نقاط ضعف و قوت کوادکوپتر DJI FPV Combo کدامند؟

نقاط ضعف و قوت کوادکوپتر DJI FPV Combo

بررسی نقاط ضعف و قوت پهپاد سرعتی DJI FPV Combo

کوادکوپتر DJI FPV Combo یکی از مینی هواپیماهای بدون سرنشین شرکت DJI می باشد که برای علاقمندان به مسابقات پهپادی خبرهای خوبی دارد. استفاده از دوربین 4K و سرعت قابل قبول باعث شده تا شما بتوانید بهترین تجربه از هواپیماهای بدون سرنشین و دوربین دار را داشته باشید. اما کسانی که دنبال نقاط ضعف و قوت DJI FPV Combo هستند تا آخر این مقاله را دنبال کنند.

dji fpv combo racing drone

نقاط قوت دی جی آی اف پی وی کمبو کدامند؟

ابتدا قصد داریم تا نقاط قوت این هلی شات حرفه ای را برای شما ارزیابی کنیم. برای یک کوادکوپتر مسابقه ای چه قابلیت هایی باید در نظر گرفته شود؟ سرعت و تعادل کوادکوپتر در پیمایش های سریع نشان از خوب بودن آن دارد. دی جی ای این کوادکوپتر سرعتی خود را به موتورهای براشلس قدرتمند مجهز کرده که می توانند با سرعتی بیش از 140 کیلومتر مسیر را طی کنند. شما در سه  حالت پروازی M، S و N می توانید سطح سرعت کوادکوپتر را تنظیم کنید.

دوربین 4K و 12 مگاپیکسل از دیگر ویژگی های این مولتی روتور می باشد که امکان فیلمبرداری هوایی را هم به شما می دهد. اما به کارگیری از یک دوربین بر روی این پهپاد مزیت های دیگری هم دارد که مهمترین آنها استفاده از فید زنده دوربین برای نگاه از دید کوادکوپتر می باشد. کوادکوپتر در حین پرواز هنگامی که شما در حال فیلم برداری هستید می توانید تمامی فیلم ها و تصاویر ثبت شده را بدون تاخیر تماشا کنید.

DJI برعکس نسخه قبلی سیستم FPV که دارای عینک های گاگلز معمولی بود این کوادکوپتر خود را به عینک های سری جدید یعنی DJI Goggles V2 مجهز کرده که از دو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند. یعنی به صورت خودکار بین این دو سیگنال جابجا می شود. طراحی یکپارچه ای دارد و نمایشگر های آن با شفافیت ویژه ای فیلم ها و تصاویر را برای شما نمایش می دهند.

dji fpv goggles v2

یکی از ویژگی های خوب این پهپاد سرعتی کنترلر تک دست آن می باشد که همراه محصول عرضه نمی شود، اما می توانید به صورت جداگانه آن را تهیه و خریداری کنید. ریموتی که استفاده از آن راحت می باشد و از حرکات طبیعی دست پشتیبانی می کند. یعنی با تکان دادن کنترلر در نحوه پرواز مولتی روتور میتوانید تغیر ایجاد کنید.

ویژگی OcuSycnc 3.0 یکی از بروزرسانی های اصلی این مولتی روتور می باشد که باعث می شود تا فید زنده دوربین خیلی سریعتر در اختیار شما قرار بگیرد. و برای اولین بار DJI از نسخه 3.0 این تکنولوژی برای پهپادهای خود در نظر گرفته است. این فناوری بر خلاف شبکه بی سیم Wifi پیشرفته تر می باشد و به صورت اتوماتیک سیستم حمل و نقل رادیویی کوادکوپتر و کنترلر را بین دو فرکانس 2.4 و 5.8 گیگاهرتز جابجا میکند.

سیستم تشخیص موانع که در تمامی پهپادهای DJI مشاهده می شود، برای DJI FPV Combo هم به کار گرفته شده و از دو جهت جلو و پایین می تواند موانع را شناسایی کند. و این تکنولوژی مطمئنا از بروز خسارت های زیادی جلوگیری می کند.

اما نقاط ضعف کوادکوپتر DJI FPV Combo کدامند؟

یک کوادکوپتر سرعتی با چنین قابلیت های خوبی که در بالا آنها را عنوان کرده ایم، دارای نقاط ضعفی هم می باشد که مهمترین آنها زمان پروزا این مولتی روتور می باشد.

DJI FPV Combo با وجود اینکه حدود 790 گرم وزن دارد اما به یک باتری 2000 میلی آمپر مجهز شده که زمان پرواز آن 20 دقیقه می باشد. و مطمئنا این زمان پرواز مورد رضایت کاربران نمی باشد. هر چند استفاده از باتری های اضافه می تواند این کمبود را جبران کند ولی برای تعویض باتری ها کاربران ناچار هستند تا هواپیمای بدون سرنشین خود را به خانه باز گردانند تا باتری آن را تعویض کنند.

ایمنی پرواز خلبان را خاطر جمع نمی کند. هر چند این مولتی روتور مجهز به سنسورهای تشخیص موانع می باشد ولی در حداکثر سرعت این سنسورها قابلیت تشخیص موانع را ندارند. تنها در حالت N این سنسورها فعال می باشند که در این حالت سرعت پهپاد کمتر از 20 مایل بر ساعت می باشد. حالتی که مخصوص مبتدیان و خلبانان تازه کار می باشد. مطمئنا ایمنی پرواز یکی از نقاط ضعف اصلی کوادکوپتر DJI FPV Combo می باشد.

از طراحی این کوادکوپتر سرعتی هم کاربران گلایمند بوده اند که چرا همانند پهپادهای قبلی DJI از طراحی تاشو بهره نمی برد و حمل و نگهداری آن را مشکل کرده است. شاید بال های تاشو در اثر کشش زیاد موتورها بسته می شدند و مشکلاتی از این قبیل را بوجود می آوردم

از آنجایی که این هواپیمای بدون سرنشین برای فیلم برداری و تصویر برداری هم توصیه می شود، ولی فاقد سیستم تثبیت کننده مکانیکی می باشد که یک نقطه ضعف اساسی برای این هلی شات در هنگام فیلم برداری و تصویر برداری می باشد. با این وجود امیدی وجود ندارد که تمامی لرزش های ناشی از حرکت پهپاد را خنثی کند.

dji fpv gambal

قیمت 1300 دلاری این هواپیمای بدون سرنشین می تواند یکی از نقاط ضعف این هلی شات به حساب بیاید. هر چند این مولتی روتور به امکانات بسیاری مجهز شده ولی باز هم 1300 دلار می تواند برای یک مسابقه و سرگرمی قیمت بالایی باشد.

دی جی آی اف پی وی کمبو را از دی جی آی لند خریداری کنید

اکنون کاربرانی که علاقمند به خرید این کوادکوپتر سرعتی و بسیار حرفه ای هستند می توانند از فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی پهپاد DJI برای خرید این کوادکوپتر اقدام کنند.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *