آینده هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای دور برد - the future of drones

آینده هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای دور برد

پهپادهای دوربرد برای حمل کالا و تحول در مقابله با بحران کرونا

هواپیماهای بدون سرنشین از ابتدا یک صنعت دوست داشتنی بوده اند و تا به امروز که جهان در حال مقابله با بحران کووید 19 می باشد، در حال خدمت به بشر می باشند. سازندگان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا این هواپیماهای بدون سرنشین را به آپشن های پیشرفته ای مجهز کنند. یا اینگونه می خواهند که کوادکوپترها در تمامی زمینه ها فعالیت داشته باشند. اما مطمئنا کاربردی که امروز یک کوادکوپتر دارد قابل مقایسه با سال 2006 نیست، روزی که فرانک وانگ (frank wang)، موسس کمپانی DJI، پهپادهای امروزی برایش یک رویا بوده اند. در آن زمان وانگ که در حال گذارندن دوران دانشجویی خود بوده، چنین رویایی را در سر می پروراند، یعنی هواپیمای بدون سرنشین و دوربین داری که بتواند همواره تمامی حرکات او را زیر نظر بگیرد و به صورت خودمختار او را دنبال کند.
شما آینده این هواپیماهای بدون سرنشین را چگونه ارزیابی می کنید؟
آیا خطوط هوایی همانند خطوط زمینی چنین ترافیکی را به خود می بینند؟

the future of drones djiland com c

مقابله با بحران کرونا با پهپادهای دوربرد برای حمل کالا

توصیه بهداشت جهانی به مردم در رابطه با جلوگیری از ابتلا به ویروس Covid 19 یا همان کرونا کاهش تماس دست و پوست با اجناسی هست که در معرض این ویروس قرار دارند. بنابراین در تلاش هستند تا حد امکان تماس افراد با مواد غذایی، پوشاک و سایر کالاها را کاهش دهند. حمل کالاها به صورت هوایی با استفاده از پهپادها در این باره به بهداشت جهانی و بشر کمک می کند تا از این بحران نجات پیدا کنند.

پهپادهای میان برد با برد 8 تا 10 کیلومتر

تحویل کالا با استفاده از پهپادهای کوتاه برد و میان برد، اخیرا اخبار زیادی در پیرامون آن وجود داشته که فروشگاهای های بزرگ نظیر آمازون، Wing و UPS در حال اجرایی این طرح می باشند، تا میزان تماس افراد با مواد غذایی را کاهش دهند. پهپادهایی که لوازم پزشکی مصرف کنندگان را از خرده فروشی های محلی به افراد ناتوان و جوامع بازنشستگان می رسانند. یا تحویل کتب درسی به دانش آموزان برای جلوگیری از شیوع کرونا در کودکان که شرایط مراقبت از خود را در چنین بحران حساسی نمی دانند. اما برای تحویل کالا در مسافت های دورتر باید صنعت پهپادهای حمل کالا یک تحول اساسی را تجربه کند.

پهپادهای دوربرد برای تحویل سریع کالا در مسافت های طولانی

پهپادهایی که هم اکنون شرکت های آمازون و غیره در حال استفاده از آنها برای تحویل کالا هستند، برد 10 کیلومتری دارند. یک شرکت خرده فروشی چینی JD.com در اوایل سال 2020 خبر از تحول حمل و نقل کالا به صورت زمینی بدون تماس را داده ولی شرکت های دیگر در حال توسعه این فرایند هستند تا بتوانند با استفاده از کوادکوپترهای دور برد کالاهای خود را خیلی سریعتر به دست مشتریان ببخشند و در واقع فرایند تحویل کالا را تسریع ببخشند. شرکت های دیگر هم در حال تحقق این امر هستند تا بتوانند در پروژه های خط لوله و زیر ساخت های صنعتی لوازم مورد نظر را جابجا کنند.
در واقع سازندگان در تلاش هستند تا امکان پرواز این هواپیماهای بدون سرنشین را تا فاصله 20 کیلومتر امکان پذیر کنند. پرنده های دور بردی که قادر به پرواز در فواصل دور دست باشند تا در تمامی زمینه ها بتوانند به کاربران خدمات ارائه دهند.

نگاهی به آینده هواپیماهای بدون سرنشین

از آنجایی که فروشگاهای بزرگ در تلاش هستند، تا پهپادهای حرفه ای و دوربردی را برای تحویل کالا و انجام ماموریت های مختلف توسعه دهند، مطمئنا یک کمپانی حرفه ای مانند DJI آینده این صنعت هوایی را خیلی فراتر می بیند. جایی که تمامی رویاهای کاربران درباره این تکنولوژی به حقیقت نزدیک شود. این پرنده ها هم همانند یک ربات هوشمند عمل می کنند و کاربران قادر هستند تا برنامه های پیش فرض را برای آنها تعین کنند. به عنوان مثال در کوادکوپترهای مویک شرکت DJI که امروزه برای ساخت تصاویر و فیلم های هوایی از آنها استفاده می شود، قابلیت های هوشمندانه بسیاری وجود دارد تا خلبان با کمترین تجربه ای که دارد بتواند هواپیمای خود را از فاصله دور کنترل کند. شاید در آینده استفاده از یک سیستم عامل مخصوص بر روی این مولتی روتورها، زمینه را برای قابلیت های بیشتر در این محصولات فراهم کند.

the future of drones djiland com d

از مهمترین استفاده های این تکنولوژی می توان به کاربرد صنعتی آن اشاره کرد، که امروزه تولید ویدئوها و عکس های هوایی را بسیار تسریع بخشیده و راه حل بسیار به صرفه برای تولید صحنه های پرمخاطب در فیلم های سینمایی و تیزرهای تبلیغاتی می باشد. اگر به کاربرد این تکنولوژی در زمینه نظامی هم نگاهی بیندازیم، مطمئنا در آینده می تواند پیشرفت فراوانی در این عرصه داشته باشد. روزی که دیگر نیروی انسانی نقش چندانی در جنگ نداشته باشد و بیشتر عملیات جنگی توسط همین هواپیماهای بدون سرنشین صورت بگیرند.
اگر در  حال جستجو برای خرید کوادکوپتر دوربین دار هستید تا با استفاده از آن فیلم ها و تصاویر هوایی حرفه ای تهیه کنید، فروشگاه دی جی آی لند به عنوان مرکز فروش این محصولات و نمایندگی رسمی شرکت DJI به شما کمک می کند تا بتوانید هلی شات مورد دلخواه خود را خریداری کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *