مهمترین لوازم جانبی پهپاد که باید داشته باشید -2

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که هنگام مسافرت ضروری هستند

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که هنگام مسافرت باید داشته باشید

امروزه همه می بینیم که پهپادها در بسیاری از زمینه ها استفاده می شوند. به خصوص پهپادهای DJI که در ضبط ویدئو، سمپاشی و عملیات صنعتی پیشرو هستند. اما برای بهبود عملکرد پهپاد خود بهتر است قبل از شروع پرواز لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که باید داشته باشید -2

زمانی که به یک سفر طولانی می روید و قصد دارید از پهپاد خود برای فیلمبرداری یا هر ماجراجویی دیگری استفاده کنید، مهم است که لوازم جانبی لازم را تهیه کنید تا ماجراجویی شما به نیمه نرسد. ممکن است در طول سفر به برق شهری دسترسی نداشته باشید. اگر باتری پهپاد شما تمام شود، آیا راه حلی برای ادامه پرواز دارید؟ در نهایت باید پهپاد را به محل تیکاف برگردانید. یا هنگامی که بخشی از پهپاد شما مانند پروانه های آن دچار مشکل می شود. در هر صورت باید پرواز را متوقف کنید، تنها در صورتی که توصیه های ما را جدی بگیرید و تمام لوازم جانبی مورد نیاز پهپاد خود را قبل از سفر تهیه کنید. اگر قصد خرید پهپاد را دارید توصیه می کنیم، بسته کمبو آن را خریداری کنید که معمولا تمامی این لوازم مورد نیاز همراه آن عرضه می شوند. 

لیستی از لوازم جانبی و قطعات یدکی مورد نیاز کوادکوپتر در سفر را آماده کرده ایم که به شرح زیر است:

1- باتری اضافه

همه خلبانان نگران تمام شدن باتری پهپاد خود هستند. چون راهی برای ادامه پرواز ندارند. آنها در نهایت باید برای استفاده از باتری های جایگزین فرود آیند. اما اگر به سفر می روید، باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است در طول سفر فرصتی برای شارژ باتری پهپاد خود نداشته باشید. با این حال، لازم است چند باتری اضافی برای پهپاد خود تهیه کنید. توصیه می کنیم قبل از سفر حداقل یک باتری اضافی برای کوادکوپتر خود در نظر بگیرید، اگر می خواهید یک پرواز دلپذیر داشته باشید. DJI اکثر محصولات خود از جمله پهپادهای Mavic را علاوه بر بسته‌بندی استاندارد در بسته‌های ترکیبی ارائه می‌کند که با سه باتری و سایر موارد اضافی مانند پروانه‌ها و کیف‌های دستی ارائه می‌شود.

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که باید داشته باشید -2

2- پروانه های اضافه

یکی دیگر از لوازم جانبی پهپاد که باید در سفرهای طولانی یا زمانی که برای فیلمبرداری وارد یک فضای بسته نظیر سالن های جشن و غیره می شوید به همراه داشته باشید، ملخ های اضافی است به خصوص اگر قصد دارید در داخل خانه با موانع زیادی پرواز کنید. ملخ ها اجزای بسیار ظریف پهپاد هستند که تحت فشار بالا حالت استاندارد و آیرودینامیکی خود را از دست می دهند که ادامه پرواز در چنین حالتی را بسیار خطرناک می کند. البته اگر پهپاد شما برند DJI است زیاد نگران نباشید زیرا تمامی پهپادهای DJI مجهز به سیستم تشخیص موانع هستند که موانع را شناسایی کرده و از برخورد پهپاد با آنها جلوگیری می کند.

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که باید داشته باشید -2

3- محافظ ملخ

همانطور که قبل گفتیم پروانه ها نقش بسیار مهمی در پرواز پهپاد دارند و با این حال باید مراقبت از آنها را جدی بگیرید. اگر تصویر ملخ های شکسته را دوست ندارید، بهتر است که قبل از شروع پرواز از Propeller guard بر روی پهپاد خود به کار بگیرید. هر چند این قطعات وزن پهپاد را افزایش می دهند و باعث کاهش زمان پرواز می شوند، ولی برای خلبانان مبتدی بسیار مفید هستند.

4- کیف دستی

آیا قصد دارید در آینده به جایی سفر کنید و می خواهید پهپاد خود را برای ثبت خاطرات در طول سفر همراه خود ببرید. آیا پهپاد شما دارای لوازم جانبی بسیاری است که حمل آنها برای شما دشوار است. توصیه ما به شما خرید کیف دستی مخصوص پهپاد خود است. اگر خرید کیف دستی برای پهپاد خود را جستجو کنید، مطمئنا گزینه های زیادی پیدا می کنید. با خرید یک کیف دستی با خیال راحت می توانید تمامی اقلام مورد نیاز نظیر پهپاد، باتری های اضافه، ریموت کنترل، پروانه ها و … را به راحتی حمل و نگهداری کنید.

مهمترین لوازم جانبی پهپاد که باید داشته باشید -2

5- شارژر ماشینی

شارژر ماشینی در رتبه ششم لیست لوازم جانبی مورد نیاز پهپاد قرار گرفته است. مشکلاتی که شما را مجبور به خرید باتری کرده است، اندکی هم شما را تحت فشار قرار می دهد تا یک شارژر ماشینی برای پهپاد خود خریداری نمایید. هنگامی که فیلم برداری را قطع می کنید و به مسیر ادامه می دهید فرصت مناسبی است که باتری پهپاد خود را با برق ماشین شارژ کنید. شارژر ماشینی این فرصت را مهیا می کند تا زمانی که به برق شهری دسترسی ندارید از طریق برق خودروی خود باتری پهپاد را شارژ کنید.

6- کارت حافظه

کمتر پهپادی را خواهید یافت که دارای حافظه داخلی مناسب برای ضبط تصاویر و ویدیوهای طولانی باشد. به جز مویک 3 مدل cine که با حافظه داخلی 1 ترابایت عرضه می شود. اگر در سفر هستید، ممکن است فرصتی برای انتقال ویدیوها و تصاویر ضبط شده برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی نداشته باشید. توصیه می کنیم یک کارت حافظه با ظرفیت بالا خریداری کنید. با خرید این کارت حافظه می توانید با خیال راحت تصویربرداری و فیلم برداری کنید.

7- پایه فرود

خیلی کم می توانید مکانی صاف برای فرود پهپاد پیدا کنید. اما برای محافظت از بدنه پهپاد هنگام فرود آمدن لازم است که بدنه پهپاد اندکی از زمین ارتفاع داشته باشد که تنها به کمک پایه های فرود امکان پذیر است. برخی از پهپادها استانداردهای طراحی را رعایت نمی کنند یا استانداردهای مناسب را رعایت نمی کنند. اگر پایه فرود پهپاد شما به خاطر فرود نامناسب شکسته است، بهتر است قبل از پرواز آن را تعویض کنید. البته توصیه ما برای فرود پهپاد این است که آن را در ارتفاع مشخصی مستقر کرده سپس آن را با دست بگیرید و خاموش کنید. اگرچه هنگام فرود پهپاد گرد و غبار زیادی از زمین بلند می شود، اما هنوز افراد زیادی هستند که پهپاد را بر روی سطح زمین فرود می آورند. با این حال نیاز است که چند پایه فرود اضافی برای شرایط اضطراری همراه خود داشته باشید.

8- چوب کنترل

شما هنگامی که کنترل را در دست می گیرید با فشار دادن استیک چپ و راست در جهت دلخواه، به پهپاد دستور می دهید که به جلو/عقب، راست/چپ یا بالا و پایین برود. اما اگر قصد سفر طولانی دارید، لازم است چوب های کنترل اضافی همراه خود داشته باشید. استفاده نادرست از ریموت کنترل و فشار بیش از حد به استیک ها باعث شکستگی یا هرز شدن آنها می شود که در این صورت عملکرد صحیح ریموت کنترل را مختل می کند.

اگر پهپادی که قبلا خریداری کرده اید از کوادکوپترهای شرکت DJI است، می توانید تمامی قطعات یدکی و لوازم جانبی آن مانند باتری، پروانه، شارژر، ریموت کنترل و محافظ پروانه را از اینجا یعنی دی جی آی لند خریداری کنید. اینجا نمایندگی DJI است که تمامی محصولات این کمپانی نظیر پهپادهای مویک و صنعتی، تجهیزات فیلم برداری و غیره را با بهترین قیمت عرضه می کند.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *