dji_osmo_mobile_4_review- djiland-com-a

بررسی گیمبال موبایلی اوزمو موبایل 4

بررسی لرزشگیر موبایلی DJI OM 4 با مانت مغناطیسی

شرکت DJI به عنوان یکی از برترین تولید کننده های برتر تجهیزات فیلم برداری در حال تولید و بروزرسانی گیمبال های اوزمو می باشد که برای کاهش لرزش دست هنگام تصویر برداری و فیلم برداری با تلفن همراه مناسب می باشند. اوزمو موبایل 4 یا DJI OM 4 از لرزشگیر های قدرتمند شرکت DJI می باشد که با توانایی های خیره کننده، آمده تا تاثیر لرزشهای دوربین تلفن همراه شما را بر تصاویر و فیلم ها ثبت شده کاهش دهد. این لرزشگیر موبایلی می تواند تصاویر و فیلم ها را بهبود ببخشد که امکان اشتراک گذاری فیلم ها و تصاویر شفاف تر را در فضای مجازی برای کاربران حرفه ای فراهم می آورد. ازمو موبایل 4 در واقع ورژن بروز شده اوزمو موبایل 3 می باشد که گویا به خوبی آپدیت شده و قابلیت هایی جدیدی را به دوش می کشد.

dji osmo mobile 4 review djiland com b

با خرید این لرزشگیر خیلی راحت با سوژه های متحرک دست و پنجه نرم کنید، علاوه بر این عملکرد فوق العاده ای دارد که استفاده از آن آسان است و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به مانت مغناطیسی آن اشاره کرد، جایی که شما می توانید با دو حالت فک و حلقه مغناطیسی میزان محافظت از دستگاه تلفن هوشمند خود را هنگام دویدن و تغیر زاویه تضمین کنید. مطمئنا استفاده از حالت مغناطیسی حرفه ای تر می باشد، اما برای اطمینان بیشتر می توانید آن را در هولدر مخصوص قرار دهید تا با اطمینان کامل سوژه های متحرکی را که در حال حرکت هستند دنبال کنید. 

در بخش پایین می توانید نقاط قوت و ضعف این محصول را مشاهده کنید؛

نکات مثبت:

مانت مغناطیسی قدرت نگه دارندگی خوبی دارد
بر سطح آن دکمه های کمتری دیده می شود
استفاده از آن آسان است
تا حدودی مقرون به صرفه است

در برابر؛ نکات منفی
به دست آوردن نتایج خوب با بعضی از حالت های فیلم برداری سخت می باشد و همچنین حالت Active Track دارای تناقض می باشد.

آیا می توان به Pocket-lint اعتماد کرد؟

از آنجایی که تلفن های هوشمند در هر نسل از دوربین های بهتری برخوردار می شوند و اکنون بسیاری از آنها شامل تثبیت کننده های الکترونیکی و  لرزشگیرهای اپتیکال می باشند، می توان هنگام فیلمبرداری دستی ویدئوهای صافی تهیه کرد.
یکی از شرکت هایی که مدتی است در بازار گیمبال های قابل حمل فعالیت می کند، کمپانی DJI می باشد، و دلیل موفقیت آن داشتن دستگاهای قابل حمل و مرتبی است که بسیار پرقابلیت و حرفه ای می باشند. DJI برای نسل چهارم خود – که اکنون با نام OM 4 شناخته می شود و دیگر از Osmo Mobile نامگذاری نشده است، یک قدم فراتر گذاشته و یک سیستم نصب کاملاً متنوع به آن اضافه کرده است.

مانت مغناطیسی

سیستم مغناطیسی با قابلیت جدا شدن
مستقیم به قاب یا پشت گوشی خود بچسبانید
حداقل و حداکثر ابعاد: 6.9 تا 10 میلی متر
پارامتر وزن: 230 ± 60 گرم

بیشتر طراحی اوزمو موبایل 4 قبلاً در Osmo Mobile 3 دیده شده است، اما چیزی که واقعاً برجسته است، سیستم مغناطیسی کاملاً جدید برای گرفتن گوشی است. قبلا از این حلقه ها برای دسترسی راحت با تمامی دکمه ها و استفاده از موبایل به صورت یک دست ارائه می شد که با یک چسب به صورت دائمی بر روی تلفن همراه شما قرار داده می شدند. اما اکنون با استفاده از مانت مغناطیسی که همراه اوسمو موبایل 4 ارائه می شود می توانید خیلی راحت آن را متصل یا جدا کنید. این بدان معنی است که شما دو گزینه برای گرفتن تلفن خود دارید.

dji osmo mobile 4 review djiland com c

یا می توانید از دسته فلزی باریکی استفاده کنید که لبه های تلفن شما را نگه داشته و با استفاده از یک آهنربای قوی داخلی روی بازوی OM 4 نصب می شود، یا می توانید یک دیسک مغناطیسی به پشت تلفن خود بچسبانید.

dji osmo mobile 4 review djiland com d

اگر شما دوست دارید به هر حال از انگشتری روی گوشی خود استفاده کنید، این روش منطقی است. این یک حلقه است که بلند می شود تا هنگام در دست گرفتن تلفن بتوانید انگشت خود را از طریق آن حلقه کنید.

کسانی که نگران قدرت کافی آهنربا برای نگه داشتن تلفن همراه خود هستند، نیازی به هیچ گونه نگرانی ندارند. این یک آهنربای بسیار قوی است. ما چندین بار آن را آزمایش کردیم و در تمامی شرایط از پس انتظارات ما برآمد، حتی وقتی یک گوشی بزرگ مانند آیفون 11 را بر روی آن نصب کرده ایم. دیگر بخش این دستگاه هولدر آلومینیومی است که وقتی از آن روی گلکسی اس 20 استفاده کردیم تا حدودی دسترسی را به دکمه های خاموش / روشن را محدود کرده است.

کنترل آسان با اوزمو موبایل 4

کنترل های زوم و بزرگ نمایی فیزیکی
ماشه برای ردیابی موضوع
پورت USB نوع C برای شارژ
خروجی USB-A

مانند اوزمو موبایل 3 گیمبال OM 4 دارای کنترل ها و دکمه های فیزیکی مناسب است تا تعداد دفعات لمس صفحه نمایش تلفن هوشمند خود را کاهش دهد. صفحه اصلی در زیر بازوی محرک دارای یک پد چند جهته جهت حرکت در تمامی جهات می باشد، به علاوه دکمه قرمز ضبط / شاتر و دکمه روشن / خاموش در سمت چپ آن در کنار دسته قرار دارند.

dji osmo mobile 4 review djiland com e

یک سوئیچ کشویی برای زوم بر روی نقاط مورد نظر وجود دارد. یک ماشه چند منظوره در جلو قرار دارد که با فشار دادن و نگه داشتن جهت گیمبال در زاویه مورد نظر قفل می شود. از این دکمه می توان برای جابجا شدن بین دوربین جلو و عقب و همچنین تمرکز کردن بر روی موضوع مورد نظر استفاده کرد. با فشار دادن و فشار دادن و نگه داشتن این ماشه می توانید از حالت اسپرت یا ورزشی آن استفاده کنید که برای انجام واکنش های مورد نیاز هنگام فیلم برداری از سوژه های سرعتی مناسب می باشد. این دکمه کاربردهای زیادی دارد و به همین خاطر در جلوی گیمبال درج شده تا کاربران دسترسی راحتی به آن داشته باشند.

dji osmo mobile 4 review djiland com f

چینش دکمه ها برای افراد راست دست بسیار مناسب می باشد، چرا که با انگشت اشاره می توانید به ماشه جلو دسترسی کامل داشته باشید و همچنین با انگشت شست خود می توانید میزان زوم دوربین را کنترل کنید.

حالت های عکسبرداری و فیلم برداری

تایم لپس، هایپرلپس و MotinoLapse
حالت تصویر برداری پانوراما
دنبال کردن سوژه با قابلیت Active Track 3.0

همانند هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، بسیاری از جذابیت های محصولات فیلم برداری شرکت DJI بخش برنامه نویسی و نرم افزاری آنها می باشد که در پشت صحنه انجام می شود. بدون برخی از ویژگی های خودکار که از حالت های پرواز از پیش برنامه ریزی شده مراقبت می کنند، پهپاد DJI تقریبا محبوب نخواهند شد.
این وضعیب مشابه اوزمو موبایل 3 است که با استفاده از برنامه DJI Mimo می توانید یک مربع دور موضوع مورد نظر خود که می خواهید بر روی آن تمرکز کنید، نصب کنید تا دوربین به صورت خودکار تمامی حرکات آن را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک آن را دنبال کند. در این باره چه موضوع مورد نظر حرکت کند، چه شما در حال حرکت باشید موضوع را حفظ می کند. در بعضی اوقات اگر شما یا سوژه خیلی سریع حرکت کنید، ممکن است مسیر را از دست دهد.

برای این گیمبال اوزمو موبایل 4 همچنین حالت های فیلم برداری و تصویر برداری از قبل برنامه ریزی شده وجود دارد. به تایم لپس بروید، جایی که می توانید مدت زمان شلیک یا شات دوربین و فواصل بین هر عکس را تنظیم کنید. یا همچنین می توانید از حالت MotionLapse

یکی دیگر از ویژگی های ویدیویی که DJI به عنوان یک ویژگی بسیار جالب و جدید از آن یاد می کند DynamicZoom است. به یک فیلم ترسناک یا هیجانی که دیده اید، فکر کنید که در آن سوژه، کامل با حالت صورت شوکه یا وحشت زده، در حالت بی حرکت باقی می ماند در حالی که به نظر می رسد پس زمینه در پشت آنها تاب می خورد (باریک یا گسترده می شود). این امر توسط اپراتور های دوربین حرکت دوربین به جلو یا عقب و در عین حال بزرگنمایی یا کوچک نمایی بیشتر می شود تا سوژه به طور مساوی قاب را پر کند.

این جلوه ای است که DJI سعی کرده است با این ویژگی بزرگنمایی پویا تقلید کند. درون برنامه به حالت correct بروید، انتخاب کنید که می خواهید موضوع خود را به سمت دوربین حرکت دهید یا از آن دور شوید، سپس ضبط را بزنید و دوربین را به جلو یا عقب ببرید. از نظر تئوری، به نظر ساده می رسد، اما در عمل خوب جلوه دادن آن بسیار دشوار است. یا تمایل داشتیم خیلی سریع، خیلی آهسته یا با سرعت ناسازگار حرکت کنیم ، بنابراین نتیجه آنقدر که دوست داشتیم نرم و تدریجی نبود.

ویژگی Active Track 3.0 یا تعقیب سوژه

در مورد ActiveTrack 3.0 ، هنگام کار بسیار عالی است. شما به سادگی یک مربع به دور سوژه ای که می خواهید دوربین دنبال کند ترسیم می کنید یا با مشاهده سوژه یک بار ماشه را فشار می دهید. سپس این کار تمرکز را روی آن سوژه حفظ می کند ، خواه سوژه حرکت کند، یا اینکه شما با دوربین حرکت می کنید. تنها مسئله ای که پیدا کردیم این بود، که اگر سوژه سریع حرکت کند، یا دوربین را خیلی سریع حرکت دهیم Osmo Mobile 4 موضوع را گم می کند. ما این قابلیت را با دو تلفن هوشمند S20 سامسونگ و آیفون 11 آزمایش کرده ایم که با تعقیب سوژه ها از فاصله دور موفقیت کمتری داشته ایم. با ردیابی سوژه ها موقعی که به صورت آهسته به دور آنها حرکت می کردیم، یا سوژه هایی که به صورت آهسته در حال حرکت بوده اند دقت بیشتری را مشاهده کرده ایم.

ویژگی CloneMe برای قرار گرفتن در سه نقطه از تصویر

یکی از حالت های دیگر فیلم برداری و تصویر برداری CloneMe می باشد که با استفاده از آن می توانید همزمان در سه نقطه از تصویر قرار بگیرید. این یک ایده خلاقانه است که به شما اجازه می دهد تا تصویری جالب تهیه کنید. هنگامی که از این قابلیت استفاده می کنید شمارش معکوس به شما هشدار می دهد تا هر 5 ثانیه یک بار جای خود را تغیر دهید.

dji osmo mobile 4 review djiland com g

البته، حالتی که اکثر مردم بیشترین استفاده را از آن خواهند کرد فقط استفاده از حالت پیگیری منظم است – جایی که شما به راحتی دوربین خود را به سمت یک شخص / سوژه قرار می دهید و آنها را دنبال می کنید. OM 4 در واقع نرمی به تصاویر اضافه می کند که هرگز نمی توانید به تنهایی با استفاده از یک تلفن همراه به دست آورید. اگر تلفنی دارید که با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم های 4K به ثبت می رساند، می تواند با استفاده از گیمبال اوزمو موبایل 4 نتایج خارق العاده ای ایجاد کند.

گیمبال موبایلی DJI OM 4 بهترین ویژگی ها را از دستگاه های قبلی Osmo Mobile گرفته و به لطف سیستم نصب مغناطیسی جدید، آنها را در محصولی بسیار پرکاربرد و کاربرپسند قرار می دهد. به طور کلی اوسمو موبایل 4 یک دستگاه عالی است که می تواند به بهبود و صاف کردن فیلمبرداری تلفن های هوشمند هر کسی کمک کند. برای خرید تمامی گیمبال های اوزمو، رونین و تمامی محصولات شرکت Dji به فروشگاه دی جی آی لند مراجعه کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *