Mavic-Air-2-vs-Mavic-2-Pro2

مقایسه مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

مقایسه تمامی قابلیت های هلی شات Mavic Air 2 با مویک 2 پرو

در بررسی های قبلی ما مویک ایر 2 را با مویک مینی برادر کوچکتر خود بررسی کردیم و در این رقابت Mavic Air با قابلیت های ویژه خود توانسته انتخاب برتر این بررسی باشد. ما در ابتدا درباره شایعات مویک ایر 2 نوشتیم و اگر مقالات قبلی دی جی آی لند را خوانده باشید مطمئنا به خوبی این محصول را درک کرده اید. اگر اینگونه نیست توصیه می کنم بررسی مویک ایر 2 را از همین جا مطالعه کنید تا درباره این محصول بیشتر بدانید.
ما اکنون قصد داریم Mavic Air 2 را با پهپاد مویک 2 پرو بررسی کنیم کوادکوپتری که قدمت بیشتری دارد و در آگوست 2018 روانه بازار جهانی شده است. اما برعکس تفاوت زیادی که در قیمت آنها مشاهده می شود در مشخصات و قابلیت ها تفاوت چندانی دیده نمی شود و در بسیاری از عرصه ها Mavic Air 2 یک برتری نسبی دارد.

معرفی مویک ایر 2

هواپیمای بدون سرنشین کمپانی دی جی آی از محصولات سال 2020 کمپانی چینی DJI می باشد که با قابلیت های ارزنده نظیر دوربین 4K و تصاویر 48 مگاپیکسل روانه بازار جهانی شده است. نسخه جدید مویک ایر از فیلم های هایپرلپس 8K پشتیبانی می کند که برای ثبت صحنه های سینمایی موثر میباشند. زمان پرواز 34 دقیقه به همراه برد رادیویی 10 کیلومتر از دیگر ویژگی های این کوادکوپتر تاشو و سبک وزن دی جی آی می باشند. ردیابی سوژه در این پرنده با ویژگی OcuSync 3.0 بی نظیر می باشد.

ویژگی های برجسته Mavic Air 2:
– تصاویر 48 مگاپیکسل و فیلم های 4K
– 34 دقیقه حداکثر زمان پرواز
– ارسال فیلم های 1080 پیکسل از فاصله 10 کیلومتر
– فیلم ها و تصاویر HDR
– قابلیت Focus Track
– فیلم های هایپرلپس 8K

معرفی مویک 2 پرو

Mavic 2 Pro از دیگر هواپیماهای بدون سرنشین DJI می باشد که سنگین تر و گران تر از مویک ایر 2 میباشد. از مشخصات این محصول می توان به کیفیت ویدئویی 4K با فریم 30 اشاره کرد در حالی که Mavic Air 2 همین فیلم ها را با نرخ فریم 30fps به ثبت می رساند. کیفیت تصاویر این دوربین 12 مگاپیکسل می باشد و همانند رقیب خود از تکنولوژی OcuSync برای فرایند کنترل پرواز و دریافت فیلم ها از دوربین استفاده می کند. Mavic 2 Pro از همان طراحی بال های تاشو استفاده می کند با این تفاوت که حدود 200 گرم وزن بیشتری دارد.

ویژگی های برجسته مویک 2 پرو:
– دوربین 12 مگاپیسکل با کیفیت ویدئویی 4K
– زمان پرواز 30 دقیقه
– برد رادیویی 7 کیلومتر
– فید زنده 720 پیکسل و 1080 پیکسل
– ردیابی سوژه به همراه سنسورهای اجتناب از موانع

وزن، ابعاد و نحوه طراحی

با یک نگاه به جز اندازه این دو پرنده نمی توان تفاوت ظاهری دیگری در آنها مشاهده  کرد. مویک 2 پرو وزن بیشتری دارد اما با همان طراحی تاشو و رنگ خاکستری عرضه می شود. مویک ایر 2 سبک تر و  برای مسافرت یک گزینه مناسب و قابل  حمل تر می باشد. اما مویک 2 پرو پر مصرف ترین پهپاد کمپانی DJI می باشد که تا کنون روانه بازار شده است. برای دیدن قیمت مویک ایر 2  به فروشگاه دی جی آی لند مراجعه کنید. هلی شات مویک ایر 2 مجهز به یک سیستم اجتناب از موانع همه جانبه می باشد که زاویه دید بازی نسبت به محیط اطراف خود دارند. مویک ایر 2 حدود 570 گرم زون دارد و با ابعاد به طول، عرض و ارتفاع 18×9.7×8.4 سانتی متر ساخته شد. اما Mavic 2 Pro در ابعاد بزرگ تری ساخته شده که حدود 970 گرم وزن تیکاف آن می باشد. سنسورهای ویژن که در سطح بدنه آن جای گذاشته شده اند به خوبی تمامی موانع را از فاصله دور تشخیص می دهند. برای مویک ایر در زیر شکم یک لامپ LED با روشنایی مناسب نصب شده که دید مناسبی در هنگام شب ایجاد می کند.

کیفیت فیلم و تصویر

دوربین نصب شده بر روی هر دو هلی شات مویک ایر 2 و مویک 2 پرو از نوع هاسلبلاد با سنسورهای CMOS می باشد. اما سایز سنسور در مویک 2 پرو 1 اینج بوده در حالی که برای Mavic Air 2 از سنسور CMOS 1/2 اینجی به کار گرفته اند، دوربینی که می تواند فیلم های 4K را با سرعت فریم 60 در ثانیه به ثبت برساند. برای این دوربین همچنین از لنز 24 میلی متری به کار گرفته شد که با دیافراگم F/2.8 روشنایی زیادی جلوی سنسور ایجاد می کند. از دیگر مشخصات این دوربین می توان به تصایر 48 مگاپیکسلی آن اشاره کرد جایی که دوربین با یک تکنیک حرفه ای عکس هایی با رزولوشن 8000×6000 پیکسل به ثبت می رساند. میزان ایزوی تصاویر و فیلم ها به صورت اتوماتیک تا 3200 می باشد اما کاربران به صورت دستی می توانند این مقدار را برای فیلم ها و عکس ها تا 6400 افزایش دهند. دوربین بر روی یک مانت لرزشگیر سه محوره نصب شده که از فاصله دور می توانید زاویه دید دوربین را تغیر دهید. بیت ریت دوربین Mavic Air 2 برابر است با 120 مگابیت بر ثانیه و از کدک ویدئویی H.265 پشتیبانی می کند.
اما مویک 2 پرو از همان سنسور با سایز 1 اینج بهره می برد  که منظره مورد نظر شما را بر روی پیکسل های بیشتری ثبت می کند. رزولوشن 20 مگاپیکسل برای تصاویر خارق العاده است و از فیلم های 4K با فریم 30 در ثانیه پشتیبانی می کند. مویک 2 در دو نسخه پرو و زوم ساخته شده که نسخه زوم آن از دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت زوم 2 و 3 برابر بهره می برد. اما نرخ ایزوی تصاویر در مویک 2 پرو ارتقاع یافته و تا 12800 می توانید آن را در حالت دستی تنظیم کنید. یک تفاوت بارز دیگر که در دوربین این دو محصول می توانید مشاهده کنید میزان بیت ریت آنها می باشد جایی که مویک 2 پرو دارای بیت ریت 100 مگابیت بر ثانیه است اما مویک ایر 2 تا 120 مگابیت بر ثانیه می تواند فیلم ها را فشرده کند.

زمان پرواز

مداومت شارژی یکی از آپشن های قابل بررسی در این مطلب می باشد که مویک ایر 2 با 34 دقیقه دوام شارژ می تواند زمان بیشتری در هوا بماند. مداومت پروازی هر مولتی روتور وابسته به ظرفیت باتری، وزن مولتی روتور و سنسورها و وسایل جانبی است که بر روی آن قابل نصب می باشد. مویک ایر با وجود اینکه از سنسورهای بیشتری بهره می برد ولی باز هم با وزن 570 گرمی که دارد می تواند 4 دقیقه بیشتر از مویک 2 پرو در هوا دوام بیاورد.
باتری که برای Mavic Air 2 در نظر گرفته اند از نوع لیتیومی با ظرفیت 3500 میلی آمپر می باشد و دارای ولتاژ 11.55 ولت می باشد. سوئیچ خاموش و روشن کردن پهپاد بر روی باتری آن قرار دارد که 4 ال ای دی مخصوص، میزان شارژ آن را نمایش می دهد. باتری در قسمت بالایی مولتی روتور نصب می شود و حدود 200 گرم از وزن هلی شات مویک ایر را تشکیل می دهد.
اما باتری Mavic 2 Pro دارای ظرفیت 3850 میلی آمپر بر ساعت می باشد و مداومت شارژی نیم ساعته دارد. ولتاژ باتری 15.4 ولت می باشد و از شارژهایی با جریان 17.6 ولت پشتیبانی می کند. باتری در قسمت بالایی پهپاد درج می شود و هنگام کاهش شارژ به صورت هوشمندانه یک آلارم هشدار از طریق برنامه DJI GO 4 برای اپراتور ارسال می کند.

برد مسافتی (محدوده پرواز)

برد رادیویی مویک ایر 2 در میان هواپیماهای بدون سرنشین DJI بی نظیر است یعنی محدوده پرواز 10 کیلومتری که از همان نقطه هم می تواند فیلم ها و تصاویر را برای مشاهده اول شخص بر روی ریموت ارسال کند. برای افزایش محدوده پرواز کمپانی از فناوری OcuSync 2.0 استفاده می کند که به صورت اتوماتیک بر روی امواج 2.4 و 5.8 گیگاهرتز سوئیچ می شود.

  کیفیت فیلم کیفیت تصویر زمان پرواز محدوده کنترل تشخیص موانع وزن قیمت
مویک ایر 2 4K 48 مگاپیسل 34 دقیقه 10 کیلومتر دارد 570 گرم 799 دلار
مویک 2 پرو
4K 20 مگاپیکسل 30 دقیقه 7 کیلومتر دارد 907 گرم 1599 دلار

 

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *