ساخت کوادکوپتر و هر آنچه باید بدانید

ساخت کوادکوپتر؛ هر آنچه باید بدانید

آموزش صفر تا صد ساخت کوادکوپتر و قطعات مورد نیاز

در این مطلب ما قصد داریم تا نحوه ساخت یک کوادکوپتر را از صفر تا صد برای شما علاقمندان به مینی هواپیماهای بدون سرنشین توضیح دهیم. مقاله های زیادی در رابطه با آموزش پرواز با پهپاد و کوادکوپتر منتشر شده اما این بار می خواهیم تا یک کوه اطلاعات از نحوه ساخت پهپادهای تجاری را برای شما از نمایندگی کوادکوپتر DJI ارائه دهیم.

FPV Drone Parts 2

در این مقاله شما می توانید به تمامی سوالات خود نظیر

  • چگونه یک کوادکوپتر بسازم؟
  • قطعات لازم برای ساخت کواد کوپتر کدامند؟
  • خرید کیت های RTF به صرفه تر است یا ساخت پهپاد؟
  • با چه ابزاری و چگونه این قطعات را به هم وصل کنیم؟

و از قبیل این سوالات که قبل از ساخت کوادکوپتر ذهن شما را درگیر می کنند.
در این باره مطالب زیادی نوشته شده به عنوان مثال آموزش ساخت کوادکوپتر با چوب بستنی، ساخت کوادکوپتر با فن کامپیوتر و ساخت کوادکوپتر با آرمیچر که در این خصوص شما می توانید از راه حل ها و تکنیک های خاصی اینگونه برای ساخت پهپاد اقدام کنید. اما ما قصد داریم به شما آموزش دهیم تا یک کوادکوپتر حرفه ای با قطعات اصلی بسازید و از پرواز با آن لذت ببرید.
من اینجا به یک سوال اساسی در این باره پاسخ می دهم و اینکه خرید پهپاد بسیار به صرفه تر از ساخت پهپاد می باشد. اما قبل از ساخت کوادکوپتر باید نکاتی را رعایت کنید که در پایین به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • یک پهپاد برای ساختن انتخاب کنید.(چه مدلی را در نظر دارید؟)
  • مطمئن شوید که تمام قطعات را دارید.
  • قطعات با کیفیت را انتخاب کنید.
  • ابزارهایی را که برای ساخت کوادکوپتر لازم دارید را تهیه کنید.
  • موتورها را نصب کنید
  • ESC ها را به منبع توزیع برق متصل کنید.
  • برد کنترل پرواز را بر روی کوادکوپتر سوار کنید.
  • گیرنده یا رسیور را بر روی برد کنترلی نصب کنید.
  • باتری را اضافه کنید.
  • پروانه ها را بر روی موتورها قرار دهید
  • اکنون قطعات آن را درون قاب منظم کنید

اگر می خواهید کوادکوپتر را با موفقیت بسازید، چند دستورالعمل وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. دستورالعمل های دیگری هم وجود دارند اما این دستورالعمل ها مناسب ترین راهنما برای کاربرانی هستند که قصد ساخت کوادکوپتر را دارند. شما می توانید بدون توجه به سطح تجربه خود و با استفاده از این راهنمایی ها یک پهپاد سرگرم کنند و ایده آل تهیه کنید.

بین کیت RTF و ARF یا ساخت کوادکوپتر تصمیم بگیرید

در اولین قدم شما باید تصمیم به ساخت کوادکوپتر یا خرید کیت های RTF و ARF کنید. کیت های آر تی اف همان پهپادهای شرکتی هستند که آماده پرواز هستند. این کیت ها حاوی تمامی قطعات هستند که با یک پیچ گوشتی هم می توان آن را راه اندازی کرد. ARF مخفف “تقریباً آماده پرواز” است و به کیت های کوادکوپتر اشاره دارد که برای تکمیل کیت نیاز به قسمت های بیشتری دارند. به عنوان مثال، برای اینکه بتوانید کوادکوپتر کار کنید، باید یک کنترلر ، پروانه ها و غیره اضافه کنید. این کیت ها همچنین به مونتاژ بیشتری نسبت به کیت های کوادکوپتر RTF احتیاج دارند. در حالی که این کیت ها هنگام ساخت چالش بیشتری را به شما ارائه می دهند. آنها همچنین بسیاری از قسمت های مورد نیاز برای ساخت کوادکوپتر را در اختیار کاربر قرار می دهند و ساخت یک کیت پروازی را بسیار ساده تر از ساخت کامل کوادکوپتر می کنند.

علاوه بر این ، تمام قسمت های کوادکوپتر باید با یکدیگر سازگار باشند. هنگام خرید کیت کوادکوپتر تمام قطعات داخل کیت باید کنار هم بتوانند به کار گرفته شوند. بنابراین فقط باید نگران کنار هم قرار دادن آنها باشید. با وجود سطح دشواری که نسبت به کیت های آماده دارد این امکان را به سازنده می دهد تا تمامی ویژگی های مورد نظر خود را در این هواپیمای بدون سرنشین خود به کار بگیرد. و به طور کلی به شما امکان می دهد یک ماشین آلات پیشرفته تر از آنچه ممکن است تهیه کنید. با این حال بسیاری از مبتدیان ساخت کوادکوپتر را از صفر دشوار و دشوار می دانند. اگر مبتدی باشید ، ممکن است بخواهید کیت کوادکوپتر تقریباً آماده پرواز (ARF) یا آماده پرواز (RTF) را نیز انتخاب کنید. این کیت ها با تمام قطعات مورد نیاز برای تهیه یک پهپاد ساده اما قابل اعتماد همراه خواهند بود که با استفاده از یک ابزار ساده می توانید این قطعات را در کنار هم مونتاژ کنید.

یک کوادکوپتر برای ساختن انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم بر ساخت یک کیت کوکوپتر تمام عیار یا پیشرفته تر را دارید، باید پهپاد مخصوصی را در نگرش خود بگنجانید. یکی از موارد بسیار جالب در مورد ساخت پهپاد این واقعیت است که با صرف هزینه های بیشتر می توانید محصولی با قابلیت های پیشرفته تر بسازید. و اغلب شما می توانید این توانایی ها را با صرف هزینه های کمتر نسبت به کیت های آماده به کار ببرید.
با این حال، بخاطر داشته باشید که هرچه امکانات بیشتری برای پهپاد خود در نظر داشته باشید، ساخت پیچیده تر خواهد بود و احتمال اشتباهات بیشتری وجود دارد. برای مبتدیان، کاربرانی که در زمینه ساخت پهپادهای هابی و سرگرمی فعالیت دارند استفاده از امکانات پیشرفته می تواند کمی دشوار باشد. به عنوان مثال ، قرار دادن یک فریم از ابتدا و اضافه کردن دوربین ها و قابلیت های FPV از تکنیک های پیشرفته ای است که در مرحله اول ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد.
در این زمان شما می توانید با توجه به تجربه خود یک پهپاد ساده یا حرفه ای برای ساخت انتخاب کنید. برای نمونه های اسباب بازی می توان به کوادکوپترهای سایما و نمونه های حرفه ای می توان به کوادکوپتر DJI اشاره کرد که نسبت به سری پهپادهای هابی قابلیت های پیچیده تر برای پرواز و فیلمبرداری دارند.

نکته: اگر یک مبتدی هستید اول از کیت های ساده استفاده کنید، بعدا که مهارت های خود را به سطح فراتری رسانده اید می توانید با استفاده از تجربیات خود قابلیت های بیشتری را به هواپیمای خود بیفزایید، یا به تدریج کوادکوپترهای پیچیده تری را انتخاب کنید. نکته اصلی این است که از جایی شروع کنید که سطح توانایی شما باشد پهپادی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های مورد نظر شما باشد. و سپس تصمیم بگیرید که برای ساخت پهپاد بعدی در چه زمینه هایی می خواهید خود را به چالش بکشید.

مطمئن شوید که تمام قطعات را دارید

پس از انتخاب کوادکوپتر برای ساخت، باید مطمئن شوید که تمام قطعات لازم برای ساخت آن را دارید. اگر کیت کوادکوپتری RTF را انتخاب کرده اید، ممکن است بتوانید از این مرحله صرف نظر کنید و مستقیماً به جمع آوری ابزار برای راه اندازی پهپاد بروید. با این حال ، ابتدا با کیت خود آشنا شوید. حتی برخی از کیت های RTF قطعات کوچکی دارند که ممکن است از بین بروند یا نیاز به خریداری باشند (مانند باتری و کنترلر).

اگر کیت کوادکوپتر ARF را انتخاب کرده اید، لازم است که کیت را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا مشخص کنید قطعات مورد نیاز شما چیست. به عنوان مثال ، بسیاری از کیت های ARF شما را وادار به خرید یک کنترلر جداگانه می کند. اطمینان حاصل کنید که چه قطعاتی نیاز دارید یا چه قطعاتی با کیت های پروازی که انتخاب کرده اید سازگار می باشند.
اما اگر قصد ساخت کوادکوپتر را از صفر تا صد دارید به کلیه قطعات اصلی ذکر شده در پایین و قطعات اضافی برای افزودن قابلیت هایی نظیر FPV و دوربین نیاز دارید. در واقع شما باید تمامی قطعات کوادکوپتر را به صورت جداگانه خریداری کنید. برای اینکه در این کار به موفقیت کامل دست بیابید، باید اطمینان حاصل کنید که همه قسمت ها با یکدیگر سازگار هستند ، و قابلیت های خاصی که به دنبال آنها هستید در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از مطالب آموزش ساخت کوادکوپتر و فیلم های جامع به شما کمک می کند تا پهپاد ایده آل خود را از ابتدا بسازید. ما در پایین قطعات اصلی که برای ساخت کوادکوپتر لازم هستند را ذکر کرده ایم، اما با توجه به ایده ای که شما در نظر دارید ممکن است به قطعات دیگری هم نیاز داشته باشید.

  • قاب
  • موتور (4)
  • پروانه ها (4)
  • کنترل کننده
  • کنترل سرعت الکترونیکی (4)
  • صفحه کنترل پرواز (فلایت کنترل)
  • فرستنده و گیرنده رادیویی
  • باتری و شارژر
  • اتصالات و آداپتورها
  • پیچ های هگزاگون
  • چرخنده پروانه
  • پیچ پروانه
  • قطعات انتخابی (دوربین ، FPV ، محافظ پروانه ، چراغ های LED و غیره)

قطعات باکیفیت را انتخاب کنید

صرف نظر از اینکه قطعات خود را جداگانه خریداری می کنید یا یک کیت کوادکوپتر خریداری می کنید، باید قطعات با کیفیت را انتخاب کنید. به جای انتخاب ارزانترین قطعات ، به این موضوع فکر کنید که چقدر قوی ، بادوام و آسان برای استفاده و بازبینی مناسب هستند. همین مسئله هنگام تحقیق در مورد کیت های کوادکوپتر نیز صدق می کند. به جای انتخاب کیت های ارزان انتخاب کیت را بر اساس کیفیت و دوام کاری آن در نظر بگیرید. چیزی را انتخاب کنید که نه تنها با مهارت مهارت شما مطابقت داشته باشد، بلکه بررسی هایی را نیز در بر می گیرد که از ادعای آن مبنی بر داشتن یک محصول با کیفیت که در دراز مدت برای شما ماندگار باشد، پشتیبانی می کند. نتیجه در پایان باید کوادکوپتر قوی تر و طولانی تر باشد تا از آن لذت ببرید. در زیر مروری بر برخی از خصوصیات دیگری که باید در هر قسمت از کوادکوپتر خود جستجو کنید، می باشد.

  • فریم یا بدنه

در حالی که امکان ساخت فریم از ابتدا وجود دارد ، انجام این کار بسیار دشوار است. دلیل این امر این است که قاب برای تأمین پرواز پایدار و به منظور مقاومت در برابر تصادفات نیاز به مهندسی دقیق دارد. با وجود بسیاری از فریم های با کیفیت بالا برای خرید، عاقلانه تر می شوید وقتی که از یک قاب کاملاً ساخته شده شروع کنید. به دنبال فریمی باشید که وزن سبک و بادوام داشته باشد. و از آنجا که تمام قسمت های شما قرار است در قاب یا روی قاب نصب شوند ، بخشی را انتخاب کنید که ساخت آن آسان باشد.در واقع توضیح کلی فریم اینگونه است؛ فریم قطعه ای است که تمامی بخش های کوادکوپتر بر روی آن نصب می شود.

  • موتور (4 عدد)

برای یک پهپاد موتورها یکی از قطعات اصلی به حساب می آیند که برای خرید آنها باید با دقت عمل کنید. ما خرید موتورهایی که ارزان یا بسیار گران نیستند را به شما توصیه می کنیم. چنین موتورهایی بدون نیاز به هزینه زیاد برای شما قابل اعتماد هستند. به طور معمول ، موتوری که در حدود 1000 کیلو ولت باشد ، کافی خواهد بود. برای تصمیم گیری در مورد نوع پروانه ها و چه نوع کنترل سرعت الکترونیکی (ESC) مورد نیاز خود ، از اطلاعات همراه موتور استفاده کنید. 4 عدد موتوری که برای مولتی روتور انتخاب می کنید باید یک جفت چپگرد و یک جفت راستگرد باشند. اگر تمامی 4 موتور که برای پهپاد در نظر گرفته می شوند از نوع راستگرد یا چپگرد باشند کوادکوپتر با سرعت به یک طرف کشیده می شود و کنترل آن ممکن نیست. اما با این پیکربندی که موتورها به صورت چپگرد و راستگرد نصب می شوند، نیروی چرخشی همدیگر را خنثی می کنند. با این حرکات پیچیده فلایت کنترل کوادکوپتر با استفاده از قطعاتی نظیر ژیروسکوپ و داده های پروازی دیگر نیروی گشتاور موتورها را در جهات مختلف تنظیم میکند. یک قانون کلی در رابطه با پیکربندی موتورها اینگونه است که تمامی موتورها باید به سمت مرکز بچرخند.
از آنجایی که موتورها عامل اصلی حرکت کوادکوپتر می باشند، شاید نحوه فعالیت آنها برای شما قابل درک نباشد. در این فرایند کنترلر سرعت الکترونیکی با تنظیم میزان گشتاور و دور در ثانیه موتورها به اپراتور این امکان را می دهد تا از فاصله دور نسبت به کنترل پهپاد اقدام کند. هنگامی که شما می خواهید کوادکوپتر را به سمت چپ تغیر جهت دهید، اهرم جهت را به سمت چپ حرکت می دهید. در این موقع فلایت کنترل مولتی روتور با استفاده از کنترلرهای سرعت میزان چرخش موتورهای سمت چپ را کاهش داده و بر سرعت چرخش موتورهای سمت راست می افزاید و همین عامل باعث می شود نیرویی که توسط محرک های سمت راست تولید می شود بر نیروی سمت چپ غلبه کرده و کواد کوپتر به سمت چپ کشیده شود.

  • پروانه ها (4 عدد)

یکی دیگر از قسمت های حساس کوادکوپتر ملخ ها یا پروانه های مولتی روتور می باشند که بهترین نمونه این قطعات با استفاده از سطح آیرودینامیکی بالایی که دارند راندمان بیشتر و صدای کمتری تولید می کنند. البته موتورهایی که انتخاب کرده اید به شما می گویند که چه پروانه هایی با چه سایزی باید تهیه کنید.ملخ ها باید شامل یک جفت ملخ راستگرد و یک جفت ملخ چپگرد که با یک فرمول خاص بر روی فریم نصب می شوند. به عنوان مثال 2 عدد ملخ چپگرد (یک عدد در قسمت جلو سمت راست و یک عدد در قسمت عقب سمت چپ نصب می شوند.)

  • برد مرکزی کوادکوپتر

ما در این محتوا به شما توصیه می کنیم اگر میخواهید با کمترین هزینه یک پهپاد بسازید از قطعاتی با قیمت مناسب استفاده کنید. اما اگر می خواهید پرنده ای که می سازید کیفیت مناسبی داشته باشد از قطعات پیشرفته استفاده کنید که قیمت بالاتری دارند. برد کنترل کوادکوپتر حکم یک تابلو را دارد که این امکان را به شما می دهد تا اصلاحاتی را که برای کوادکوپتر در نظر دارید بعدا بر روی آن درج کنید. برای اینکه بعدا بتوانید از تکنولوژی پیشرفته ای برای این محصول خود در نظر بگیرید از فلایت کنترلی استفاده کنید که شامل پردازنده های F3 تا F7 باشد. همچنین پردازنده های OSD به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات پرواز را در لحظه مشاهده کنید.

  • کنترل سرعت الکترونیکی (4 عدد)

کنترل کننده های سرعت الکترونیکی یا ESC ها که مخفف Electronic Speed Controls می باشد بستگی به موتوری دارد که شما خریداری کرده اید. این قطعات در واقع بر راندمان موتورها نظارت می کنند و با دستور گرفتن از سیستم مرکزی و ژیرسکوپ ها سعی می کنند پرواز را متعادل کنند.

  • فرستنده و گیرنده رادیویی

بخش کنترل پرنده متشکل از یک فرستنده و گیرنده رادیویی می باشد که توصیه ما به کاربران خرید کنترلری می باشد که حداقل 4 کانال داشته باشد. اگر می خواهید به صورت حرفه ای یک پهپاد ایده آل تهیه کنید کنترلری را خریداری کنید که 4 کانال یا بیشتر داشته باشد تا بعدا بتواند تغیراتی که شما ایجاد می کنید را مدیریت کند.

  • باتری و شارژر
باتری وظیفه تغذیه تمام قطعات کوادکوپتر را بر عهده دارد. توان باتری براساس میلی آمپر (MAH) محاسبه می شود و هر چه ظرفیت یا میلی آمپر باتری بیشتر باشد قدرت باتری بیشتر می باشد. با یک باتری با توان بالا می توانید زمان بیشتری هواپیمای بدون سرنشین خود را در آسمان نگه دارید. اما این نکته را هم فراموش نکنید که هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد باتری سنگین تر می شود و در نتیجه باعث افزایش وزن کوادکوپتر می شود. بنابراین توجه داشته باشید، باتری را انتخاب کنید که کوادکوپتر آن را تحمل کند. ضمن اینکه انرژی کافی را برای شما فراهم می کند تا یک پرواز رضایت بخش داشته باشید.
اما در رابطه با شارژر باتری، به این موضوع توجه داشته باشید که باتری های لیتیومی از چند سلول ساخته می شوند و برای شارژ آنها باید از شارژری استفاده کنید تمامی سلول های باتری را به صورت یکسان شارژ کند. تمامی قطعاتی که بر روی کیت های آماده پرواز قرار گرفته اند با هم سازگار بوده اند و کیفیت مناسبی دارند. اما شما که قصد دارید از ابتدا تمامی این  قطعات را در کنار هم مونتاژ کنید باید این لوازم را به صورت جداگانه و از نوع با کیفیت تهیه کنید. برای اینکه در کمترین زمان ممکن باتری پرواز را به شارژ کامل برسانید توصیه می شود برای خرید شارژر هزینه بیشتری در نظر بگیرید.
 
تا اینجا متوجه شده اید که چرا تمامی قطعات کوادکوپتر را باید در موقعیت خاصی در کنار هم نصب کنیم، هر قطعه با قطعات دیگر چگونه کار می کند و چه اندازه در پرواز نقش دارد. اما پروژه ساخت پهپاد همانند تمامی پروژه ها نیاز به قطعاتی دارد که با استفاده از آنها می توانید کوادکوپتر را بسازید. در زیر به این وسایل اشاره کردیم که قبل از شروع به ساخت پهپاد باید آنها را داشته باشید.

– سیم سنج سنگین
– پیچ گوشتی های کوچک
– آهن لحیم کاری
– دستگاه لحیم کاری
– انبر
– سیم چین
– سیم  لخت کن
– مسواک
– مولتی متر

اما مهمتر از تمامی بخش هایی  که در بالا به آنها اشاره کرده ایم، انتخاب قطعات می باشد که باید در این مرحله توجه زیادی داشته باشید تا قطعاتی سبک و یکپارچه را انتخاب کنید که وزن کلی پرنده را کاهش دهند و همچنین باعث مرتب شدن پهپاد می شوند. نسبت تراست به وزن در پهپادها یک قانون کلی دارد که در تمامی مولتی روتور ها باید نسبت رانش به وزن 2 به 1 باشد.
برای محکم کردن قطعات بر روی فریم از بست های کمری استفاده کنید که وزن پایین، قیمت مناسب، و جدا کردن آنها بسیار آسان می باشد.
بسیاری از کاربرانی که در زمینه ساخت کوادکوپتر فعالیت کرده اند استفاده از اسموک استاپر را توصیه می کنند. Smoke Stopper یعنی جلوگیری از دود شدن یا سوختن قطعات شما می باشد. این قطعه الکتریکی به شما کمک می کند تا قبل از روشن کردن کوادکوپتر لحیم کاری هایی که عیب داشته اند را شناسایی کنید و نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید.
قطعه ای دیگر که برای ساخت کوادکوپتر به آن احتیاج پیدا می کنید مولتی متر نام دارد. مولتی متر یک قطعه ضروری در پروژه های الکتریکی است که با استفاده از آن می توانید چند کمیت ولتاژ، آمپر و اهم را اندازه گیری کنید. برای خرید مولتی متر نمونه های دیجیتال به خاطر سهولت در استفاده و دقت اندازه گیری بالایی که نسبت به مولتی مترهای آنالوگ دارند مناسب تر می باشند. اما در ساخت کوادکوپتر از مولتی متر می توانید برای محاسبه برق مورد نیاز قطعات استفاده کنید.

اکنون ما وارد بحث ساخت عملی کوادکوپتر می شویم و اگر قصد ساخت فریم کوادکوپتر را ندارید و می خواهید از یک فریم آماده استفاده کنید اولین مرحله ای که شما باید فرا بگیرید نصب موتورها بر روی فریم می باشد.

سیم ها را اندازه گیری کنید

برای اینکه سیم هایی که از موتورها به کنترلرها می روند یا از کنترلرها به فلایت کنترل وصل می شوند اضافه نباشند باید قبل از لحیم کردن آنها را اندازه گیری کنید. برای این کار موتورها را در قسمت دایره ای انتهای بازوها به صورت موقت نصب کنید سپس سیم ها را در اندازه مناسب تهیه کنید.

نصب موتورها بر روی فریم کوادکوپتر

موتور از طریق کنترل کننده های الکترونیکی سرعت به برد پرواز پهپاد وصل می شوند. تخته انتخابی شما باید دارای چهار بازو با انتهای گرد باشد که به راحتی بتوانید موتورها را بر روی آن نصب کنید. در ضمن این انتهای گرد باید 4 سوراخ برای پیچ کردن موتور داشته باشد. برای نصب موتورها توجه داشته باشید که سه سیم از موتورها خارج می شود که باید آنها را به سه پد لحیم در قسمت جلویی کنترلرهای سرعت الکترونیکی لحیم کنید. دو سیم ضخیم مشکی و قرمز برای تامین برق هستند و دو سیم نازکتر با رنگ های مشکی و زرد رنگ هم برای کنترل سیگنال هستند. شما باید تمامی این مراحل را بر روی چهار موتور انجام دهید.

جهت موتورها را تشخیص دهید

اما قبل از اینکه موتورها را به کنترلرهای الکترونیکی وصل کنید باید جهت چرخش موتورها را تشخیص دهید. برای تشخیص جهت موتورها از روش های بسیاری می توانید استفاده کنید. مهمترین روش استفاده از گیره های تمساحی است که در این روش باید سیم های موتورها را به کنترل کنندهای الکتریکی و سپس سیم های کنترلرها را به گیره های تمساحی وصل کنید. از انتهای گیره ها این مدار را به باتری متصل کنید. سیم های زرد و مشکی رنگ کنترلر را که کنترل سیگنال را برعهده دارند به تستر سروو متصل کنید در ضمن با استفاده از یک هولدر 2 تا 4 تایی باتری های قلمی می توانید یک جریان برق را در این مدار رها کنید. اکنون با چرخاندن مد دستی بر روی تستر سروو می توانید به آرامی موتور را به چرخش در بیاورید. برای تمامی موتورها این مراحل را انجام دهید تا چپگرد یا راستگرد بودن آنها را تشخیص دهید.

موتورها را به کنترلرها لحیم کنید

اکنون وقت آن رسیده تا سیم های موتورها را به کنترل سرعت الکترونیکی لحیم کنید. در این مرحله باید سه سیم بالایی کنترلر را به موتورها وصل کنید. برای لحیم کردن سیم ها بر روی پد های لحیم باید دقت کنید که سیم ها را دقیق بر روی پدها لحیم کنید. بعد از لحیم کردن موتورها به کنترلرها اکنون می توانید موتورها را بر روی فریم نصب کنید.

کنترلرها را به فلایت کنترل یا برد اصلی لحیم کنید

در این مرحله شما باید سیم های کنترلر را به برد اصلی لحیم کنید. برای این کار سیم مثبت به پد مثبت و سیم منفی را به پد منفی وصل کنید. سیم مثبت با رنگ قرمز و سیم منفی با رنگ مشکی مشخص می شوند. برای آنها از وارنیش حرارتی یا شرینک استفاده کنید و با چسب برق کنترلر را بر روی فریم محکم کنید. طبق معمول باید این فرایند را برای تمامی موتورها تکرار کنید.

اتصال ال ای دی، کانکتور و قطعات ضروری دیگر

ما در این مطلب نمی خواهیم به شما آموزش دهیم تا یک کوادکوپتر DJI یا نمونه هایی در حد و توان پهپادهای حرفه ای تولید کنید، اما با این آموزش می توانید یک کیت ARF را تهیه کنید. اما برای ساخت یک کوادکوپتر مبتدی وجود ابزارهایی نظیر کانکتور و LED ضروری می باشد. برای نصب کانکتور بر روی فلایت کنترل سیم های مثبت و منفی را به پد های منفی و مثبت لحیم کنید. دقت داشته باشید که کانکتور و تمامی قطعات را به خوبی بر روی برد نصب کنید. نوار LED را برای تشخیص هواپیما در مکان های تاریک نصب کنید. قطعه بازر را برای پیدا کردن کوادکوپتر نصب کنید. بر روی برد چند سوراخ مخصوص نصب این قطعه وجود دارد که سیم مثبت به سوراخ مثبت و سیم منفی را به سوراخ منفی وصل می شوند.
بعد از نصب این موارد باید سیم ها را وصل کنید. در برد های معمولی تعداد 6 جفت سوراخ برای شش موتور به کار گرفته می شود که با کمترین دردسر می توانید موتورها را به فلایت کنترل متصل کنید. چند پد و سوارخ برای رسیور و کانال های آن، چند پد و سوراخ برای برق و موارد دیگر که بر روی این فلایت کنترل ها به راحتی در اختیار شما قرار می گیرند.

باتری و ملخ ها را متصل کنید

بعد از تمامی این مراحل اکنون وقت آن رسیده که باتری یا منبع تغذیه تمامی این قطعات را وصل کنید. کانکتور باتری را به کانکتور XT60 که قبلا بر روی برد لحیم کرده اید وصل کنید. همانطور که در بالا هم آمده با استفاده از ابزار اسموک استاپر می توانید تمامی اتصالات را قبل از وصل کردن باتری تست کنید. اما با اتصال باتری شما باید چه چیزی مشاهده کنید. پیغامی که نشان از سالم بودن تمامی اتصالات و مدار تولیدی شما دارد 5 بوق پی در پی می باشد. اگر این اتفاق نیفتاد یعنی در اتصال کنترلر با فلایت کنترل خطایی رخ داده است.

نصب پروانه ها و محکم کردن تمامی قطعات

اگر تمامی قطعات و ابزارهای مورد نیاز را به درستی وصل کرده اید اکنون می توانید ملخ های مناسبی را بر روی موتورها نصب کرده و پرنده را آماده پرواز کنید. برای محکم کردن این قطعاتی که بر روی فریم قرار داده اید توصیه میشود از بست های کمر برای محکم  کردن این قطعات در موقعیت خود و همچنین یکپارچه کردن پیکربندی مولتی روتور اقدام کنید. برای افزایش ایمنی کوادکوپتر می توانید از گاردهای محافظ ملخ استفاده کنید.

هنگام خرید قطعات جانبی کوادکوپتر یا همان وسایل مورد نیاز برای ساخت پهپاد که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم باید توجه داشته باشید که تمامی لوازم با هم سازگار هستند یا نه؟ از کنار قیمت و کارایی آنها به راحتی عبور نکنید. دوام یک پهپاد به قطعاتی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد. این مطلب به شما کمک می کند تا قبل از ساخت کواد کوپتر یک نگرش بهتر از لیست قطعات مورد نیاز برای ساخت کوادکوپتر و کاربرد آنها در پهپاد داشته باشید. در ادامه مطالب بیشتری در این باره از دی جی ای لند نمایندگی فروش هلی شات DJI منتشر خواهد شد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «ساخت کوادکوپتر؛ هر آنچه باید بدانید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *