نقاط ضعف و مشکلات مویک ایر 2

نقاط ضعف و مشکلات مویک ایر 2

مشکلات یا نکات منفی مویک ایر 2

مویک ایر 2 پرچمدار جدید و میان رده دی جی آی هر چند ویژگی های پیشرفته و امکانات شگفت انگیزی دارد. اما تست های مختلف و استفاده مشتریان در سراسر جهان ثابت کرده که این هلی شات دارای نقاط ضعف و مشکلاتی نیز هست. این نقاط ضعف نشان دهنده این هست که DJI در رونمایی و عرضه این محصول بسیار عجله کرده است. هر چند بازار جهانی هم به لحاظ اقتصادی بخاطر بیماری کرونا چندان مشتاق و منتظر این هلی شات جدید نبوده است. ما در دی جی آی لند به بررسی آنها پرداخته ایم تا با دید و دانش کامل نسبت به این کوادکوپتر آن را خریداری کنید.

حالت تصویر برداری سریع یا QuickShot به فیلم های 1080 پیکسل محدود می شود

شاید با بروزرسانی فریم ور آن این مشکلات دوربین بر طرف شوند اما در نسخه فعلی سیستم عامل Mavic Air 2 از چندین مشکل رنج می برد که بزرگترین آن کیفیت فیلم در حالت های QuickShot می باشد.
در این حالت همانطور که در ویدئوی پایین هم مشاهده می کنید کاربر هنگام استفاده از ویژگی QuickShot می تواند چند حالت 1080 پیکسل، 2.7K و حتی 4K را مشاهده کند اما به جز کیفیت 1080P گزینه های دیگر قابل دسترسی نمی باشند. اما از آنجایی که این گزینه ها در منو ظاهر می شوند می توان امیدوار بود که در آینده فعال شوند.

quickshots resolutions djiland com 2

همه نرخهای فریم با سرعت 120 مگابیت در ثانیه ضبط نمی شوند

یکی از ویژگی های برجسته مویک ایر 2 میزان ضبط ویدئوی آن می باشد که با سرعت 120 مگا بیت بر ثانیه فیلمبرداری می کند. این در مقایسه با مویک 2 پرو و زوم که بیت ریت 100 مگا بیت بر ثانیه را دارند گویا بهتر عمل می کند. در مویک ایر 2 بیت ریت 120 مگابیت بر ثانیه فقط با نرخ فریم های بالا (50 و 60) در دسترس می باشند. اما در نرخ فریم 24، 25 و 30 بیت ریت فیلم ها به 100 مگابیت بر ثانیه محدود می شود.

دوربین Mavic Air 2 با استفاده از سنسور Quad-Bayer می تواند تصاویر 12 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل به ثبت برساند. اما با این وجود باز هم برای ثبت عکس های 48 مگاپیکسل محدودیت هایی وجود دارد.

 

مشکل باتری مویک ایر 2:

یکی دیگر از مشکلات فنی و نقاط ضعف مویک ایر 2 که این روزها ویدئوهای زیادی از آن در یوتیوب و دیگر سایت های فروش کوادکوپتر منتشر شده است، مشکل باتری این دستگاه هست. به نظر می رسد هنگام شارژ و فعال سازی باتری مویک ایر 2 دچار نقص فنی می شود. و آموزش هایی جهت برطرف کردن این مشکل نیز ارائه شده که در یک پست جداگانه به آن پرداخته شد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *