اینترنت ماهواره ای Starlink با پهپاد ارائه می شود

اینترنت ماهواره ای Starlink با پهپاد ارائه می شود

اینترنت ماهواره ای Starlink با پهپاد – RDARS در حال کار بر روی ایده است

شرکت کانادایی RDARS می‌گوید با موفقیت سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink را در یک سیستم پهپاد امنیتی یکپارچه کرده است. ما شاهد گسترش Starlink SpaceX به قایق‌ها، هواپیماها و اتومبیل‌های متحرک بوده‌ایم. اما اکنون یک شرکت کانادایی در تلاش است تا سرویس اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک را به پهپادها بیاورد.

شرکت RDARS اعلام کرد با موفقیت اینترنت استارلینک را در سیستم پهپاد خود ادغام کرده است. این ادغام راهی را برای پهپاد RDARS برای اتصال به اینترنت در مناطق دورافتاده، جایی که دسترسی تلفن همراه ممکن است محدود یا در دسترس نباشد، هموار می کند.

اینترنت ماهواره ای Starlink با پهپاد ارائه می شود

این اواخر حرف و حدیث های زیادی درباره اینترنت ماهواره ای وجود دارد و ایلان ماسک هم به عنوان مالک شرکت هوافضای اسپیس ایکس اعلام کرده که تا چند سال آینده این سیستم اینترنت ماهواره ای تمامی نقاط جهان را پوشش خواهد داد. در حال حاضر تعداد دو هزار ماهواره برای ارائه اینترنت استارلینک به هوا پرتاب شد. او همچنین وعده داده که اینترنت ماهواره ای خود را برای مسافران هواپیماهای مسافربری فعال کند. با این وجود مطمئنا هر چه جلوتر برویم استفاده از اینترنت ماهواره ای بازتاب بیشتری خواهد داشت.

RDARS می‌گوید: یکی از مسائل اصلی پیش روی عملیات پهپادهای تجاری، ارتباطات خارج از مناطق شهری است که حفظ اتصال اینترنتی کافی ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

برای غلبه بر این چالش، این شرکت به دنبال ادغام مودم های ماهواره ای در سیستم پهپاد خود بوده است. اما به گفته RDARS، این تجهیزات گران است و تنها می تواند پهنای باند محدودی را تامین کند. از سوی دیگر استارلینک از دیش های ماهواره ای خود برای دریافت اینترنت پرسرعت با سرعت دانلود تا 350 مگابیت در ثانیه استفاده می کند.

به نظر می رسد RDARS دیش Starlink را به ایستگاه زمینی به نام Eagle Nest اضافه می کند که می تواند داده ها را به هواپیمای بدون سرنشین Eagle Eye این شرکت در حین پرواز ارسال کند. از طریق استارلینک، ایستگاه زمینی Eagle Nest می‌تواند با یک مرکز کنترل ارتباط برقرار کند و کاربر را قادر می‌سازد تا ویدیو را از پهپاد دریافت کند.

شرکت Eagle Nest همچنین چندین ویژگی اتصال از جمله Wi-Fi، dual cellular، LoS 915MHz و اکنون استارلینک را ارائه می دهد. Eagle Nest و Eagle Eye با سیستم‌های برق پشتیبان خود، حتی در قطع کامل برق با کمبود پوشش سلولی، می‌توانند به عملکرد خود ادامه دهند و اطلاعات مکانی را در هر نقطه از منطقه تحت پوشش جهانی استارلینک ارائه دهند.

RDARS که در سال 2019 تأسیس شد، در حال توسعه فناوری پهپاد خود به عنوان یک سیستم امنیتی است. اگر زنگ هشدار در ساختمانی به صدا درآید، پهپاد می‌تواند برای شناسایی تهدید بالقوه با ارائه ویدئو به کار گرفته شود و دید واقعی از وضعیت حادثه در اختیار نیروهای امنیتی و امداد و نجات قرار دهد.

اگرچه RDARS تجهیزات Starlink را فقط در ایستگاه زمینی پهپاد نصب می کند، Braverman از انگیزه هایشان برای افزودن ترمینال Starlink به خود پهپاد می گوید. من معتقدم روزی آنتن‌های Starlink به اندازه‌ای کوچک خواهند بود که در پهپادهای کوچک چهارگانه و حتی گوشی‌های هوشمند بتوانیم استفاده کنیم. شما ممکن است بیش از 1 تا 2 مگابایت بر ثانیه دریافت نکنید، اما بسیار قابل اعتماد و کم تاخیر خواهد بود، که تمام نیاز یک پهپاد است.

RDARS می گوید در حال حاضر در حال توسعه سیستم پهپاد مجهز به اینترنت ماهواره ای خود برای مشتریان خصوصی و سازمانی در ایالات متحده و کانادا است. هزینه اعلام نشده بود، اما براورمن گفت: ما انتظار داریم فروش عمومی در سه ماهه اول 2023 آغاز شود، و اکنون در حال انجام تعدادی استقرار برای مشتریان اولیه خود هستیم.

برای خرید پهپاد و کوادکوپترهای dji تماس بگیرید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «اینترنت ماهواره ای Starlink با پهپاد ارائه می شود»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *