دمونتاژ یا باز کردن مویک 2 پرو

قطعه برداری هلی شات مویک 2 پرو

نحوه باز کردن یا دمونتاژ هلی شات مویک 2 پرو

ماه گذشته، DJI پهپاد پرچمدار جدید خود را به نمایش گذاشت – مویک 2 پرو و مویک 2 زوم، که احتمالاً پیشرفته ترین پهپادی بودند که تاکنون منتشر کرده است. Mavic 2 Pro از دوربین Hasselblad L1D-20c بهره می برد که می تواند کیفیت تصویر نمادین را ثبت کند. علاوه بر این، می تواند با سرعت 72 کیلومتر در ساعت تا 31 دقیقه در هوا بماند. اکنون روند اشکال زدایی Mavic 2 Pro را نشان خواهیم داد. این تصویر مویک 2 پرو (در سمت راست) و مویک پرو (در سمت چپ) است. آیا می دانید چرا می خواهم Mavic 2 Pro را دمونتاژ کنم؟ مویک 2 پرو برخی از سخت افزارها را ارتقا داده است. این پهپاد دارای شش حسگر بصری است در حالی که Mavic Pro دارای چهار حسگر است. از باتری 4S استفاده می کند در حالی که دومی از باتری 3S استفاده می کند. علاوه بر این ، سنسور CMOS آن دارای یک منطقه سنجش فعال است که چهار برابر موثرتر از مویک پرو اصلی است. در مقایسه با Mavic Pro ، اندازه Mavic 2 Pro کمی بزرگتر است. اول از همه، از قسمت پایین شروع به باز کردن کوادکوپتر کنید.

mavic 2 pro teardown djiland com a

پیچ های پایین آن کوچک هستند و محکم نصب می شوند. پس از بیرون آوردن هشت پیچ، درپوش را بردارید. ما می توانیم ساختار داخلی آن را جمع و جور و پیچیده ببینیم. از این رو می توان نتیجه گرفت که جدا کردن مویک 2 پرو دشوار است. تعداد زیادی پیچ باید برداشته شود. اتصال بی سیم در پشت است و پیچ ها در پشت کانکتور قرار دارند. ساختار داخلی آن توسط پیچ ها به خوبی محکم شده است. سپس، هشت پیچ دیگر را بیرون بیاورید. پس از حذف تراشه در بالا، یک صفحه مدار بزرگ در زیر آن یافت می شود. این صفحه بزرگ از دو صفحه مدار در یک طرح فشرده تشکیل شده است.

mavic 2 pro teardown djiland com b scaled

برای جلوگیری از کارکردن پهپاد، جلد ماژول تراشه را بیرون نیاوردم. فن خنک کننده عالی به نظر می رسد. در بالای ماژول تراشه قرار می گیرد. بعد، من دوربین و سنسورهای بصری آن را جدا می کنم. پیچهای زیادی مانده تا من بردارم. می توانیم متوجه شویم که تصاویر این هواپیمای بدون سرنشین طراحی متفاوتی دارد. تمام تصاویر و توپ شوک در قسمت بالایی تعبیه شده است که محکم تر و کم مصرف تر است. و فقط از این طریق می تواند دوربین Hasselblad L1D-20c را حمل کند.

mavic 2 pro teardown djiland com c scaled

من باید جلد بالایی را با خشونت بردارم زیرا درپوش فوقانی محکم ثابت شده است. سرانجام جلد رویی را برداشتم ، اما آسان نیست. با این حال ، یک مشکل جدی تر پیش می آید. آهن برای لحظه ریزش بیشتر مورد نیاز است. ماژول GPS در بالا قرار گرفته است. این طراحی نه تنها ماژول را قادر می سازد سیگنال را بهتر دریافت کند بلکه از تأثیر دیگر م electronicلفه الکترونیکی بر روی سیگنال GPS نیز می کاهد. IMU به ضربه شوک متصل است ، که می تواند از اختلال در بازآوایی تیغه IMU جلوگیری کند.

mavic 2 pro teardown djiland com d scaled

این ماژول کوچک بینایی در دم است. مجموعه ای از دوربین های دو چشمی، دو مجموعه دوربین های تک و مجموعه ای از فرستنده و گیرنده TOF مادون قرمز در چنین ماژول کوچکی ادغام شده اند. اتفاقاً، فقط سه لنز دوربین در ماژول دوربین یکپارچه شده است که Huawei P20 Pro از آن برخوردار است. در حقیقت ، یک لنز دوربین همیشه دارای CMOS و ISP است. این دوربین Hasselblad L1D-20c است. این فیلم بسیار کوچک یک دوربین CMOS 1 اینچی را حمل می کند. در فیلم هیچ پیچی پیدا نشده است. همانطور که شایعه شده است که روی فیلم چسب زده شده است، من سعی کردم با پیچ گوشتی فیلم را باز کنم اما موفق نشدم. دیدن یک دوربین COMS در اندازه کوچکی بسیار شگفت آور است. من از دانستن ساختار داخلی آن بی تاب بودم اما دیگر از هم پاشیدم، زیرا جدا شدن بیشتر باعث آسیب به ساختار داخلی آن می شود. تا کنون، جداسازی دوربین آن به پایان رسیده است.

mavic 2 pro teardown djiland com e scaled

PMU را با آهن لحیم کاری می کنم. سپس محور جلو را بردارید. طبق گفته سازندگان Mavic Pro، این محور می تواند 5000 برابر جمع شود. پس از جدا شدن آن، من به آنچه مهندس در مورد قابلیت انعطاف پذیری محور گفت، اعتقاد دارم. علاوه بر این محور عقب آن نیز از دوام خوبی برخوردار است.

mavic 2 pro teardown djiland com f

این پهپاد از نظر شکل ظاهری تغییر چندانی نکرده است. با این حال ، هرچه بزرگتر ، سنگین تر و قدرتمندتر می شود ، طراحی داخلی آن باید فشرده و پیچیده تر باشد. من سه ساعت وقت صرف کردم تا تکه تکه شدن مویک 2 پرو را به پایان برسانم.

mavic 2 pro teardown djiland com g

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *