری برای یک دوربین است که ممکن است برای برنامه های حرفه ای تر اعمال شود. فیلم های اسلوموشن 4K نیز به همین شکل عالی است و به شما امکان می‌دهد تا فیلم‌های واضح و قابل‌توجهی تا 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید. به لطف اندازه کوچک دوربین، ما توانستیم عکس های واقعاً دراماتیکی از آبشارهای کوچک در خندق های باریک بگیریم.

حرکات تایم لپس بی نظیر است

اسمو پاکت 3 همچنین یک گزینه فیلم برداری تایم لپس بسیار بی نظیر ارائه می دهد، به خصوص زمانی که از توانایی آن برای گرفتن تایم لپس های متحرک بهره می برید. در حالی که یک تایم لپس ایستا مطمئناً می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد، افزودن حرکت پانینگ واقعاً چنین عکس‌هایی را بالا می‌برد. می‌توانید از پیش‌تنظیمات ساده انتخاب کنید، هم مدت زمان و هم بازه زمانی را سفارشی کنید و حرکات گیمبال سفارشی را تنظیم کنید.

دوام شارژی بالا

با وجود فیلمبرداری طولانی، هرگز نگران تمام شدن شارژ باتری نباشید. باتری داخلی عمر مناسبی دارد و با نگه داشتن باتری طولانی مدت، روزها بدون نیاز به شارژ مجدد کار کردیم. البته، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد، اما در کل ما بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ایم. دسته باتری که به صورت اختیاری قابل خرید است اساساً به عنوان یک باتری قابل تعویض عمل می کند و سیستم گیره ای آن که برای اتصال به اسمو پاکت 3 استفاده می کند محکم و سریع است.

قابلیت ضبط صدا عالی با DJI Mic 2

توانایی ضبط صدای عالی برای دستگاهی حیاتی است که ضبط ویدیو را تا حد امکان ساده و ساده کند. Osmo Pocket 3 از این نظر ناامید کننده نیست. آرایه میکروفون استریوی داخلی عالی به نظر می رسد، اما در کنار آن امکان اتصال بی سیم به میکروفون DJI Mic 2 هم به شما کمک می کند تا نهایت کیفیت صدا را ضبط کنید.

با این حال، اگر هنگام خرید اسمو پاکت 3 پک Creator Combo را انتخاب کنید که ما آزمایش کردیم، دوربین Osmo Pocket 3 همراه با DJI Mic 2 ارائه می‌شود که یک میکروفون بی‌سیم است که حتی با یک شیشه جلو عرضه می‌شود. اگر در حال ضبط ویدیو در شرایط پر سر و صدا و یک فضای شلوغ هستید، این کار به‌ویژه مفید است، زیرا اسمو پاکت 3 با تشخیص دقیق منبع صدا به جداسازی صدای شما کمک می‌کند.

آنچه واقعا شگفت انگیز است این است که اتصال میکروفون بی سیم به دوربین پاکت 3 چقدر آسان است. کافی است هر دو دستگاه را روشن کنید، چند ثانیه صبر کنید تا به سرعت با هم همگام شوند. این یکپارچه و ساده است و کیفیت صدای ضبط شده آن عالی است. DJI Mic 2 می تواند روی لباس شما بچسبد، یا می توانید آن را با یک آهنربا در زیر لباس خود وصل کنید. تنها محدودیتی که ما پیدا کردیم این بود که هیچ راهی برای تنظیم تنظیمات ضبط دقیق صدا در DJI Mic 2 از طریق خود Osmo Pocket 3 وجود ندارد.

کنترل آسان و حرکت دقیق گیمبال

سیستم کنترل اسمو پاکت 3 ساده، زیبا و موثر است. جوی استیک، حرکت گیمبال و زوم دیجیتال را بسته به تنظیمات شما کنترل می کند و تنها کنترل فیزیکی دیگر دکمه ضبط است که اگر آن را نگه دارید پاکت 3 روشن یا خاموش می شود. جوی استیک به عنوان یک دکمه برای کنترل جنبه های حرکت گیمبال عمل می کند. آن را نگه دارید تا جهت گیمبال قفل شود، برای تنظیم مجدد دوبار کلیک کنید و برای تغییر جهت گیمبال را سه بار کلیک کنید.

بررسی اسمو پاکت 3

در صفحه نمایش لمسی، می توانید رفتار گیمبال را تنظیم کنید. بین حالت اسپورت برای سوژه‌های متحرک سریع، حالت پاسخگو برای سرعت‌های متوسط ​​و حالت استاندارد برای حرکت آهسته، یکی را انتخاب کنید. انتخاب حالت مناسب برای هر سناریو بسیار مهم است. همچنین می‌توانید بین حالت‌های گیمبال، از جمله FPV که دوربین آزادانه می‌چرخد و حرکت دستگاه را دنبال می‌کند استفاده کنید.

هنگامی که متوجه شدیم باید تنظیمات گیمبال را برای مطابقت با شرایط مختلف فیلمبرداری تنظیم کنیم، بهبود در فیلم برداری کاملا چشم گیر بود.

صفحه نمایش جدید

واضح ترین تغییر ظاهری Osmo Pocket 3 نمایشگر جدید آن است که بین جهت افقی و عمودی می توانید آن را بچرخانید. این یک پیشرفت چشمگیر برای نظارت تصویری، کنترل دوربین و تغییر تنظیمات ارائه می‌دهد، زیرا دسترسی به منوها و کنترل‌ها در این نمایشگر بسیار آسان‌تر از نمایشگرهای محدودتر سری قبلی Pocket است.

بررسی اسمو پاکت 3

صفحه نمایش چرخان همچنین به عنوان یک کلید روشن/خاموش برای دوربین عمل می کند. چرخاندن صفحه نمایش به حالت افقی باعث روشن شدن آن می شود و بازگشت به حالت عمودی پس از چند ثانیه آن را خاموش می کند. اگرچه شما همچنین می توانید این خاموش شدن را لغو کنید، و از دستگاه با صفحه نمایش در جهت عمودی استفاده کنید. استفاده از مکانیسم نمایش چرخان بسیار رضایت بخش است و ما آن را به یک دکمه پاور سنتی ترجیح می دهیم.

از نظر اندازه و کیفیت، این یک پنل 2 اینچی OLED است که روشن، زیبا و دقت رنگ بالایی دارد. ما دریافتیم که استفاده از آن در فضای باز، حتی در شرایط آفتابی آسان است.

از نظر نرم‌افزاری، شاید شما هم مثل ما عاشق رابط روی صفحه‌نمایش اسمو پاکت 3 شوید. این مورد به وضوح بسیار خوب توسعه یافته است. برنامه همراه DJI Mimo نیز عالی است، اما ما دوست نداریم که برای استفاده از آن نیاز به ثبت نام داشته باشد. این نوع ثبت نام در پهپادهای DJI منطقی است، اما نباید در یک دوربین دستی نیاز به ثبت نام داشته باشید.

آیا اسمو پاکت 3 بهتر از یک دوربین اکشن است؟

زمانی که دوربین اصلی DJI Osmo در سال 2015 راه اندازی شد، یک دوربین یکپارچه و سیستم گیمبال تثبیت کننده ویدئو را ارائه می کرد که تثبیت کننده الکترونیکی در دوربین های اکشن معاصر نمی توانست چنین عملکردی را ارائه دهد. در طول سال‌های اخیر، دوربین‌های فشرده و بادوام GoPro، Insta360 و DJI به طور فزاینده‌ای قادر به استفاده از داده‌های نرم‌افزار و شتاب‌سنج برای تثبیت الکترونیکی فیلم شده‌اند.

اسمو اکشن 4، گوپرو هیرو 12 بلک و اینستا 360 مدل Go 3 همگی سیستم تثبیت کننده ویدیویی را ارائه می دهند که به خوبی اسمو پاکت 3 است. با این حال، این دوربین ها دارای سنسورهای کوچکتر با کیفیت تصویر کمتر چشمگیر هستند. آنها نمی توانند به طور خودکار سوژه ها را ردیابی کنند و فاقد قابلیت فوکوس خودکار Osmo Pocket 3 هستند. همچنین نمی توانند حرکات دقیق دوربین مانند تایم لپس های حرکتی را انجام دهند. از طرف دیگر، دوربین های اکشن کاملا ضد آب هستند و همچنین بسیار بادوام هستند.

قیمت اسمو پاکت 3: آیا افزایش قیمت منطقی است؟

با چنین ارتقای جدی نسبت به نسخه قبلی خود، جای تعجب نیست که دوربین اسمو پاکت 3 افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. این از نظر قیمت آن را بسیار بالاتر از اکشن 4 و سایر دوربین های اکشن قرار می دهد و در واقع گران تر از پهپاد مویک مینی 3 پرو است. حتی به دوربین‌های بدون آینه مانند نیکون Z30 که دارای سنسور بسیار بزرگ‌تر است، نزدیک می شود.

بررسی اسمو پاکت 3

با این حال، هیچ یک از این مواردی که گفتیم دیگر تمام مزایای اسمو پاکت 3 را ارائه نمی‌دهند و آن را عملاً منحصربه‌فرد می‌سازند. همچنین، آن سنسور 1 اینچی واقعاً چیز شگفت‌انگیزی است که در دوربینی به این جمع و جوری یافت می‌شود، و این ویژگی به تنهایی افزایش شدید قیمت را نسبت به نسخه قبلی توجیه می‌کند.

نتیجه کلی

اگر می خواهید تنها یک دوربین داشته باشید که با آن می‌توانید از هر نوع محتوا فیلمبرداری کنید، به سختی می‌توانید دستگاهی همه کاره‌تر از DJI Osmo Pocket 3 پیدا کنید. به لطف سنسور بزرگ، فوکوس خودکار سریع، قابلیت ضبط صدا عالی و ردیابی سوژه موثر، خود را به مراتب بالاتر از دوربین های اکشن قرار می دهد که در نبود این دوربین ممکن است به سراغ آنها بروید. پاشنه آشیل این دوربین عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، اما با توجه به برتری آن در بسیاری موارد دیگر، این یک مورد قابل بخشش است.

بررسی اسمو پاکت 3

بدیهی است که وبلاگ نویسی یکی از نقاط قوت این دوربین است، اما همچنین برای ضبط فیلم از پشت صحنه در یک عکسبرداری، یا برای یک سفر کوله گردی فوق سبک که ممکن است برای یک دستگاه دوربین بزرگتر به فضا و وزن نیاز نداشته باشید، عالی است. توانایی ضبط صدا آن را برای ضبط مصاحبه عالی می کند، و با اینکه در ردیابی سوژه هایی که به سرعت در حال حرکت هستند نیز خوب است، برای گرفتن عکس های اکشن پویا از افراد و حیوانات خانگی عالی است. اسمو پاکت 3 حتی ممکن است ارزشش را داشته باشد اگر فقط از آن برای ضبط ویدیوهای متحرک تایم لپس استفاده کنید.

اسمو پاکت 3 هم ارتقاء بزرگی نسبت به Pocket 2 است و هم دستگاهی که جایگاه خاص خود را به عنوان یک دستگاه فیلم‌سازی همه‌کاره فوق‌قابل حمل ایجاد کرده است.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *