مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4 - DJI OM 5 vs OM 4

مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4

مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4: کدام را خریداری کنیم؟

DJI گیمبال گوشی هوشمند OM 5 را منتشر کرده است که برای وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا ایده آل است. این آخرین نسخه از سری گیمبال های DJI Osmo است، بنابراین چگونه می توان آن را با نسخه قبلی خود ، OM 4 مقایسه کرد؟ در این مقاله از دی جی آی لند همراه ما باشید.

dji om 5 vs om 4 djiland com a

اوزمو موبایل 5 در نیمه سپتامبر 2021 توسط کمپانی DJI معرفی شد. ویژگی های کلیدی شامل میله افزودنی (میله اکستنشن) ، ActiveTrack ارتقاء یافته، لوازم جانبی، گیره تلفن ارتقا یافته و سازگاری گسترده تر با تلفن هوشمند است. Osmo Mobile 5 سبک تر و کوچکتر از نسخه های قبلی خود، یک گیمبال تاشو و به راحتی قابل حمل است که برای وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا در حال حرکت ایده آل است. ما در این محتوا این محصول را با اوزمو موبایل 4 مقایسه می کنیم.

ویژگی جدید ShotGuides آموزش های عکاسی از پیش تعیین شده را ارائه می دهد و از ویرایش خودکار در یک فیلم صیقلی پشتیبانی می کند. برای فیلمبرداران جدید عالی است. این گیمبال سبک، جمع و جور و تاشو با گیره مغناطیسی با سرعت آزاد ، یک ابزار ایده آل برای ضبط محتوای سینمایی صاف با تلفن هوشمند شما است. اوسمو موبایل 5 با ویژگی های به روز شده از جمله میله اکستنشن داخلی ، ویژگی جدید ShotGuides و لوازم جانبی نور فلاش جلو ، و همچنین مجموعه ای از حالت های عکاسی هوشمند مانند کنترل حرکت ، زوم پویا و گیمبال چرخان ، قابلیت های زیادی را برای وبلاگ نویس انتخاب می کند.

در واقع ، این یک فناوری چشمگیر است که بدون شک کاربرانی را که قصد دارند تا با خرید یک گیمبال سطح کیفیت فیلمبرداری با تلفن هوشمند خود را ارتقاع دهند ، جذب خواهد کرد. DJI هر سال نسخه ای جدید گیمبال های اوزمو را روانه بازار می کند که هر کدام سطح جدیدی از فیلم برداری و تصویر برداری با تلفن های هوشمند را به ارمغان می آورند. ما از مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4 اینگونه برداشت کرده ایم؛

طراحی: مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4

OM 5 و ازمو موبایل 4 از نظر ظاهری کاملا مشابه می باشند، به گونه که تشخیص آنها در نگاه اول بسیار دشوار می باشد.

dji om 5 vs om 4 djiland com c

هر دو لرزشگیر به صورت تاشو ساخته شده اند تا به راحتی بتوانید بعد از فیلم برداری و تصویر برداری آنها را حمل و نگهداری کنید. شما می توانید خیلی راحت هر دو گیمبال را بر روی سه پایه نصب کنید.

dji om 5 vs om 4 djiland com d

پس از تلاش های بسیار مداوم دی جی آی برای نوآوری ، اوزمو موبایل 5 کوچکترین و سبکترین گیمبال اوزمو است. در واقع ، این دستگاه یک سوم کوچکتر از نسخه قبلی خود است و موقعیت خود را به عنوان یک دستگاه واقعاً قابل حمل محکمتر می کند.

اوزمو موبایل 5 اوزمو موبایل 4
اندازه (سانتی متر) در حالت باز: 26.4×11.1×9.2 در حالت بسته(تاشو): 17.4×7.4×3.7 در حالت باز: 27.6×11.9×10.3 در حالت بسته(تاشو): 16.3×9.9×4.6
وزن (گرم)
گیمبال: 292 گرم گیره مغناطیسی: 34 گرم گیمبال: 390 گرم گیره مغناطیسی: 32.6 گرم هولدر حلقه مغناطیسی: 11.4 گرم

یکی از ویژگی های برجسته OM 4 یک طراحی مغناطیسی چشمگیر بود که به کاربران این امکان را می داد تا سریع تلفن خود را به گیمبال وصل کرده و از آن جدا کنند. همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است، دی جی ای OM 5 این روند را ادامه می دهد.

dji om 5 vs om 4 djiland com e

اما در حالی که ایده یکسان است، اوزمو موبایل 5 دارای یک گیره تازه طراحی شده است که برای محافظت بهتر از قاب گوشی هوشمند شما عبور می کند. کاربران همچنین از شنیدن اینکه گیره سازگاری بیشتری را ارائه می دهد، خوشحال خواهند شد و OM 5 را با مدل های تلفن هوشمند بیشتری نسبت به OM 4 سازگار می کند. اوزمو موبایل 5 دارای یک میله افزودنی یا به اصطلاح میله اکستنشن داخلی خلاقانه است. این ویژگی در اوزمو موبایل 4 موجود نیست. این میله اکستنشن زوایای پویا ایجاد کرده و همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید دوربین را بیشتر از خود فاصله دهید.

dji om 5 vs om 4 djiland com f

دی جی ای همراه با اوزمو موبایل 5 یک قطعه جانبی را عرضه کرده که با OM 4 هم سازگار می باشد، یعنی گیره مغناطیسی با قابلیت نورپردازی برای تصویر برداری و فیلم برداری در مکان های تاریک. این گیره مغناطیسی – که برای عکاسی در نور کم طراحی شده است، به صورت جداگانه قابل خریداری است. دارای یک نور کمکی داخلی با سه سطح روشنایی و سه گزینه درجه حرارت رنگ است که مطمئنا برای فیلم برداری در هنگام شب بسیار مفید می باشد.

dji om 5 vs om 4 djiland com g

DJI همچنین یک دکمه دیگر به دسته اضافه کرده است و به کاربران OM 5 کمک می کند تا سریعتر و آسانتر به ویژگی ها و عملکردهای اصلی دسترسی داشته و آنها را کنترل کنند. آخرین نکته ای که در طراحی باید به آن اشاره کرد این است که OM 5 در دو رنگ جدید موجود است: سفید غروب آفتاب و خاکستری کلاسیک؛
این در حالی است که اوزمو موبایل 4 تنها در یک رنگ موجود است.

dji om 5 vs om 4 djiland com h

سیستم تثبیت کننده سه محوره در هر دو گیمبال

هیچ تفاوتی بین اوزمو موبایل 5 و اوزمو موبایل 4 در مورد تثبیت وجود ندارد. هر دو از تثبیت درجه سه محور DJI با درجه بالا (جلو به عقب ، چپ-راست و پهلو به پهلو) سود می برند، که از سناریوهای پیاده روی و ورزش به طور کامل پشتیبانی می کند و فیلم بدون لرزش ارائه می دهد.

dji om 5 vs om 4 djiland com j

برای ثبات بیشتر ، هر دو نسخه گیمبال از سیستم تصویر برداری الکترونیکی بهره می برند فناوری Stabilization (EIS) در حالت موشن لپس، تایم لپس و هایپرلپس برای افزایش سطح صافی به کار گرفته شد.

ویژگی های هوشمند: مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4

اسمو موبایل 5 و اوزمو موبایل 4 دارای مجموعه ای از حالت ها و عملکردهای هوشمند هستند که به کاربران کمک می کند محتوای با کیفیت را به راحتی ضبط کنند. اما OM 5 دارای ویژگی های جدیدی است که آن را متمایز می کند. یکی از بزرگترین بروزرسانی های DJI OM 5 حالت ردیابی سوژه می باشد که از جدیدترین نسخه آن یعنی ActiveTrack 4.0 بهره می برد. و در حال حاضر از ردیابی تا حداکثر زوم 3 برابر با سرعت 5 متر بر ثانیه پشتیبانی می کند و به طور دقیق سوژه را در فریم مشخص می کند و پیگیری می کند ، حتی در حین حرکت. این در حالی است که اوزمو موبایل 4 از نسخه Active Track 3.0 استفاده می کند.

dji om 5 vs om 4 djiland com k

یکی از دیگر ویژگی های خوب در OM 5 ویژگی ShotGuides است که حداکثر 30 مجموعه آموزش عکاسی از پیش تنظیم شده را ارائه می دهد و از ویرایش خودکار در یک فیلم صیقلی پشتیبانی می کند. این یک افزودنی عالی برای مبتدیان در فیلمبرداری است.

اوزمو موبایل 5 همچنین شامل عملکرد Glamour Effects است که از روتوش خودکار و تنظیم پارامترهای سفارشی پشتیبانی می کند. این حالت هنگام تغییر به دوربین جلو به طور خودکار فعال می شود. به غیر از این ، هر دو گیمبال دارای ویژگی های هوشمند جالب یکسانی هستند ، مانند:
کنترل حرکت: از حرکات دست برای شروع و توقف ضبط ویدئو یا گرفتن عکس استفاده کنید. این برای عکس های سلفی یا فیلم های گروهی ایده آل است.
زوم داینامیک:
با ظاهر سینمایی جذاب ، عملکرد زوم را به طور خودکار تنظیم می کند تا تغییر پس زمینه چشمگیری را ایجاد کند که توسط آلفرد هیچکاک محبوب شده است.
پانوراما: از بین سه گزینه پانورامای که گیمبال های اوزمو موبایل 4 و 5 ارائه می دهند شما می توانید یک گزینه را به دلخواه انتخاب کنید، یک چشم انداز گسترده تر از جمله پانورامای 3×3 ، پانورامای 240 درجه و پانورامای “CloneMe” را انتخاب کنید. پانورامای CloneMe به کاربر اجازه می دهد که چندین نسخه از یک شخص یا موضوع مورد نظر را در یک تصویر اضافه کند، تا جلوه ای خلاق ثبت کند.
حرکت گیمبال Spin Shot: در برنامه DJI Mimo فعال شده و با استفاده از جوی استیک ، گیمبال گوشی را می چرخاند تا جلوه ای از چرخش فلاش دوربین جلویی ایجاد کند.

اوزمو موبایل 4 و اوزمو موبایل 5 همچنین دارای موشن لپس، تایم لپس و هایپرلپس هستند. حالت داستان یا Story Mode نیز با هر دو موجود است. این امر کاربران را قادر می سازد تا یکی از الگوهای از پیش تعیین شده را برای افزودن چرخش خلاقانه به محتوا انتخاب کنند و از حرکات از پیش تعیین شده ، موسیقی و پالت رنگ برای فیلم های سریع که برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مناسب هستند ، استفاده می کند. هر دو گیمبال از برنامه DJI Mimo استفاده می کنند.

قیمت: مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4

ارزش خرید اوزمو موبایل 5 برابر با 159 دلار است. این نشان دهنده ارزش زیادی است، به ویژه اینکه شامل طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند گیره مغناطیسی، سه پایه، کابل برق، مچ بند و کیسه ذخیره سازی است. هر چند اوزمو موبایل 4 در سال گذشته با همین قیمت عرضه شد ولی اکنون با قیمت پایینتر عرضه می شود.

dji om 5 vs om 4 djiland com l

خلاصه مقایسه اوزمو موبایل 5 با اوزمو موبایل 4

سری لرزشگیر های اوزمو نگهدارنده را برای گوشی های هوشمند بالا گذاشته است و OM 5 این روند را ادامه می دهد. در حقیقت، این جهش در زمان عرضه OM 4 در سال گذشته با بروزرسانی های چشمگیر و انقلابی – مانند گیره مغناطیسی – از اوزمو موبایل 3 بیشتر نمایان شد.

dji om 5 vs om 4 djiland com m

این بار ، اوزمو موبایل 5 به نظر می رسد نسخه ای صیقلی تر از اوزمو موبایل 4 باشد. شاید در مقایسه با کسانی که دارای OM 4 هستند، گزینه بهتری برای کاربران جدید باشد. با این وجود، اسمو موبایل 5 دارای ارتقاء شایسته ای نسبت به اوزمو موبایل 4 است. برای خرید هر کدام از این گیمبال های اوزمو به فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی DJI در ایران مراجعه کنید. علاقمندان می توانند به صورت آنلاین یا مراجع حضوری اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنند.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *