dji banned in usa sanctions

تاثیر تحریم های آمریکا بر کمپانی DJI

بررسی تاثیر تحریم های آمریکا بر کمپانی DJI

کمپانی DJI همانند دیگر شرکت های تکنولوژی چینی اسیر تحریم های اقتصای آمریکا شده و مطمئنا تاثیرات بدی برای آن به همراه دارد. دونالد ترامپ صدور فناوری های شرکت های آمریکایی را به کمپانی چینی DJI ممنوع اعلام کرده و از این پس این شرکت های تکنولوژی نمی توانند به طور عادی با DJI معامله داشته باشند. هیچ شرکت آمریکایی و حتی شرکت های متحد آمریکا اجازه فروش قطعات به DJI را ندارند. با این اوضاع درصد تولیدات دی جی آی کاهش می یابد که هر روز خسارت های جبران ناپذیری برای این تولید کننده پهپاد به همراه خواهد داشت. در آمریکا برای استفاده از پهپادهایی که بیش از 250 گرم وزن دارند، باید قبل از شروع پرواز در آژانس حمل و نقل هوایی فدرال ثبت شوند، که در غیر این صورت خلاف قوانین می باشد. با این وجود نمی توان پیش بینی کرد که کاربران آمریکایی اشتیاقی برای خرید کوادکوپتر DJI داشته باشند.

FOREIGN ENTITY LIST 2

در مرحله اول دی جی آی ارتباط خود را با دانشگاهای آمریکا از دست می دهد و مهمتر از آن بازار آمریکا و سایر کشورهای متحد آمریکا را از دست می دهد. در نتیجه به خاطر کاهش درآمد هزینه های تولید افزایش می یابد که برای جبران آن از هزینه های تحقیقات برای پیدا کردن تکنولوژی های جدید می کاهد که در  نتیجه باعث پایین آمدن کیفیت محصولات می شود.

مکانیسم تحریم DJI توسط آمریکا تقریبا مشابه هواوی تولید کننده تلفن های هوشمند و سخت افزارهای پیشرفته می باشد، یعنی اتهام به همدستی با چین که البته هواووی با وجود این تحریم ها رشد بی نظیری داشته و در روزهایی که سایر تولید کنند ها با ضرایب منفی روبرو شده اند اما هواوی موفق به فروش 200 میلیون دستگاه تلفن همراه شده است. اما این احتمال هم وجود دارد که DJI بار تحریم های آمریکا را تحمل کند و همچنان محصولاتی با کیفیت تولید و روانه بازار کند. احتمالا DJI پیش بینی کرده که در آینده به لیست سیاه آمریکا اضافه می شود و به همین خاطر زنجیره تامین کننده قطعات خود را به سمت تامین کنندگان چینی تغیر داده است. ما انتظار داریم که در هفته های آینده خرید گسترده سهام DJI توسط توزیع کنندگان آمریکایی انجام شود. و سهام محصولات DJI به یک موضوع مهم تبدیل شود. برای شرکت هایی که می خواهند به خرید سخت افزار DJI ادامه دهند، هیچ موردی وجود ندارد منع قانونی برای انجام این کار نیست، اما ممکن است عرضه محصولات آنها غیرقابل اعتماد باشد.

قبلا شاهد حمایت های آژانس های دولتی متحده آمریکا از تولید کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین داخلی بوده ایم که با تحریم DJI این تلاش ها را به سطح جدیدی می رسانند. اما پس از تحریم DJI سوالات معتددی مطرح می شود و شایع ترین آنها پس از تحریم DJI کدام شرکت ها در آمریکا جایگزین می شوند؟ اینکه آمریکا برای پیشرفت شرکت های فناوری خود محدودیت های بسیاری برای شرکت های چینی در نظر گرفته برای همگان روشن است. و مطمئنا با تحریم DJI از تولید کننده های داخلی حمایت ویژه ای می کند تا بتوانند انتظارات را برآورده کنند.

همزمان که دو تولید کننده پهپاد اسکادیو و پاروت در حال رشد و توسعه هستند، DJI روزهای بدی را سپری می کند. با اعمال این تحریم ها از سوی دونالد ترامپ بازارهای آمریکا و کشورهای متحد آن مجبور هستند که معاملات خود را با این کمپانی از حالت عادی خارج کنند. DJI یک تولید کننده برتر در زمینه پهپاد می باشد که از سال 2015 تا کنون هزینه های ساخت فیلم های هوایی را بسیار کاهش داده است. کوادکوپترهایی که مجهز به دوربین می باشند و با پرواز های طولانی می توانند فیلم هایی با تایم مورد دلخواه کاربران به ثبت برسانند.

دولت ترامپ در چند وقت اخیر برای جایگزین کردن شرکت های دولتی با فناوری های چینی بسیاری از تولید کننده های چینی را به لیست سیاه خود اضافه کرده که در همه موارد کشورهای متحد آن حاضر به اعمال تحریم ها نبوند. به عنوان مثال کشورهای اروپایی همچنان از سخت افزارهای هواوی که توسط آمریکا تحریم شده بود در شبکه های مخابراتی خود استفاده می کنند. ترامپ همچنین اقدامات مشابهی برای جلوگیری از میزبانی TikTok و WeChat در فروشگاه های اپلیکیشن ایالات متحده انجام داد که با مخالت دادگاه روبرو شد و این اپلیکیشن ها همچنان به فعالیت خود در آمریکا ادامه می دهند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا رئیس جمهور منتخب بایدن پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه این سیاست ها را ادامه خواهد داد یا خیر. خبرهای بیشتر را از دی جی آی لند نمایندگی محصولات DJI در ایران دنبال کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *