بررسی تغییرات کنترلر هلی شات DJI Mavic Air 2

بررسی تغییرات کنترلر هلی شات DJI Mavic Air 2

با توجه به شرایط فعلی جهان هر چند نمی توان چندان انتظار داشت که دی جی آی در تاریخ 27 آوریل محصول جدید خود یعنی کوادکوپتر DJI Mavic Air 2 را رونمایی کند. اما طی همین چند روز گذشته عکس های زیادی از مویک ایر 2 از زوایایی مختلف توسط افراد و منابع معتبر در توییتر و سایت های پهپادی منتشر شده است. اکنون عکس های با وضوح بالا از کنترلر جدید Mavic Air 2 نیز منتشر شده که بسیاری از نشانه های دریافتی از نشت های قبلی را تأیید می کند.
این عکس ها توسط یکی از کاربران فعال و پرکار توییتر به نام OsitaLV منتشر شده که
کنترلر جدید را از جلو و عقب و با جزئیات بسیار بالا نشان می دهد. به نظر می رسد که عکس های جاسوسی گران قیمت نیستند بلکه عکس های استودیویی هستند که توسط خود DJI سفارش داده شده است.

mavic air 2 controller front

این تصاویر تغییرات بزرگ در طراحی کنترلر DJI را تائید می کند. چرا که در نسخه های قبلی کنترلر DJI محل قرار گرفتن گوشی در قسمت پایین بود. اما در این نسخه جدید محل قرار گرفتند گوشی هوشمند را به بالای دستگاه انتقال داده است. تا کار کردن با آن را راحت کند. چرا که دیگر هنگام کار کردن با کنترلر دید صفحه نمایش گوشی توسط دستان شما مختل نمی شود. و دیگر دستان شما مزاحمتی برای دیدن صفحه نمایش ایجاد نکنند. که تاثیر زیادی بر کیفیت کنترل پرواز با موبایل دارد.

mavic air 2 controller back

تغییر جالب دیگر در کنترلر DJI Mavic Air 2 مربوط به پایه ها و نگهدارنده موبایل است. در مدل های قبلی نگهدارند در دو طرف گوشی قرار داشت. حالا دی جی آی به تقلید از اسکای دیو در کنترلر خود تغییرات ایجاد کرده و نگهدارنده گوشی را در قسمت بالا و پایین قرار داده. و جالب تر اینکه حتی شما می توانید از تبلت هم بر روی این controller جهت کنترل هلی شات استفاده ببرید. اگر به تصاویر دقت کرده باشید از دو میله برای نگهدارنده استفاده شده که به صورت ریلی و فنری می باشند. این طراحی واکنش گرا باعث می شود تا نگهدارنده بر حسب عرض گوشی نیز باز و بسته شوند.

آن طور که در تصاویر می بینیم خبری از آنتن های کنترلر نیست به نظرت می رسد همان دو پایه فلزی ریلی یا قسمت بالای نگهدارنده به عنوان آنتن استفاده شود.

تغییرات controller مویک فقط به قسمت مونو پاد خلاصه نمی شود.  حتی بر روی خود کنترلر نیز شاهده تغییراتی هستیم مثل استفاده از دکمه وسط برای سه مد پرواز اسپرت، عادی، tripod یا سه پایه.  جوی استیک و دسته های کنترل پرواز پریین تر از جایگاه گوشی قرار داده شد. و حتی در قسمت بالا نیز دکمه عکس برداری نیز دیده می شود.
این نسخه از کنترلر DJI نسبت به مدل های قبلی مثل اسپارک ابعاد بزرگتری دارد و به احتمال زیاد وزن آن نیز بیشتر باشد.

پیشنهاد می کنم قبل از اینکه برای خرید مویک ایر 2 تصمیم بگیرید مشخصات و ویژگی های آن را به خوبی بررسی کنید. تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *