مقایسه مویک 3 پرو با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

مقایسه مویک 3 پرو با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

مقایسه سه پهپاد مویک 3 پرو، مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

شرکت دی جی آی اخیرا از مویک 3 پرو به عنوان بروزترین پهپاد سری Mavic 3 رونمایی کرده که قابلیت های جدیدی با دوربین سه گانه و پرچمدار خود ارائه می دهد. ما در این بخش یک مقایسه از مویک 3 پرو با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک برای شما آماده کرده ایم تا ببینید که چگونه با هم مطابقت دارند.

مویک 3 که دی جی آی فروش آن را از فروشگاه آنلاین خود متوقف کرده به احتمال زیاد به زودی تولید آن متوقف می شود، ولی مویک 3 کلاسیک به عنوان محصول اقتصادی DJI و مویک 3 پرو به عنوان پرچمدار این سری از پهپادهای حرفه ای و فیلم برداری دی جی آی همچنان در سبد محصولات پر فروش این شرکت وجود دارند. از آنجایی که مهمترین ویژگی های پهپادهای سری مویک 3 به دوربین و کیفیت فیلم برداری و تصویر برداری آنها مربوط است، در جدول پایین به مقایسه مشخصات دوربین این سه پهپاد می پردازیم.

مقایسه مشخصات دوربین مویک 3 پرو با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

مویک 3 پرو مویک 3 مویک 3 کلاسیک
دوربین هاسلبلاد با سنسور CMOS 4/3
دوربین تله با سنسور CMOS 1/2 اینچ
دوربین تله مدیوم با سنسور CMOS 1/1.3 اینچ
دوربین هاسلبلاد با سنسور CMOS 4/3
دوربین تله با سنسور CMOS 1/2 اینچ
دوربین هاسلبلاد با سنسور CMOS 4/3
دوربین اصلی هاسلبلاد: تصاویر 20 مگاپیکسل
دوربین تله: تصاویر 12 مگاپیکسل
دوربین تله مدیوم: تصاویر 12 و 48 مگاپیکسل
دوربین اصلی هاسلبلاد: تصاویر 20 مگاپیکسل
دوربین تله: تصاویر 12 مگاپیکسل
دوربین اصلی هاسلبلاد: تصاویر 20 مگاپیکسل
ویژگی های رنگی
دوربین اصلی: ترکیب رنگ طبیعی Hasselblad (HNCS)/D-Log/D-Log M/HLG/Normal
دوربین تله: نرمال
دوربین تله مدیوم: D-Log M/HLG/Normal
دوربین اصلی: ترکیب رنگ طبیعی Hasselblad (HNCS)/D-Log/D-Log M/HLG/Normal
دوربین تله: نرمال
دوربین اصلی: ترکیب رنگ طبیعی Hasselblad (HNCS)/D-Log/D-Log M/HLG/Normal

Mavic 3 Pro، Mavic 3 و Mavic 3 Classic به لطف عملکرد دوربین قدرتمند این پرچمدار می توانند تصاویری حماسی ثبت کنند. اما هنوز کمی متفاوت هستند.

تفاوت دوربین های سری مویک 3 چیست؟

مویک 3 کلاسیک یک دوربین 4/3 CMOS Hasselblad دارد که از عملکرد قفل گیمبال پشتیبانی نمی کند. Mavic 3 دارای دو دوربین است: علاوه بر دوربین Hasselblad، یک دوربین تله 162 میلی متری دارد و از قفل گیمبال پشتیبانی می کند. مویک 3 پرو به عنوان جدیدترین نسخه این پهپادها دارای سه دوربین است: علاوه بر یک دوربین Hasselblad و یک دوربین تله 166 میلی‌متری ارتقایافته، یک دوربین تله 70 میلی‌متری جدید دارد که می‌تواند برای تصویربرداری از سوژه‌ها و محیط اطراف آنها با فشرده‌سازی بیشتر استفاده شود.

مقایسه دوربین مویک 3 پرو با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

مزایای سیستم دوربین سه گانه Mavic 3 Pro

سه دوربین Mavic 3 Pro همگی از 4K/60fps پشتیبانی می کنند. دوربین‌های Hasselblad و 70mm هر دو D-Log M هستند. اگر به فاصله‌های کانونی متفاوتی نیاز دارید و می‌خواهید عکس‌های خود را برای گرفتن زوایای غنی‌تر و داستان‌گویی بیشتر بهبود دهید، هلی شات مویک 3 پرو تمام نیازهای عکاسی شما را برآورده می‌کند.

نمونه تصویر از مویک 3 پرو

اگرچه یک دوربین تله 70 میلی متری جدید ممکن است جزئی به نظر برسد، اما به طور قابل توجهی برای عکاسان مفید است. هنگام استفاده از این دوربین، ایجاد فیلم سینمایی بدون دردسر می شود.

نمونه تصویر مویک 3 پرو دوربین تله

در مقایسه با دوربین هاسلبلاد با زاویه دید عریض، دوربین تله متوسط 70 میلی‌متری فیلم را با فشرده‌سازی فضایی قابل‌توجهی ضبط می‌کند. در نتیجه بهتر می تواند سوژه را در محیط های پیچیده برجسته کند و بر رابطه سوژه با محیط اطرافش تاکید کند. این لنز فوکوس بصری واضحی را هم در تصاویر و هم در فیلم ها ایجاد می کند.

فاصله کانونی متفاوت با دوربین سه گانه مویک 3 پرو

در حالی که دوربین تله با فاصله کانونی 166 میلی متری مزایای مهمی دارد، اما دوربین تله متوسط برای سناریوهای خاص مناسب تر است. این امکان را برای پرسپکتیوهای جدید عکاسی هوایی و حرکات مختلف دوربین بدون تعویض دوربین در اواسط عکاسی فراهم می کند. تنها با یک ضربه بر روی صفحه نمایش، کاربران می توانند به طور یکپارچه بین فواصل کانونی مختلف جابجا شوند تا انتقال نرم و طبیعی تری داشته باشند.

تصاویر متفاوت با فاصله کانونی مختلف

دوربین تله متوسط که به زوم اپتیکال 3 برابر و حالت رنگی جدید D-Log M مجهز شده است، دشواری درجه بندی رنگ را در مراحل پس از تولید برای فیلم ها و تصاویر گرفته شده با این لنز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین دارای FocusTrack، Hyperlapse و زوم دیجیتال 3x-7x است که ساخت فیلم سینمایی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

دوربین تله مدیوم مویک 3 پرو با زوم اپتیکال 3 برابر

طراحی مویک 3 پرو در مقایسه با مویک 3 و مویک 3 کلاسیک

مویک 3 پرو مویک 3 مویک 3 کلاسیک
958 گرم895 گرم895 گرم
حالت تاشو (بدون ملخ): 231.1x98x95.4 میلی متر
حالت باز شده (بدون ملخ): 347.5×290.8×107.7 میلی متر
حالت تاشو (بدون ملخ): 221×96.3×90.3 میلی متر
حالت باز شده (بدون ملخ): 347.5x283x107.7 میلی متر
حالت تاشو (بدون ملخ): 221×96.3×90.3 میلی متر
حالت باز شده (بدون ملخ): 347.5x283x107.7 میلی متر
DJI RCDJI RC-N1DJI RC-N1
Mavic 3 Pro کمی سنگین تر از مویک 3 اورجینال و کلاسیک است زیرا به تازگی دوربین تله متوسط اضافه شده است. اما اندازه قابل حمل و طراحی Mavic 3 و Mavic 3 کلاسیک را حفظ می کند. هنوز هم می توانید آن را به راحتی در کوله پشتی یا کیف مسافرتی خود قرار دهید.

طراحی مویک 3 پرو

ریموت کنترل

نسخه استاندارد Mavic 3 Pro شامل کنترلر DJI RC است، در حالی که مویک 3 و مویک 3 کلاسیک در اصل شامل DJI RC-N1 است. DJI RC یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک تجربه کنترل ساده تر و راحت تر هستند. در مقایسه با DJI RC-N1، مزیت اصلی DJI RC صفحه نمایش 5.5 اینچی HD یکپارچه آن است که امکان استفاده فوری را بدون نیاز به اتصال تلفن هوشمند فراهم می کند. این نمایشگر حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز دید واضحی را ارائه می دهد و از برنامه DJI Fly برای عکاسی هوایی پشتیبانی می کند.

ریموت DJI RC و DJI RC-N1

عملکرد پرواز و سیستم تشخیص موانع

مویک 3 پرو مویک 3 مویک 3 کلاسیک
سنجش موانع همه جانبهسنجش موانع همه جانبهسنجش موانع همه جانبه
سیستم انتقال ویدیو +DJI O3: برد 15 کیلومتر
فید زنده: 1080 پیکسل و 60 فریم بر ثانیه
سیستم انتقال ویدیو +DJI O3: برد 15 کیلومتر
فید زنده: 1080 پیکسل و 60 فریم بر ثانیه
سیستم انتقال ویدیو +DJI O3: برد 15 کیلومتر
فید زنده: 1080 پیکسل و 60 فریم بر ثانیه
6000 متر حداکثر ارتفاع برخاست6000 متر حداکثر ارتفاع برخاست6000 متر حداکثر ارتفاع برخاست
سری Mavic 3 Pro دارای قابلیت های دقیق تشخیص موانع جامع است. این امر از طریق دوربین‌های حسگر متعدد با دامنه تشخیص گسترده‌تر به دست می‌آید و پهپاد را قادر می‌سازد زودتر به موانع پاسخ دهد. حتی در محیط‌های با نور خوب، سری Mavic 3 Pro می‌تواند با سرعت و دقت بیشتر از برخورد با موانع جلوگیری کند و ضمن حفظ ایمنی، ضبط فیلم پایداری در طول پروازهای جانبی یا رو به عقب را تضمین کند.

عملکرد پرواز و سیستم تشخیص موانع پهپادهای مویک 3

بروزرسانی های مویک 3 پرو نسبت به مدل های پایه خود

هلی شات مویک 3 پرو دارای یک سیستم تصویربرداری سه دوربینه است که از فواصل کانونی متعدد برخوردار است. این شامل یک دوربین 4/3 CMOS Hasselblad با فرمت 24 میلی متری معادل، یک دوربین تله متوسط 70 میلی متری CMOS جدید 1/1.3 اینچی و یک دوربین تله 166 میلی متری ارتقا یافته است. علاوه بر این، حداکثر زمان پرواز 43 دقیقه همراه با بهبود عملکرد تصویربرداری را ارائه می دهد.

بروزرسانی های مویک 3 پرو

پهپادهای سری Mavic 3 Pro مجهز به سه دوربین هستند که قادر به فیلمبرداری 4K/60fps هستند. علاوه بر این، سه دوربین نسخه Cine از کدک های Apple ProRes 422/422 HQ/422 LT نیز پشتیبانی می کنند. صرف نظر از نسخه ای که انتخاب می کنید، می توانید انتظار خروجی استثنایی درجه حرفه ای را داشته باشید.

سری مویک 3 پرو با ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های فاصله کانونی، جلوه‌های خلاقانه پیشرفته و انعطاف‌پذیری بیشتر برای ترکیب‌بندی رسا و جزئیات داستان برای رفع نیازهای عکاسی شما طراحی شده است. اگر به دنبال پهپادی هستید که بتواند به شما در دستیابی به نتایج بهتر کمک کند، سری Mavic 3 Pro یک انتخاب عالی است.

سری مویک 3 پرو مزایای اضافی نظیر پشتیبانی از حالت‌های رنگی مختلف، از جمله Hasselblad Natural Color Solution (HNCS)، D-Log، D-Log M، HLG و موارد دیگر را دارد. این حالت‌های رنگی جزئیات بیشتر تصویر را حفظ می‌کنند و درجه‌بندی رنگ را در طول پس از تولید ساده می‌کنند.

قیمت سری مویک 3 پرو

با یک دوربین کاملاً جدید تله، قیمت Mavic 3 Pro تقریباً مشابه مدل پایه یعنی مویک 3 است و آن را به انتخاب ایده آلی برای سازندگان سطح حرفه ای که به دنبال یک معامله شیرین هستند تبدیل می کند.

– از سوی دیگر، بسته DJI Mavic 3 Pro (DJI RC) شامل یک DJI RC، یک شارژر قابل حمل DJI 65W و یک باتری هوشمند پرواز است.

– اگر به لوازم جانبی بیشتری نیاز دارید، پک DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo شامل آداپتور برق 100 واتی USB-C DJI، هاب شارژ باتری (100 وات)، سه باتری هوشمند پرواز، مجموعه فیلترهای ND (ND8/16/32/64) و کیف شانه DJI است.

پک DJI Mavic 3 Pro Cine Premium Combo برای کسانی که به دنبال ویژگی های پیشرفته تر هستند ایده آل است. این شامل DJI Mavic 3 Pro Cine، یک SSD داخلی 1 ترابایتی و یک کابل دیتای Lightspeed 10Gbps DJI برای انتقال داده با سرعت بالا است. برای خرید مویک 3 پرو به فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی DJI در ایران مراجعه کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *