ده نکته مهم و اساسی برای دوام و ماندگاری پهپاد - توصیه های مهم برای ساخت پهپاد

10 نکته مهم برای ماندگاری کوادکوپتر!

ده نکته مهم برای دوام و ماندگاری کوادکوپتر و پهپاد در برابر خطرات

فروشگاه دی جی آی لند، نمایندگی رسمی کوادکوپتر DJI در این مطلب به ده نکته مهم برای ماندگاری هواپیماهای بدون سرنشین اشاره می کند که با رعایت این نکات می توانید طول عمر پهپاد خود را افزایش دهید و در هنگام کرش میزان خسارات وارد شده بر کوادکوپتر را تا حد امکان کاهش دهید. ما به شما آموزش می دهیم تا از قطعات مهم پهپاد محافظت کنید و از آسیب دیدن بخش های مهم مولتی روتور در هنگام تصادف جلوگیری کنید. ما همچنین نحوه صحیح فرود آمدن را برای شما توضیح می دهیم تا هنگام سقوط میزان ضربات وارده بر سیستم هواپیمای خود را کاهش دهید. در پایین می توانید 10 نکته اساسی برای دوام و ماندگاری بیشتر هواپیمای بدون سرنشین خود را مشاهده کنید. تمامی نکاتی که اشاره می کنیم برای توجه کاربرانی است که قصد ساخت کوادکوپتر یا استفاده از کیت های پروازی نیمه آماده را دارند، چرا که کمپانی های سازنده مطمئنا این نکات را رعایت می کنند.

انتخاب قاب مناسب

یکی از مهمترین قطعاتی که می تواند میزان خسارات وارد شده بر کوادکوپتر را هنگام تصادف کاهش دهد قاب یا پوسته کوادکوپتر می باشد که توصیه ما به شما خرید قاب های ضخیم با حداقل بریدگی و سوراخ می باشد. کاربرانی که قصد ساخت کوادکوپتر را دارند برای انتخاب قاب پهپاد از مدل هایی با ضخامت بیش از 4 میلی متر استفاده کنند که حفره های عملی آن زیاد نباشد. سوراخ هایی که در بدنه پهپاد ایجاد می شود هر چند وزن آن را کاهش می دهد اما بر تمامیت ساختاری و مقاومت آن تاثیر گذار می باشد.
نکته مهم دیگر که هنگام خرید قاب هلی شات باید نسبت به آن توجه کنید، این است که به خوبی از تمامی اجزای کوادکوپتر محافظت کند. همچنین قابی را انتخاب کنید که از جلو تا حد ممکن دوربین و گیمبال را در خود جای دهد و فضای مناسب برای چرخش دوربین را فراهم کند. در کنار این به این نکته هم توجه داشته باشید که بازوهای قاب تا اندازه ای از موتورها فراتر باشند بلکه از موتورها در تصادفات محافظت کنند.

محافظت از سیم ها و کنترل سرعت الکترونیکی

هنگامی که تمامی مراحل ساخت کوادکوپتر به پایان رسید سعی کنید تمامی قسمت های کوادکوپتر را از ملخ ها و خطرات بیرونی محافظت کنید. از مهمترین قطعاتی که در معرض چرخش پروانه ها قرار دارند می توان به کنترل سرعت الکترونیکی و سیم ها اشاره کرد که بدون محافظ به راحتی مورد آسیب قرار می گیرند. یک لایه مناسب برای محافظت از سیم ها و ESC ها در زیر تیغه ها نصب کنید.

از خراب شدن آنتن جلوگیری کنید

برای اینکه از خراب شدن آنتن و خاموش شدن آن در هنگام کرش جلوگیری کنید سعی کنید آنتن را از نقطه نرم و انعطاف پذیر آن بر کوادکوپتر نصب کنید. در واقع به گونه ای نصب شود که فقط قسمت انعطاف پذیر آن از پهپاد خارج شود. بنابراین هنگام تصادف قسمت انعطاف پذیر نیروی وارد شده را بهتر خنثی می کند.

محافظت از لوب آنتن

یکی دیگر از نکات مهمی که برای ماندگاری کواد کوپتر خود باید انجام دهید محافظت از لوب آنتن می باشد. همانطور که خود آنتن در معرض خم شدن و شکستن میباشد لوب های آنتن هم به راحتی خم می شوند و در نتیجه شکسته می شوند. کاربران باید با استفاده از چسب یا مواد دیگر کاری کنند که درزها از هم جدا نشده و لوب های آنتن استحکام بیشتری داشته باشند.

جلوگیری از خارج شدن باتری کوادکوپتر

یکی از دیگر مشکلاتی که هنگام پرواز ممکن است ایمنی هلی شات را به خطر بیندازد، خارج شدن باتری از جایگاه خود و در نتیجه خاموش شدن دستگاه می باشد که منجر به سقوط کوادکوپتر شده و پیدا کردن آن مشکل می باشد. دی جی آی لند برای حل این مشکل راه حل اساسی دارد. به جای یک تسمه از دو تسمه برای محکم کردن باتری در جایگاه خود استفاده کنید تا در تمام طول مسیر که کوادکوپتر با تنش های زیادی روبرو است باتری در محل نصب خود محکم بماند.

اطمینان از نصب صحیح فلایت کنترل

هنگام نصب فلایت کنترل یا برد اصلی پهپاد اطمینان از نصب صحیح فلایت کنترل حائز اهمیت است. تا هنگام پرواز به علت سست شدن پیچ ها کوادکوپتر دچار نقص نشود. دی جی ای لند توصیه می کند از پیچ های فلزی استفاده کنید که از تمامی ضخامت فلایت کنترل و در آخر بدنه کوادکوپتر عبور کند. این کار باعث می شود تا فلایت کنترل به خوبی در جایگاه مناسب خود محکم شود و هیچ نیرویی نتواند آن را دگرگون کند. اما کاربران علاوه بر محکم کردن پیچ ها می توانند از دسته های پلاستیکی یا مواد چسبنده این فلایت کنترل را در جایگاه خود محکم کنند. توصیه می شود از بست های نرم استفاده کنند چرا که شکننده نیستند و تنش بیشتری را جذب می کنند.

گاردهای محافظ ملخ کوادکوپتر

هنگام برخورد کوادکوپتر با زمین یا تمامی موانع اولین بخشی که دچار آسیب می شود مطمئنا پروانه ها می باشند چرا که فراتر از هر قسمت مولتی روتور هستند. اما توصیه ما به شما نصب گارد ملخ در انتهای بازوها می باشد که از برخورد تیغه های ملخ ها با در، دیوار و تمامی موانع جلوگیری می کند که راه حل مناسبی برای جلوگیری از شکستن پروانه ها می باشد. شاید این محافظ ملخ ها باعث افزایش وزن پرنده و در نتیجه کاهش زمان پرواز آن شوند اما این نکته را فراموش نکنید که این قطعات به خوبی از تمامی قسمت های یک هلی شات مثال دوربین، قاب، پروانه ها و غیره محافظت می کند که با شکستن هر کدام از آنها صدمه خسارت زیادی به پرنده شما وارد می شود.

پدهای فرود یا پایه های لندینگ

هنگام فرود اگر از پایه های لندینگ استفاده نکنید سطوح ناهموار صدمات زیادی به سطح پایینی مولتی روتور وارد می کنند. در ضمن استفاده از پدهای فرود باعث می شود تا هنگام فرود آمدن بر سطح زمین از فشار وارده بر کوادکوپتر کاسته شود. بیشتر کمپانی های سانده کوادکوپتر از ماده فوم برای ساخت این پایه های فرود هلی شات استفاده می کنند چرا که سبک وزن هستند اما به خاطر مقاومت پایینی که در برابر موانع دارند نمی توانند مقاومت خوبی در برابر ضربات داشته باشند و به راحتی از بین می روند. اما مدل های دیگری وجود دارند که از پلاستیک سخت ساخته شده اند و این امکان را به خلبان می دهند که با شدت بالایی بر سطوح ناهموار فرود آید.

نحوه سقوط با کوادکوپتر

یک نکته از ده نکته مهم برای ماندگاری کوادکوپتر که با موارد فوق تفاوت زیادی دارد آشنایی با نحوه سقوط می باشد که بعد از درگ کردن کوادکوپتر شما به سمت یک محور سوق داده می شود و کنترل آن از دستتان خارج می شود. در چنین شرایطی ما به خلبانان توصیه می کنیم که هواپیمای خود را به سمت بالا هدایت کنند که این کار باعث می شود هواپیما بدون سرنشین شما روی سطح پایینی خود فرود آید. در غیر این صورت کوادکوپتر روی قسمت جلویی فرود می آید که خسارات زیادی را به بار می آورد.

از پرواز با کوادکوپتر در شب و هنگام باران پرهیز کنید

پرواز در شب نیاز به تجهیزاتی نظیر سنسورهای اجتناب از موانع و چراغ های LED دارد تا در هنگام شب موقعیت پرنده را برای کاربران روئیت کند. اما به طور کلی تا حد امکان در هنگام شب از پرواز دادن هواپیمای بدون سرنشین خود پرهیز کنید. البته ما توصیه می کنیم در مواقع بارانی هم از پرواز خودداری کنید چرا که ورود آب به درون کوادکوپتر باعث می شود تا قطعات الکتریکی آن صدمه ببیند.

جمع بندی و خرید کوادکوپتر

این بود ده نکته مهم برای ماندگاری و افزایش طول عمر یک کوادکوپتر که برای آن دسته از کاربرانی که قصد ساخت کوادکوپتر یا تهیه کیت های نیمه آماده (ARF) را دارند. برای تهیه کیت های ARF علاقمندان می توانند قطعات اصلی یک کوادکوپتر را تهیه و منتاژ کنند. اما علاقمندان به خرید کوادکوپتر می توانند از همین فروشگاه که نمایندگی رسمی شرکت DJI در ایران می باشد پهپاد مورد دلخواه خود را خریداری کنند.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *