مویک ایر 3 در مقابل مویک ایر 2 اس

مویک ایر 3 در مقابل مویک ایر 2 اس: چه چیزی جدید است؟

مقایسه مویک ایر 3 با مویک ایر 2 اس: مهمترین تغییرات کدامند؟

بروزترین پهپاد از مجموعه مویک ایر و جدیدترین پهپاد DJI با افزایش تعداد دوربین ها روانه بازار می شود. ما در این بخش می خواهیم به شما بگوییم که مهمترین تغییرات در مویک ایر 3 چیست و آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

مویک ایر 3 در مقابل مویک ایر 2 اس

برای خرید پهپاد عوامل تعیین کننده بسیاری وجود دارد که با توجه به نیاز کاربران می توانند این عوامل متفاوت باشند. پهپادهای DJI به ویژه پهپادهای Mavic بیشتر برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی استفاده می شوند و به همین منظور دی جی آی بیشتر بر بهبود دوربین های آنها تمرکز می کند.

مویک ایر 3 هم به عنوان نسخه ارتقاء یافته ایر 2 اس دارای دوربین دوگانه و چند منظوره با قابلیت زوم 3x با دوربین دوم و تله فوتو و قابلیت فیلم برداری 4K/60fps و HDR با هر دو دوربین می باشد.

 

مویک ایر 3مویک ایر 2 اس
ویژگی های مثبتسیستم دوربین دوگانه جدید و عالی
انتقال تصویر O4 شگفت انگیز
پروازهای طولانی تر و سریع تر
اجتناب از موانع همه جانبه
گرانتر
ویژگی های منفیسنسور 1 اینچی بزرگتر تا رزولوشن 5.4K
فشرده تر و سبک تر
به طور قابل توجهی ارزان تر است
حرکت آهسته با خروجی 1080p

مویک ایر 2 اس از زمان عرضه آن در سال 2021 مورد توجه علاقمندان به خط تولید DJI بوده است. بسیاری از ویژگی های سطح بالای سری مویک را در یک پهپاد کوچکتر با قیمت قابل دسترس تری ارائه می دهد.

با این حال، بیش از دو سال از عرضه ایر 2 اس می گذرد، و زمانی که صحبت از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به میان می آید، مدت زیادی است، بنابراین برای به روز رسانی مدت ها مونده بود. اکنون، آن جای خود را به مویک ایر 3 می دهد.

تشخیص دو پهپاد از یکدیگر تا حدی به لطف ماژول دوربین دوگانه که در جلو و وسط قرار دارد، آسان است. بنابراین، می توانیم تشخیص دهیم که این جدید است، اما چه چیز دیگری تغییر کرده است؟ ما نگاهی عمیق به مشخصات این دو انداختیم تا متوجه تغییرات کلی شویم.

مشخصات، قیمت و تاریخ انتشار

مویک ایر 2 اس در آوریل 2021 با قیمت 999 دلار عرضه شد. پس از آن، قیمت آن به 799 دلار کاهش یافته و هنوز به طور گسترده در خرده فروشی ها وجود دارد.

اما مویک ایر 3 در تاریخ 25 جولای 2023 با قیمت 1099 دلار عرضه شد و اکنون برای خرید در دسترس مشتریان است.

مویک ایر 3مویک ایر 2 اس
دوربیندوربین اصلی زاویه باز: CMOS 1/1.3 اینچ
دوربین تله فوتو: CMOS 1/1.3 اینچ
CMOS 1 اینچ
سرعت75 کیلومتر بر ساعت68 کیلومتر بر ساعت
وزن720 گرم595 گرم
برد پرواز20 کیلومتر12 کیلومتر
سیستم اتصالDJI O4DJI O3
باتری4241 میلی آمپر3750 میلی آمپر
ابعاد258.8x326x105.8 میلی متر در حالت غیر تاشو253x183x77 میلی متر در حالت غیر تاشو
کیفیت ویدیو4K 60fps / 4K 100fps5.4K 30fps / 4K 60fps
سیستم تشخیص موانعدارد – از 4 جهتدارد – از تمامی جهات

طراحی و ویژگی ها

مویک ایر 3 دارای طراحی به روز شده ای است که بیشتر با پهپادهای جدیدتر DJI مانند مویک 3 پرو و مویک مینی 3 پرو مطابقت دارد. این یعنی بازوهای باریک‌تر، محفظه دوربین سیاه‌رنگ و برآمدگی کمتر در بالای گیمبال برای گرفتن عکس‌هایی زاویه باز.

 

مویک ایر 3 در تمام ابعاد بزرگتر از Air 2S است، هم در حالت تاشو و هم در حالت باز. همچنین 125 گرم سنگین‌تر است و وزن آن به 720 گرم می‌رسد. ممکن است تفاوت را در کوله پشتی خود احساس کنید، اما تا آنجا که به قوانین مربوط می شود، تفاوت زیادی وجود ندارد. هر دو مدل در اروپا در رده C1 قرار می گیرند.

آرایش سنسور در Air 3 تغییر کرده است، و اکنون دارای حسگر موانع همه جانبه است، در حالی که ایر 2 اس فاقد حسگر موانع جانبی است. ایر 3 دارای دوربین دوگانه است، در حالی که Air 2S فقط یک دوربین دارد. اما بعداً در مورد آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هر دو مدل دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه microSD هستند. 8 گیگابایت با چنین فرمت‌های ویدیویی با وضوح بالا شما را خیلی دور نمی‌برد، اما برای مواقعی که فراموش می‌کنید یک کارت SD با خود ببرید، مفید است.

تجربه پرواز‎‎

وقتی صحبت از توانایی‌های پرواز به میان می‌آید، مویک ایر 3 تقریباً در همه زمینه‌ها از Air 2S پیشی می‌گیرد. در هر دو جهت افقی و عمودی کمی سریعتر است و همچنین می تواند در برابر سرعت باد بالاتر مقاومت کند. همچنین برای مدت طولانی تری پرواز می کند و در هر باتری تا 46 دقیقه در مقایسه با 31 دقیقه مویک ایر 2 اس پرواز می کند.

مسلما بزرگترین ارتقاء تجربه پرواز، انتقال تصویر O4 است. Air 3 اولین هواپیمای بدون سرنشینی است که از این سیستم جدید بهره می‌برد و به شما امکان می‌دهد با سیگنال ویدیویی قوی‌تر پرواز کنید و می‌تواند بسیار بهتر از سیستم O3 از دیوارها و شاخ و برگ‌ها نفوذ کند.

این همچنین یک جریان ویدیویی با کیفیت بسیار بالاتر است، و نظارت تا 1080p 60fps با نرخ بیت 10 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد، در مقایسه با تنها 12 مگابیت در ثانیه با O3. بنابراین هنگامی که در هوا هستید، ایده بسیار بهتری از تصویر نهایی خود به دست می آورید و حتی می توانید به صورت دستی از فاصله دور فوکوس کنید.

ما قبلاً به چیدمان حسگر جدید اشاره کردیم، اما به شما امکان می دهد با اطمینان بیشتری پرواز کنید زیرا همه طرف های پهپاد با سیستم اجتناب از موانع ارتقا یافته محافظت می شوند. البته، این برای حالت‌های پرواز خودکار مانند ActiveTrack و QuickShots نیز بسیار مفید است.

دوربین ها و کیفیت تصویر

بزرگترین تفاوت بین سیستم های دوربین این واقعیت است که مویک ایر 3 به جای لنز تکی در ایر 2 اس دارای دو لنز برای انتخاب است. ما دوست داشتیم از آرایه دوربین سه گانه در Mavic 3 Pro استفاده کنیم و نقطه برجسته فاصله کانونی عالی 70 میلی متری بود که در اینجا نیز ظاهر می شود.

 

جابه‌جایی به این لنز طولانی‌تر به شما امکان می‌دهد چشم‌اندازی کاملاً متفاوت را ثبت کنید، و واقعاً تصویر برداری را در مقابل سایر عکس‌های پهپادها متمایز می‌کند، که همه آنها معمولاً با FOV گسترده گرفته می‌شوند.

هر دو دوربین به خوبی با هم هماهنگ هستند. آنها اندازه سنسور یکسانی دارند و با وضوح یکسان عکس می گیرند در حالی که رنگ ها تقریباً کاملاً هماهنگ هستند. این بدان معناست که می توانید به راحتی کلیپ های هر دو دوربین را با هم ترکیب کنید، چیزی که هنوز در بهترین گوشی های هوشمند وجود ندارند.

سنسورها در واقع اندکی کوچکتر از سنسور 1 اینچی مویک ایر 2 اس هستند، اما از فناوری پیشرفته تری استفاده می کنند. Air 2S دارای سنسور CMOS و 20 مگاپیکسلی با نور پشتی است، در حالی که Air 3 دارای دو سنسور 48 مگاپیکسلی CMOS انباشته شده 1/1.3 اینچی است. بدیهی است که این معادل تصاویر ثابت با وضوح بالاتر است، اما این سنسورها همچنین بازخوانی بسیار سریعتری دارند که امکان ضبط حرکت آهسته تا 4K 100 فریم بر ثانیه را فراهم می کند. Air 2S حداکثر رزولوشن 1080p 120fps را برای حرکت آهسته به نمایش می گذارد.

جالب اینجاست که حداکثر رزولوشن ویدیو در مویک ایر 3 کمتر است و به جای 5.4K از وضوح 4K بالاتر است. اما، با وجود رزولوشن پایین تر و سنسورهای کمی کوچکتر، نتایج بهتر از فیلم ایر 2 اس در هر دو دوربین به نظر می رسد. اما نتایج برای خود صحبت می کنند و فیلم مویک ایر 3 فوق العاده به نظر می رسد.

نتیجه

کاملاً واضح است که DJI Air 3 پهپاد برتر است، بهتر پرواز می کند و این کار را برای مدت طولانی تری انجام می دهد، با ویدیوی بسیار واضح تر. همچنین دارای اجتناب از موانع بهتر و تنظیم دوربین بهتر با گزینه‌های لنز دوگانه است.

اگر هلی شاتی را می‌خواهید که کمی پیشرفته‌تر از مویک مینی 3 پرو باشد، اما نمی‌خواهید به بزرگی و گرانی مویک 3 پرو باشد، ایر 3 به عنوان فرزند میانی بهترین انتخاب برای شما است.

اکنون علاقمندان و مشتریان عزیز می توانید به صورت آنلاین برای خرید این دو پهپاد از فروشگاه دی جی آی لند اقدام کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *