برد مسافتی مویک ایر 2 اس چقدر است؟

مویک ایر 2 اس چقدر می تواند پرواز کند؟

مویک ایر 2 اس چقدر می تواند پرواز کند؟

یکی از سوالات متداول کاربران درباره مویک ایر 2 اس این است، که مویک ایر 2 اس چقدر می تواند پرواز کند؟ یا محدوده پرواز این هواپیمای بدون سرنشین و کنترل از راه دور تجاری چقد است؟ DJI Air 2S خیلی سریع بعد از مویک ایر 2 اصلی معرفی شد. در واقع DJI خیلی سریع به مشکلات نسخه اصلی ایر 2 پی برده و سعی کرده آنها را برطرف کند. تغیرات جدیدی در نسخه جدید ایر 2 مشاهده می شود که مهمترین آنها محدوده پرواز و انتقال ویدئو از فاصله 12 کیلومتر با سیستم حمل و نقل OcuSync 3.0 می باشد.

مویک ایر 2 اس چقدر می تواند پرواز کند؟

پهپادها نه تنها گران هستند، بلکه تهدیدی برای دارایی شما به حساب می آیند. خارج شدن از محدوده کنترل به معنی گم شدن کوادکوپتر و در نهایت یک حادثه تلخ برای خلبان به همراه دارد. پس نیاز است که از محدوده پرواز هواپیمای بدون سرنشین خود قبل از پرواز آگاه باشید. هر چند سیستم ایمنی مویک ایر 2 اس از گم شدن آن جلوگیری می کند ولی هدف ما از ارائه این مطلب پاسخ به سوال شما کاربران در رابطه با محدوده پرواز مویک ایر 2 اس است.

به گفته خود شرکت DJI هلی شات مویک ایر 2 اس می تواند حداکثر مسافت 12 کیلومتر و ارتفاع 5 کیلومتر را طی کند. هر چند این اعداد روی کاغذ بسیار عالی هستند، اما هر خلبانی به چنین پروازهایی دسترسی پیدا نمی کند. اکثر اپراتورها به دلیل برخی مشکلات نظیر عمر باتری، قوانین محلی، تداخل رادیویی در ارتباط پهپاد با فرستنده و موانع از رسیدن به حداکثر مسافت و ارتفاع باز می مانند.

قبل از اینکه به مشکلات و موانعی که از دسترسی به حداکثر محدوده پرواز جلوگیری می کند بپردازیم، بهتر است اطلاعات مناسبی از سیستم انتقال این پهپاد به دست بیاورید.

مویک ایر 2 اس از سیستم انتقال OcuSync 3.0 استفاده می کند. سیستم حمل و نقلی که در سال 2016 برای اولین بار در زمان عرضه مویک پرو به کار گرفته شد. این سیستم حمل و نقل که برای برقراری ارتباط بین کنترل از راه دور (RC) و پهپاد استفاده می شود، دارای برخی از قابلیت های پیشرفته است که با اتصال قوی تر و پایدارتر بسیار سریعتر از سیستم های انتقال قدیمی تر است.

یکی از مزیت های مهم OcuSync پشتیبانی همزمان از یک یا دو کنترلر و حتی عینک های دی جی آی گاگلز می باشد. در سال 2018 با معرفی مویک 2 پرو شاهد نسخه دوم اکوسینس بودیم و در سال 2021 هم با معرفی ایر 2 اس شاهد نسخه پیشرفته تری از آن یعنی OcuSync 3.0 بودیم.

شرکت دی جی آی مراقبت های ویژه ای برای پهپادهای مدل FCC یا پهپادهایی که برای استفاده در ایالات متحده آمریکا، کانادا، بخش هایی از آمریکای جنوبی و آسیا تولید می شوند، انجام داد. و امروز با این قدرت افزایش یافته شاهد حداکثر مسافت پرواز 12 کیلومتر برای مناطقی هستیم که از OcuSync 3.0 پشتیبانی می کند. با این حال، نه تنها محدوده پرواز افزایش یافته بلکه کیفیت و قدرت سیگنال بین پهپاد و RC ارتقاء یافته است.

OcuSync 3.0 نرخ بیت بالاتر و تاخیر کمتری دارد. با این حال با یک فید بهتر و تمیزتر که به کنترل از راه دور باز می گردد می توانید بیشتر پرواز کنید. اما همانطور که پیش تر گفتیم، محدودیت هایی وجود دارد که رسیدن به حداکثر محدوده پرواز را مشکل می کند. این محدودیت ها عبارتند از:

محدودیت عمر باتری
محدودیت های صدور گواهی نامه
محدودیت های قوانین محلی
محدودیت های برخورد با موانع

محدودیت عمر باتری

محدودیت های ناشی از باتری اولین موردی است که باعث می شود تا شما نتوانید به مسافت 12 کیلومتری با پهپاد مویک ایر 2 اس برسید. وقتی به این فکر می کنید، که چقدر می توانید پرواز کنید، اغلب یکی از اساسی ترین مشکلات محدودیت زمان پرواز است. همانطور که هنگام مسافرت به فکر توشه خود نظیر آب و غذا هستید، هنگام پرواز کردن با پهپاد ایر 2 اس باید توجه داشته باشید که باتری آن فول شارژ باشد تا در میان راه مجبور به بازگشت به خانه نباشید.

باتری لیتیومی ایر 2 اس در حالت فول شارژ 30 دقیقه پرواز بدون توقف را ارائه می دهد. اگر بخواهید با حداکثر سرعت یعنی 68 کیلومتر بر ساعت پرواز کنید حدود 10 دقیقه و نیم طول می کشد تا به حداکثر فاصله برسید. اگر شما مسافت برگشت را هم با همین زمان انجام دهید، به طور کامل حدود 21 دقیقه یک پرواز کامل یعنی رفت و برگشت را انجام داده اید. اگر فاصله پهپاد از شما زیاد باشد، سیستم پرواز مویک ایر 2 اس هنگامی که شارژ باتری به 25 تا 30 درصد می رسد به شما هشدار می دهد تا از RTH برای بازگشت به خانه استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید مسیر رفت و برگشت را در زمان کمتری انجام دهید، مد سرعت پهپاد را بر روی حالت Sport قرار دهید. قابل توجه است بدانید که باتری همیشه تا 30 دقیقه دوام نمی آورد، در بسیاری از مواقع شارژ باتری تا 27 دقیقه اجازه پرواز به خلبان می دهد.

محدودیت های مربوط به صدور گواهی نامه

اگر به پهپاد و RC خود دقت کنید، ممکن است برچسب یا مهر FCC، CE، SRRC یا MIC را بر روی آنها ببینید. این گواهینامه سازمان دولتی را تعیین می کند که انتقال رادیویی را برای یک منطقه خاص تنظیم می کند. این 4 استاندارد بر اساس قوانین محلی شما، میزان انتقال پهپاد به شما اجازه می دهند تا مسافت مشخصی را طی کنید. برای پهپادهای DJI همیشه مدل های FCC بیشترین محدوده پرواز را دارند. 

پهپادی که دارای گواهی نامه FCC است می تواند در ایالات متحده می تواند مسافت 12 کیلومتری را طی کند. اما پهپادهایی با گواهی نامه CE، SRRC یا MIC تنها می توانند 6 کیلومتر طی کنند.

محدودیت های مربوط به قوانین محلی

در ایالات متحده قوانین جالبی آژانس هواپیمایی فدرال در نظر گرفته که بر اساس آن خلبان می تواند تا جایی که چشم او می بیند پرواز کند. مطمئنا هیچ چشمی در حالت طبیعی و بدون دوربین نمی تواند تا فاصله 12 کیلومتری پهپاد ایر 2 اس را با این اندازه ببیند. علاوه بر این ارتفاع پرواز این هواپیمای بدون سرنشین هم باید کمتر از 400 فوت باشد. اگر بخواهید در ایالات متحده قوانین را رعایت کنید، مطمئنا نمی توانید به مسافت ذکر شده در دفترچه پهپاد برسید.

محدودیت برخورد با موانع

سیستم انتقال OcuSync 3.0 نسبت به نسخه اویله که در پهپاد ایر 2 اس مشاهده کردیم، بسیار پیشرفت کرده است. محدودیت موانع به تداخل سیگنال های رادیویی هم مربوط می شود. مطمئنا شما در مرکز یک شهر بزرگ اگر پرواز کنید با تداخل رادیویی بیشتری نسبت به مناطق حومه شهر و روستایی روبرو می شوید. اگر چه DJI می گوید که مویک ایر 2 اس تا مسافت 12 کیلومتر و ارتفاع 5 کیلومتر را طی کند، اما به خاطر ترکیبی از محدودیت های بالا دسترسی به چنین ارتفاع و محدوده پروازی مشکل شده است.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از طریق شماره هایی که در پایان این صفحه درج شده با ما تماس بگیرید. دی جی آی لند نمایندگی رسمی محصولات شرکت DJI و مرکز خرید پهپاد در ایران می باشد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *