عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری پهپاد

باتری پهپاد چقدر دوام می آورد؟ چگونه از آن مراقبت کنیم؟

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری پهپاد

یکی از مهمترین شاخصه های یک پهپاد زمان پرواز آن است. ویژگی مهمی که به شما امکان می دهد تا زمان بیشتری در حالت پرواز بمانید و فیلم های طولانی و بیشتری به ثبت برسانید. برای اینکه پهپاد زمان بیشتری در هوا بماند باید از یک باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کنید. اما همزمان که در حال افزایش ظرفیت باتری پهپاد خود هستید، توجه داشته باشید که افزایش ظرفیت به معنی افزایش وزن پهپاد است که خود یکی از عوامل کاهش زمان پرواز به حساب می آید.

عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری پهپاد-1

برای پاسخ دقیق به این سوال که باتری پهپاد چقدر دوام می آورد، باید به کاوش عمیق تری در ویژگی هایی بپردازیم که تاثیر مستقیم بر زمان پرواز باتری پهپاد دارند. در ابتدا که پهپادها تجاری مجهز به باتری های لیتیومی اختراع شدند، امکان پرواز بیشتر از 5 دقیقه میسر نبود. اما امروزه عمر متوسط باتری پهپادها بین 10 تا 40 دقیقه می باشد. البته بیشتر به لطف پهپادهای شرکت DJI که به طور قابل توجهی سطح پرواز پهپادهای تجاری را افزایش داده اند. شرکت چینی که سهم 80 درصدی از بازار پهپاد را به خود اختصاص داده و اخیرا با معرفی مویک 3 پرچمدار جدید پهپادهای میان رده خود زمان پرواز پهپاد های خود را به 46 دقیقه افزایش داد.

دی جی ای لند در این بخش اطلاعاتی از طول عمر باتری پهپاد و همچنین افزایش طول عمر آن به شما ارائه می دهد. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید که اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

باتری پهپاد چقدر دوام می آورد؟ پاسخ قطعی

برای ارائه پاسخی دقیق تر در مورد طول عمر باتری کوادکوپتر، لازم است به تمام عواملی که بر زمان پرواز تاثیر می گذارند توجه کنیم. در اینجا به طور مختصر و مفید به 4 عامل تعیین کننده عمر باتری پهپاد اشاره خواهیم کرد؛

نوع پهپاد

پهپادها به اشکال مختلف تولید می شوند. به طور طبیعی پهپاد متناسب با نیاز خود را بر اساس علاقه مندی یا حرفه ای بودن انتخاب کنید. اما بدانید که نوع پهپاد بر دوام آن تاثیر گذار است. در حالی که این قاعده کلی نیست، اطلاعات زیر می تواند به شما کمک کند تا پهپادری را خریداری کنید که زمان پرواز مورد انتظار شما را ارائه دهد.

بیشتر پهپادهای سطح پایه برای مبتدیان حدود 8 تا 10 دقیقه زمان پرواز را ارائه می دهند، به استثنای برخی مدل ها که می تواند حتی تا 13 دقیقه طول بکشد.

پهپادهای میان رده مثلاً کمتر از 500 دلار به طور متوسط ​​15 تا 18 دقیقه زمان پرواز را ارائه می دهند.

پهپادهای با کیفیت بالا و حرفه ای مانند پهپادهای 4K و پهپادهای دوربرد حدود 25 دقیقه پرواز می کنند. طبق تحلیل و بررسی که ما انجام داده ایم، پهپادهای مویک دی جی آی بیشترین زمان پرواز را ارائه می دهند.

وزن و اندازه پهپاد

یک قاعده کلی وجود دارد که هر چه وزن و اندازه پهپاد بیشتر باشد، انرژی بیشتری نیاز است تا آن را به پرواز در بیاورید. علاوه بر این هر چه تعداد موتورها بیشتر باشد، قدرت کوادکوپتر افزایش می یابد و مقدار بیشتری از توان باتری را مصرف می کند. هر دو عامل با مصرف شارژ باتری رابطه مستقیم دارند. بنابراین، یک پهپاد جمع و جور و سبک وزن نه تنها ذخیره و حمل آن آسان تر است، بلکه می تواند به طور متوسط ​​پروازهای طولانی تر ارائه دهد.امروزه اکثر سازندگان به خصوص شرکت DJI به تعادل کامل بین حجم، وزن و زمان پرواز رسیده است.

امکانات اضافه

دوربین ها، سنسورها، چراغ ها و هر گونه لوازم اضافه که از باتری تغذیه می کنند یا وزن پهپاد را افزایش می دهند در طول عمر باتری تاثیرگذار هستند. پس هنگامی که در حال نصب لوازم جانبی بر روی پهپاد خود هستید به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر زیادی بر زمان پرواز کوادکوپتر دارند. استفاده از لوازم اضافه باعث می شود تا باتری پهپاد سریعتر تخلیه شود.

باتری

یکی از عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری خود باتری است. برای بهبود زمان پرواز پهپاد خود به نوع باتری آن توجه داشته باشید. باترها در انواع و اشکال مختلف ارائه می شوند. هر چه پهپاد شما بزرگتر باشد، باتری آن باید بزرگتر باشد. وقتی صحبت از نوع باتری به میان می آید بهتر ست از باتری های لیپو استفاده کنید. سرعت خروجی این باتری ها بیشتر است و می توانند مقدار قابل توجهی انرژی نسبت به باتری های NiCad ذخیره کنند.

عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری پهپاد


هر چند پهپادهای دارای باتری لیتیومی گرانتر هستند، اما ارزش این را دارد که برای زمان پرواز بیشتری که دریافت می کنید هزینه بیشتری بپردازید.
با توجه به آنچه گفته شد، مراقبت صحیح از باتری پهپاد برای افزایش عمر آن ضروری است. اگر از آن مراقبت نکنید، کیفیت آن در عرض چند ماه بدتر می شود، و مطمئنا این یک مشکل بزرگ است که شما نمی خواهید با آن روبرو شوید.

چگونه از کاهش عمر باتری پهپاد جلوگیری کنیم؟

آیا برای شما هم آزاردهنده است که شارژ باتری پهپاد هنگام فیلم برداری از یک صحنه حساس به پایان برسد؟ ما در ادامه نکات و ترفندهایی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا به درستی از باتری پهپاد خود مراقبت کنید.

نکته اول: شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی یکی از دیگر موارد بسیار موثر بر طول عمر باتری به حساب می آیند. با این وجود باید توجه کاملی به شرایط پرواز خود داشته باشید. در روزهای آفتابی و روشن بهترین زمان برای پرواز با پهپاد خود هستند. پرواز در روزهای بارانی تنها در شرایطی امکان پذیر است که مطمئن باشید هواپیمای بدون سرنشین شما ضد آب است. اگر به باتری تلفن همراه خود هم دقت داشته باشید، همزمان با سرد شدن هوا باتری با سرعت بیشتری تخلیه می شود.

علاوه بر این هنگام وزش باد پهپاد باید سخت تر کار کند، به خصوص اگر سرعت باد بیشتر از 20 مایل بر ساعت باشد. موتورها باید فعالیت خود را افزایش دهند تا بتوانند تعادل پرواز را حفظ کنند. بنابراین از پرواز در بادهای شدید خودداری کنید. حتی باد شدید می تواند در پرواز اختلال ایجاد کند.

نکته دوم: لوازم غیر ضروری را کنار بگذارید

برای پرواز تنها از ابزارهایی استفاده کنید که به آنها نیاز دارید. توصیه ما به شما این است که لوازم غیر ضروری را حذف کنید. به عنوان مثال استفاده از گارد ملخ تنها برای خلبانان مبتدی نیاز است، و هنگامی که به سطح مهارت کافی دست یافتید آنها را کنار بزنید تا باعث افزایش وزن پهپاد و در کاهش زمان پرواز نشوید. با کاهش وزن غیر ضروری، فشار وارده بر باتری خود را کاهش داده و عمر آن را افزایش خواهید داد.

نکته سوم: از حالت های پرواز به نفع خود استفاده کنید

هر چه با سرعت بیشتری پرواز کنید، باتری هم با سرعت بیشتری تخلیه می شود. بنابراین در صورت امکان مد پرواز کوادکوپتر خود را بر روی حالت های کند تنظیم کنید. علاوه بر این استفاده از حالت های مسیر هوشمند به شما کمک می کند تا مسیرهای پرواز را بهینه کنید. در این صورت هم به طور مفید از باتری خود استفاده می کنید.

نکته چهارم: باتری خود را هوشمندانه و مفید شارژ کنید

توصیه بعدی ما به شما این است: هنگامی که از پهپاد استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. هنگامی که پهپاد روشن باشد هر چند حرکت نکند، تمامی قسمت های الکتریکی آن در شرایط آماده باش قرار می گیرند. بنابراین قسمت هایی از آن در حال تخلیه باتری هستند.

باتری را همیشه به طور 100 درصد شارژ نکنید، چرا که شارژ بیشتر از ظرفیت باتری طول عمر آن را کاهش می دهد. اکنون براساس معیارهای مختلفی که طول عمر یک باتری پهپاد را تعیین می کنند آگاه هستید.

آیا باتری پهپاد شما تا زمانی که باید دوام می آورد؟ اگر پاسخ منفی است نکات ارائه شده در بالا به شما کمک می کند تا سرعت تخلیه باتری پهپاد خود را به حداقل برسانید.

دی جی آی لند مرکز خرید پهپاد در ایران می باشد که تمامی محصولات شرکت DJI را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند. برای خرید باتری پهپاد خود می توانید از همین جا هم باتری متناسب با پهپاد خود را خریداری نمایید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *