Comparison of DJI sprayers drone - مقایسه پهپادهای DJI

مقایسه پهپادهای سمپاش DJI

مقایسه پهپادهای سمپاش DJI

DJI به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین تجاری امروزه در بسیاری از زمینه ها توانسته پهپادهای مدرن و متناسب با نیاز کاربران روانه بازار کند، از سال 2006 که این کمپانی تاسیس شده تا کنون توانسته بسیاری از فعالیت های صنعتی را مدرن و پیشرفته کند. پهپادهای سمپاش DJI هم از آن دسته محصولات حرفه ای این کمپانی می باشند که قصد داریم تا در ادامه به مقایسه آنها با هم بپردازیم. یعنی سمپاش های آگراس یا DJI Agras که توانایی های خیره کننده ای در سمپاشی هوایی مزارع شما دارند. دستگاهایی که دارای نازل های پیشرفته قابل تعویض با قابلیت اسپری اتمی و همه جانبه می باشند. سرعت اسپری نسبت به حالت دستی بسیار چشمگیر می باشد.

dji agras mg 1p

پهپادهای سمپاش DJI عبارتند از موارد زیر:

آگراس تی 20

آگراس تی 16

آگراس ام جی وان اس

آگراس ام جی وان پی

کمپانی DJI در ابتدا پهپادهای سمپاش آگراس ام جی وان اس و ام جی وان پی را روانه بازار کرده که شروع موفقیت های این کمپانی در این زمینه بوده اند. هر دو پهپاد دارای مخزن 10 لیتری می باشند که با سرعت 6 هکتار در ساعت اسپری می کنند. اما رادار دقت یابی در MG 1S به صورت اختیاری است که کاربر می تواند بر روی آن نصب کند. در واقع این دو محصول تفاوت چندانی ندارند، تنها در چند مورد کوچک نسبت به هم متغیر می باشند. حداکثر سرعت پاشش در هر دو محصول تقریبا نیم لیتر در دقیقه با نازل های XR11001VS می باشد. مخزن دستگاه و باتری ها به راحتی قابل تعویض هستند، و کاربران می توانند از مخزن ها و باتری های تعویضی برای محصول خود در نظر بگیرند.

156391483

سیستم مکان یابی برای هر دو پهپاد سمپاش ام جی وان پی و ام جی وان اس از نوع D-RTK می باشد که دقت موقعیت یابی پرنده را برای مسیرهای رفت و برگشت دوچندان میکند. این سمپاش ها دارای دوربین های FPV با قابلیت کنترل جریان پویا می باشند. کیفیت دوربین 1260×960 با سرعت 30 فریم در ثانیه می باشد. ویرایش Waypoint با سیستم عامل بروز شده بر روی این دو پهپاد قرار گرفته است.

ام جی وان پی اندکی سنگین تر است، اما در کل میتوان گفت هر دو محصول دارای 10 کیلوگرم وزن با 23.9 کیلوگرم وزن برخاست می باشند. حداکثر سرعت سمپاشی هم 7 متر بر ثانیه می باشد. حداکثر برد این پهپادها 3 کیلومتر با کنترل از راه دور می باشد. این پهپادها همچنین قابلیت کنترل چند اپراتوره دارند علاوه بر این خلبان با یک ریموت می تواند چند پهپاد را کنترل کند تا کارایی خود را تسریع ببخشد.

از زمان پرواز این دو محصول هم باید بگویم که هر دو محصول دارای زمان پرواز 10 دقیقه در حالت مخزن پر می باشند. اما هنگامی که مخزن خالی باشد زمان پرواز پهپاد تا 23 دقیقه افزایش می یابد.

سمپاش های تی 16

اما بعد از ساخت این دو محصول کمپانی تلاش کرده تا سرعت سمپاشی را بالا ببرد و پهپاد آگراس تی 16 را با مخزن 16 لیتری روانه بازار کرده که در بسیاری از موارد پیشرفته تر از مدل قبلی خود می باشد. DJI در این مدل از طراحی پیشرفته تر با IP67 ضد آب، گرد و خاک در نظر گرفته که بعد از انجام سمپاشی می توانید خیلی راحت دستگاه خود را سمپاشی کنید. نازل های پیشرفته تر که سرعت و دقت اسپری را افزایش می دهند. وزن پهپاد از 10 کیلوگرم درمدل های ام جی وان اس و پی به 18 کیلوگرم رسیده است. ظرفیت مخزن از 10 لیتر به 16 لیتر افزایش یافت.

DJI T16 agriculture sprayer drone 1

سیستم حمل و نقل OcuSync 2.0 برای این مولتی روتور در نظر گرفته اند که تاخیر در انتقال فیلم ها و همچنین ارسال دستورات لازم بر روی پهپاد را بهبود می بخشد. اما از باتری دستگاه هم بگوییم هنگامی که  شما با مخزن خالی حرکت می کنید، دوام شارژی آن حدود 18 دقیقه می باشد، اما هنگامی که با مخزن پر یعنی وزن 40 کیلوگرم پرواز می کنید پرنده حدود 10 دقیقه دوام شارژی دارد. سیستم خنک کننده که برای مولتی روتور در نظر گرفته اند کیفیت عملکرد موتورها را بهبود می بخشد. عرض پاشش از 4.5 متر در سری قبلی به 6.5 متر رسید و حدود 10 هکتار در ساعت متراژ کاری آن می باشد. میزان پاشش هم از 2.4 لیتر در دقیقه به 4.8 لیتر در دقیقه رسید.

سمپاش های تی 20

آگراس تی 20 دیگر محصول کمپانی DJI می باشد که تمامی اشکالات نسخه های قبلی را برطرف می کند و با پیشرفته ترین تکنولوژی ها مزارع شما را سمپاشی می کند. DJI Agras T20 آخرین نسخه از سمپاش های DJI می باشد که با امکانات پیشرفته می تواند عملیات سمپاشی را به صورت هوایی تسریع ببخشد. سیستم اسپری پیشرفته به همراه مخزن 20 لیتری کارایی یک پهپاد سمپاش را دوچندان می کند. سیستم اسپری این سمپاش دارای 8 نازل می باشد که به وسیله 4 پمپ تقویت می شوند. چه عملیات سمپاشی و چه عملیات بذرپاشی شما می توانید تمامی این موارد را به صورت حرفه ای با سرعت ویژه انجام دهید.

b9929597ea4bbe019cdc65650db0088a@770 462

این دستگاه همچنین مجهز به یک سیستم تشخیص موانع پیشرفته می باشد که خیلی راحت می توانید موانع را شناسایی کنید و از برخورد با آنها جلوگیری کنید. و مطمئن باشید که DJI خط تولید سمپاش های خود را جهت محافظت از مزارع و خدمات کشاورزی همچنان ادامه خواهد داد و در ادامه شاهد تکنولوژی های نوین از سوی این کمپانی هستیم.

برای خرید پهپاد سمپاش مورد نظر خود به فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی معتبر محصولات کمپانی DJI مراجعه کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *