ده پهپاد برتر سال 2020 - معرفی 10 کوادکوپتر برتر جهان در سال 2020

ده کوادکوپتر برتر سال 2020

معرفی 10 کوادکوپتر برتر جهان در سال 2020

فروشگاه دی جی آی لند به عنوان نمایندگی رسمی خرید پهپاد در ایران قصد دارد تا در این مقاله 10 پهپاد برتر سال 2020 را برای شما معرفی کند و با بررسی های دقیق تمامی اطلاعات مربوط به این محصولات را در اختیار شما کاربران قرار خواهد داد.
کمپانی های زیادی در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و کنترل از راه دور فعالیت های  خود را از سال 2000 به بعد آغاز کرده اند که سالانه شاهد تولید محصولات حرفه ای و بسیار پیشرفته از این شرکت ها هستیم. کمپانی ها از بروزترین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا برای طراحی این پرنده های هدایت پذیر استفاده می کنند تا بتواند همواره خدمات عالی با بهترین شکل ممکن به کاربران خود ارائه بدهد.

کوادکوپترها در چه زمینه ای فعالیت می کنند؟

قبل از معرفی ده هواپیمای بدون سرنشین و برتر جهان کمی از کاربردهای آنها برای شما می گوییم تا آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید و زمینه فعالیت این پرنده های رباتیک را بشناسید.
پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین و کنترل از راه دور در زبان لاتین Drone (زنبور نر) نامیده می شود و از زمان ساخت اولین نمونه از این دستگاها که ابتدا برای انجام عملیات نظامی از آنها استفاده می شد حدود 200 سال می گذرد. در زمان جنگ های جهانی اول و دوم ملت های درگیر جنگ از این هواپیماهای بدون سرنشین استفاده های فراوانی برده اند. اما در این محتوا ما قصد داریم تا نمونه های برتر غیرنظامی را خدمت شما معرفی کنیم که بیشترین کاربرد آنها فیلم برداری و تفریحاتی می باشد. پهپادها ابتدا کاربرد نظامی داشتن اما از سال 2000 به بعد سازندگان متوجه شده اند که این پرند های هدایت پذیر می توانند همراه خود دوربین های فیلم برداری حمل کنند و جلوه های خاصی به کار فیلم برداری و تصویر برداری ببخشند. در واقع پهپادهای دوربین دار زمینه را برای ساخت فیلم های هوایی آسانتر کرده و بسیار به صرفه تر می باشند.

اما این سوال برای کاربران پیش می آید که چرا به پهپادها، کوادکوپتر نیز می گویند؟ در واقع به پهپادهایی که دارای ابعاد پایین می باشند و در زمینه های تفریحاتی و فیلم برداری مورد استفاده کاربران قرار می گیرند کوادکوپتر می گویند و از همین رو به این محصولات کوادکوپتر هم می گویند. هلی شات تعریف دیگری از یک پهپاد می باشد و نمونه هایی که دارای دوربین می باشند یا قابلیت حمل دوربین را دارند هلی شات نامیده می شوند.

کمپانی های زیادی در زمینه ساخت کوادکوپتر فعالیت دارند که از میان تمامی آنها شرکت DJI که در سال 2006 توسط فرانک وانگ تاسیس شده تا به امروز پیشرو بوده و آوازه بیشتری در بازار جهانی داشته است. محصولات این کمپانی همگی برای فیلم برداری و تصویر برداری مورد استفاده کاربران قرار می گیرند و با طراحی ویژه، کیفیت فیلم عالی و چندین قابلیت اساسی دیگر روانه بازار می شوند. از سال 2015 تا امروز شواهد زیادی حاکی از پیشرفت این فناوری بوده که ما همیشه شاهد صحنه های خارق العاده و زیبا به صورت هوایی در فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی بوده ایم.

حتی اگر دلیل خوبی برای توجیه خرید یکی ندارید، باید بپذیرید که هواپیماهای بدون سرنشین عالی هستند. برخی از آنها اسباب بازی های فنی با شکوه هستند ، اما بیشتر مدل هایی که ما در اینجا معرفی می کنیم برای استفاده در تصویربرداری و برنامه های سینمایی کوچک و بزرگ مناسب هستند. اگر فکر می کنید در پروژه بعدی خود می توانید از یک دوربین پرنده استفاده کنید ، خبرهای خوبی وجود دارد و این فناوری در مدت زمان بسیار کوتاهی راه طولانی را طی کرده است. اکنون مدل هایی در بازار وجود دارد که شما را بی نیاز از هر لرزشگیر و دستگاه تثبیت کننده ای می کند. در پایین ده کوادکوپتر برتر سال 2020 را برای شما معرفی می کنیم که تقریبا می توان گفت تمامی این محصولات ساخت کمپانی دی جی آی می باشند.

1- مویک 2 پرو (DJI Mavic 2 Pro)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 5

نکات مثبت:
-فیلم های 1080p, 2.7K, 4K
-عکس های 20 مگاپیکسل
-30 دقیقه زمان پرواز
-7 کیلومتر محدوده کنترل
-سنسورهای تشخیص موانع
-طراحی جمع و جور (تاشو)

نکات منفی:
-حافظه داخلی 8 گیگابایت
-بدون پشتیبانی از فرمت DCI
-قیمت بالا

کوادکوپتر مویک 2 پرو به عنوان برترین پهپاد سال 2020 و گل سر سبد کمپانی دی جی آی در میان علاقمندان به فیلم برداری و تصویر برداری دارای آوازه خاصی می باشد که با ویژگی های ارزنده روانه بازار شد. برای یک هلی شات دو عامل بسیار موثر می باشدف اولا هر کوادکوپتری که برای فیلمبرداری ساخته می شود باید کیفیت فیلم، تصاویر و مداومت پروازی آن به گونه ای باشد که کاربر را مجاب به خرید آن کند. کوادکوپتر Mavic 2 Pro یک پرنده بسیار هوشمندانه با سیستم اجتناب از موانع و مکان یاب GPS می باشد که دست خلبان را برای ساخت صحنه های هوایی شگفت انگیز به طور کامل آزاد کرده است. با خیال راحت هواپیمای خود را بر فراز سوژه مورد دلخواه خود به صورت هوشمندانه پرواز دهید و با تمامی وجود بر نحوه فیلم برداری و تصویربرداری خیره شوید.
مویک 2 پرو از محصولات تاشو و قابل حمل کمپانی دی جی آی میباشد که در واقع علاوه بر کوادکوپتر های فانتوم تمامی پهپادهای ساخت این کمپانی از چنین طراحی برخوردار هستند. برد رادیویی این مولتی روتور 7 کیلومتر در شرایط ایده آل میباشد، یعنی شما در محدوده ای که تراکم فرکانس رادیویی پایین باشد می توانید هواپیمای بدون سرنشین خود را در محدوده ای به شعاع 7 کیلومتر پرواز دهید.
همانطور که در بالا هم گفته ام مهمترین ویژگی این هلی شات کیفیت فیلم و تصویر آن می باشد که دوربین هاسلبلاد آن قادر به ثبت فیلم هایی با کیفیت 4K می باشد. سنسور دوربین از نوع CMOS و 1 اینجی بوده که تصاویر 20 مگاپیکسل به ثبت می رساند. کاربران می توانند در برنامه DJI GO به تمامی تنظیمات دوربین نظیر رنج ایزو، سرعت و نوع شاتر و غیره دسترسی پیدا کنید. فرستنده رادیویی که کمپانی برای آن در نظر گرفته به صورت تاشو می باشد که برای کنترل بهتر می توانید همزمان از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.
اما کمپانی با ترکیب قابلیت هایی نظیر سرعت خیره کننده، سیستم موانع سنج، سیستم مکان یابی، سیستم التراسونیک، سیستم FlightAutonomy و بخش های دیگر مثل سیستم IMU که بخشی از امنیت هواپیما می باشد یک محصول کاملا هوشمندانه طراحی کرده است. سیستم تغذیه آن که یک باتری لیتیومی 3850 میلی آمپر می باشد حدود 30 دقیقه دوام شارژی دارد و با صورت هوشمندانه قبل از اتمام شارژ به خلبان هشدار می دهد تا هواپیمای خود را به خانه بازگرداند. شاید کیفیت فیلم های ثبت شده با Mavic 2 Pro  قابل مقایسه با اینسپایر 2 نباشد اما این نکته را فراموش نکنید که قیمت پایین یک محصول می تواند دلیلی قانع کننده هنگام خرید باشد. مویک 2 پرو از هلی شات های 1700 دلاری کمپانی دی جی ای می باشد که در دو پک کمبو و استاندارد روانه بازار شد.

2- فانتوم 4 پرو وی 2 (DJI Phantom 4 Pro v2.0)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 11

نکات مثبت:
فیلم های 4K با سرعت 60Fps

تصاویر 20 مگاپیکسل
30 دقیقه دوام شارژی
7 کیلومتر محدوده پرواز
سنسورهای اجتناب از موانع
سیستم انتقال رادیویی OcuSync 2.0 با کمترین تاخیر

نکات منفی:
طراحی غیر تاشو با قابلیت حمل پایین

فانتوم 4 پرو وی 2 دومین هلی شات برتر سال 2020 می باشد که قادر به ثبت فیلم های 4K با شفافیت بالا می باشد. پرند های فانتوم شاید نسبت به کوادکوپترهای مویک حجم و ابعاد فراتری داشته باشند اما هنگام پرواز در شرایط نامساعد جوی کمک بیشتری به مولتی روتور برای حفظ تعادل خود می کند. طراحی Phantom 4 pro v2 همانند سری های قبلی فانتوم به صورت بال های ثابت و رنگ سفید می باشد. اما دو دلیل باعث شده که فانتوم 4 پرو V2 در رقابت با مویک 2 پرو بازنده باشد و آن هم عدم استفاده از یک طراحی مناسب و قابل حمل و علاوه بر این کوادکوپتر مویک هوش بیشتری دارد که با وجود این قابلیت حالت های پرواز هوشمند بیشتری در دسترس خلبان می باشد. برد رادیویی فانتوم 4 پرو ورژن 2 در بهترین شرایط و مکان هایی که فرکانس رادیویی تراکم زیادی نداشته باشد حدود 7 کیلومتر می باشد.

کوادکوپتر فانتوم کیفیت فیلم بهتری دارد و قادر به ثبت فیلم های C4K با فریم 30 فریم بر ثانیه می باشد. دوربین دارای دو شاتر مکانیکی و الکترونیکی می باشد که در سرعت بالا فریم هایی با شفافیت بالا به ثبت می رسانند. میزان بیت ریت ویدئویی دوربین دارای مقدار حداکثر 100 مگابایت بر ثانیه می باشد و از کدک ویدئویی H.264 و  H.265 برای ثبت فیلم ها استفاده می کند.
phantom 4 pro v2 از سیستم رادیویی OcuSync 2.0 بهره می برد که با قابلیت سوئیچ میان دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز از تداخل امواج رادیویی فرار کرده و میزان تاخیر را کاهش می دهد. با وجود  این فناوری تصاویر و فیلم ها با سرعت 120 متر بر ثانیه برای کاربر ارسال می شوند. هلی شات همچنین حالت های پرواز هوشمند فراوانی دارد که با استفاده از آنها کنترل پرنده با یک اپراتور به راحتی صورت می گیرد.

3- اینسپایر 2 (DJI Inspire 2)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 12

نکات مثبت:
ساخته شده از آلیاژ منیزیم

دوربین های قابل تعویض
فیلم های 5.2K
ضبط با فرمت CinemaDNG و ProRes
سرعت شگفت آور در حالت اسپرت
امکان تشخیص موانع
چرخ دنده تاشو برای عدم ممانعت از چرخش 360 درجه دوربین
کنترل دو اپراتوره
حالت های پرواز هوشمند

نکات منفی:
رایانه با کارایی بالا برای ویرایش فیلم موردنیاز است
قیمت بالا
اشکال Adobe Premiere CC مانع گردش کار CinemaDNG می شود.

اینسپایر 2 دیگر تولیدی کمپانی DJI سومین پهپاد برتر سال 2020 می باشد که اگر قیمت را ملاک ارزیابی خود قرار نمی دادیم به جرئت می توانستیم آن را برترین کوادکوپتر معرفی کنیم. کوادکوپتر DJI Inspire 2 از محصولات 3.000 دلاری دی جی آی می باشد که با امکانات بسیاری روانه بازار شد. از این هلی شات برای ساخت فیلم های سینمایی، ماموریت های امداد و نجات، نظارت بر ماموریت های مختلف و در چندین زمینه دیگر استفاده می شود. کشور چین در بحران اخیر خود از پهپاد اینسپایر 2 برای مهار ویروس کرونا استفاده کرده و از این طریق هشدارهای لازم را به مردم می رساند. اینسپایر 2 از جمله محصولات این کمپانی می باشد که دوربین نصب شده بر روی آن می تواند به سلیقه کاربر صورت بگیرد. در واقع شما می توانید با توجه به نیاز خود دوربین های Zenmuse  که ساخت کمپانی دی جی آی می باشند را بر روی این کواد کوپتر نصب کنید و فیلم های بسیار با کیفیت تهیه کنید. اینسپایر ها در مقایسه با سری مویک و فانتوم پیشرفته تر هستند و قدرت حمل بیشتری دارند تا بتوانند دوربین های سنگین تر و پیشرفته تری را حمل کنند. اینسپایر 2 در واقع یک انقلاب جدید بوده که با امکاناتی نظیر گیمبال سه محوره، سازگاری با دوربین های زنوس و ذخیره سازی با فرمت های CinemaDNG RAW ، Apple ProRes روانه بازار جهانی شده است.
علاوه بر تمامی قابلیت هایی که از این محصول برای شما آورده ایم، Inspire 2 می تواند با سرعت خیره کننده 94 کیلومتر بر ساعت پرواز کند که چنین سرعتی برای یک پهپاد فیلم برداری بی نظیر می باشد. این کوادکوپتر سرعتی همچنین دارای سرعت فرود 9 متر بر ثانیه می باشد که هنگام فرود آن پایه های متحرک با چنین سرعتی به آرامی هواپیما را بر زمین فرود می آورند. 
این کوادکوپتر با وجود وزن بالایی که دارد از مداومت شارژی بی نظیری برخوردار می باشد که برای هر گونه فعالیت طولانی موثر می باشد. کاربران هنگامی که بر روی این هواپیمای بدون سرنشین خود دوربین Zenmuse X4S نصب کرده باشند می توانند حدود 27 دقیقه به صورت مداوم هواپیمای بدون سرنشین خود را پرواز دهند و فیلم های طولانی به ثبت برسانند. پهپاد اینسپایر 2 همچنین دارای سیستم مخابره ویدئویی با دو کانال می باشد که به صورت اتوماتیک بین دو کانال سوئیچ می شود و فیلم های HD با کمترین تاخیر به کاربر ارسال می شود.

4- آتل ایوو 2 (Autel Robotics EVO 2)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 3

نکات مثبت:
طراحی جمع و جور ، تاشو.
40 دقیقه دوام شارژی
فیلم پایدار 4K با سرعت حداکثر 60 فریم در ثانیه.
پشتیبانی از فرمت های UHD و DCI.
سیستم جلوگیری از موانع.
دوام شارژی بالا

نکات منفی:
نمایه پیش فرض ویدیو بیش از حد تشدید شده است.
درب کارت حافظه بسیار محکم است.

چهارمین پهپاد برتر سال 2020 محصولی از کمپانی ناشناخته آتل می باشد که به احتمال فراوان از این بعد نام و آوازه این کمپانی را بیشتر خواهیم شنید. در واقع ایوو 2 ورژن جدید پهپاد روباتیک ایوو می باشد که از بارزترین ویژگی های این هلی شات می توان به مداومت شارژی 40 دقیقه آن اشاره کرد. Robotic EVO 2 از ویژگی هایی بهره می برد که نمی توان آنها را در سری مویک و فانتوم مشاهده کرد. فیلم برداری 6K و سنسور تصویر برداری 1 اینجی و محدوده پرواز 9 کیلومتری از دیگر قابلیت های این پرنده هدایت پذیر می باشند. در واقع این اولین بار در جهان است که یک هلی شات تاشو با مداومت پروازی 40 دقیقه روانه بازار شد. جالب است بدانید این هواپیمای بدون سرنشین با همه این قابلیت ها دارای ارزش 1000 دلاری می باشد که در مقایسه با مویک 2 پرو 1700 دلاری بسیار به صرفه تر می باشد.

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 4

این مولتی روتور در سه مدل به بازار عرضه می شود که تفاوت آنها در مدل دوربین نصب شده بر روی آنها می باشد. آتل ایوو 2 از هر چیزی که شما فکرش را می کنید پیشرفته تر و هوشمندانه تر ساخته شد. یک سیستم دیدبانی با 12 عدد چشم کامپیوتری برای آن در نظر گرفته اند که قادر به تشخیص موانع از فاصله 30 متری هستند.
Autel EVO 2 یک شگفتی در بازار پرنده های فیلم برداری می باشد که با دوربین های intuitive برای هر گونه فیلم برداری و تصویر برداری هوایی موثر می باشد. 

5- مویک 2 زوم (DJI Mavic 2 Zoom)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 6

نکات مثبت:
فیلم های شفاف 4K.
لنزهای بزرگنمایی نوری 2 برابر
عمر باتری عالی
طراحی جمع و جور و تاشو.
سیستم تشخیص موانع.
عکس های خام و HDR.

نکات منفی:
می تواند از حافظه داخلی بیشتری استفاده کند.
نسبت تصویر DCI را کاهش می دهد.

مویک 2 زوم پنچمین پهپاد برتر سال 2020 می باشد که در واقع همان مویک 2 پرو با یک تفاوت اندک می باشد. Mavic 2 zoom برعکس نسخه پرو دارای یک دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت زوم دیجیتال 4 برابر و اپتیکال 2 برابر می باشد. دوربین دارای یک سنسور تصویر برداری CMOS با پهنای 1/2.3 اینج می باشد و نسبت به سنسور 1 اینجی مویک 2 پرو مطمئنا پیکسل های کمتری دارد. کاربران می توانند با استفاده از این دوربین به راحتی بر روی یک سوژه تمرکز کنند و یک نمایش حرفه ای را مشاهده کنند. لنزهای دوربین از نوع 24 میلی متر و 48 میلی متر با دیافراگم قابل تنظیم F/2.8 تا F/11 می باشند. نسخه زوم مویک 2 از تمامی قابلیت های نسخه پرو بهره می برد علاوه بر دوربین آنها که کیفیت فیلم و تصویر آن قابل مقایسه با Mavic 2 Pro نمی باشد. سنسورهای اجتناب از موانع در این پرنده هم به صورت همه جانبه موانع را شناسایی می کنند و با همان قیاس و شکل ظاهری ساخته شده است. سیستم انتقال ویدئویی که برای مویک 2 زوم به کار گرفته اند از نوع OcuSync 2.0 می باشد که به صورت اتوماتیک بین دو کانال 2.4 و 5.8 گیگاهرتز سوئیچ می شود و سرعت انتقال ویدئو را افزایش می دهد. شما می توانید فیلم های گرفته شده را به صورت مستقیم بر روی حافظه دستگاه ذخیره کنید. کوادکوپتر دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

6- پروت انافی (Parrot Anafi)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 7

نکات مثبت:
کوچک و بسیار سبک
شارژ از طریق USB-C
فیلم 4K با HDR
لنز زوم دیجیتال 3 برابر
شیب گیمبال به سمت بالا

باتری بزرگ برای پروازهای 25 دقیقه ای.

نکات منفی:
بدون سیستم اجتناب از موانع
بزرگنمایی دیجیتال با کیفیت 4K کاهش می یابد
به تلفن هوشمند نیاز دارد

ششمین پهپاد برتر سال 2020 ساخت کمپانی Parrot می باشد که با ویژگی های پیشرفته در سال 2019 روانه بازار شد. از بارزترین ویژگی های این هلی شات کیفیت 4K دوربین آن بوده که برای یک پهپاد 700 دلاری بی نظیر است. سنسور تصویر برداری این دوربین از نوع CMOS و 21 مگاپیکسل می باشد که تصاویر با فرمت Adobe DNG / RAW به ثبت می رساند. کمپانی ادعا دارد که گیمبال در نظر گرفته برای هلی شات با رفع خطاهای دوربین تصاویر و ویدئوهای کاملا شفاف به ثبت می رساند. با نرم افزار و امکان نمایش زنده در لحظه فیلم ها و عکس های گرفته شده را مشاهده کرده و خطاهای خود را ویرایش کنید. دوربین همچنین دارای قابلیت زوم 2.8 برابر بر روی نقطه مورد نظر می باشد. دوربین بر روی یک مانت حرفه ای نصب شده که امکان 180 درجه تغیر زاویه در حالت عمودی را امکان پذیر می سازد.

کمپانی پروت هم می تواند از دیگر برندهای موجود در بازار باشد که در آینده احتمالا آوازه آن را خواهیم شنید. انافی یک هواپیمای تاشو با وزن و ابعاد اندک می باشد که هنگام حمل و جابجایی آن با مشکل روبرو نخواهید شد. وزن تیکاف این کوادکوپتر حرفه ای 320 گرم می باشد.
باتری Parrot Anafi از نوع لیتیومی و کاملا هوشمندانه می باشد که با یک بار شارژ کامل می توانید 25 دقیقه پرواز مداوم را تجربه کنید. بر روی بدنه باتری چند عدد چراغ LED تعبیه شده که نشان دهنده سطح شارژ باتری می باشند و در واقع با کاهش شارژ به خلبان دستور می دهند تا هواپیمای بدون سرنشین خود را به خانه بازگرداند.
ایمنی انافی همانند سایر ویژگی های آن قابل ستایش است. مولتی روتور مجهز به پیشرفته ترین مکان یاب ماهواره ای می باشد که برای بازگشت اتوماتیک پرنده (RTH) مفید می باشد. وقتی می گوییم که پهپاد مجهز به حالت هوشمند RTH است، یعنی هنگامی که کوادکوپتر از محدوده قابل کنترل خارج شود یا شارژ باتری رو به اتمام باشد، سیستم ایمنی پرنده کنترل آن را در دست می گیرد و به صورت اتوماتیک مولتی روتور را به نقطه تیکاف باز می گرداند. محدوده قابل کنترل این کوادکوپتر 4 کیلومتر در حالت FCC می باشد.

7- مویک ایر (DJI Mavic Air)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 8

نکات مثبت:
طراحی تاشو با وزن پایین

کیفیت ویدئویی بی نظیر 4K و UHD.
قابلیت ثبت تصاویر HDR و Panorama
ثبت تصاویر خام و JPG
اجتناب از موانع به صورت حرفه ای
حالت های پرواز هوشمند

نکات منفی:
از شارژ USB پشتیبانی نمی کند.
بدون فیلم 4K DCI.
عکس های پانوراما هوشمندانه نیست
پرواز در شرایط ایده آل به حدود 18 دقیقه محدود شد

هفتمین پهپاد برتر سال 2020 مویک ایر یکی دیگر از پرنده های تاشوی کمپانی دی جی آی می باشد که در سال 2018 جهت اهدافی نظیر فیلم برداری و سرگرمی ساخته و روانه بازار شد. این مولتی روتور بسیار کوچک بوده و از وزن و ابعاد اندکی در حالت تاشو بهره می برد که برای مسافرت و طبیعت گردی گزینه مناسبی می باشد. بر روی این کوادکوپتر یک دوربین فیلم برداری با کیفیت 4K نصب شده که بر روی یک مانت لرزشگیر سه محوره ثبات عالی پیدا کرده است. کمپانی برای این محصول خود سنسورهای اجتناب از موانع را نصب کرده که از دو جهت جلو و عقب قادر به تشخیص موانع می باشند.
DJI Mavic Air توانایی ثبت فیلم های 4K با بیت ریت 100 مگابایت بر ثانیه را دارد و از قابلیت هایی نظیر فیلمبرداری اسلوموشن، تایم لپس، تصاویر پانو 32 مگاپیکسل بهره می برد. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ها و امکانات پرواز هوشمندی که این مولتی روتور دارد بهترین و با کیفیت ترین فیلم ها را از صحنه های مورد دلخواه خود به ثبت برسانند. گیمبال سه محوره امکان تغیر در زاویه دوربین را از فاصله دور فراهم می کند. اما علاوه بر دوربین موارد دیگری هم هستند که جذابیت استفاده از این هواپیمای بدون سرنشین و دوربین دار را دوچندان می کنند. پرنده دارای ویژگی های هوشمندی همچون Active Track برای دنبال کردن سوژه به صورت اتوماتیک، چندین حالت برداشت سریع با ویژگی QuickShots، استفاده از ویژگی Smartcapture برای کنترل پهپاد با اشاره دست و حالت TapFly برای پرواز بر روی مسیر دلخواه با مویک ایر می باشد. 

کنترل این درون با استفاده از یک فرستنده رادیویی فشرده تا محدوده 4 کیلومتر طبق قوانین FCC صورت می گیرد.کوادروتور مویک ایر 500 متر برد عمودی دارد و با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. هلی شات همچنین از طریق همین ارتباط بی سیم و رادیویی فیلم های گرفته شده را جهت تماشای زنده برای خلبان ارسال می کند. زمانی که مولتی روتور با یک بار شارژ باتری می تواند پرواز کند حدود 25 دقیقه می باشد.

8- اسپارک (DJI Spark)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 9

نکات مثبت:
کوچک
امکان تشخیص حرکات و اشاره های خلبان
پرواز کنترل شده توسط تلفن هوشمند.
عکس های خودکار
ردیابی موضوع.
جلوگیری از مانع رو به جلو.
تثبیت GPS
ویژگی های ایمنی ، از جمله بازگشت به خانه.

نکات منفی:
باتری حدود 12 دقیقه از زمان پرواز را در خود جای می دهد
محدوده و سرعت پرواز هنگام کنترل با تلفن کاهش می یابد
کیفیت ویدئویی 1080 پیکسل
بدون پشتیبانی از 24fps یا ضبط با فریم بالا.
استفاده از ویژگی های ویرایش برنامه و ویدیو می تواند ساده تر باشد.

کواد کوپتر حرفه ای DJI Spark هشتمین پهپاد برتر سال 2020 می باشد و همانگونه که مشاهده می کنید باز هم محصولی از کمپانی بنام DJI در میان ده کوادکوپتر برتر سال 2020 مشاهده می شود. این مولتی روتور برای فیلمبرداری یک گزینه مناسب می باشد. دوربینی که برای هلی شات اسپارک در نظر گرفته اند از نوع 12 مگاپیکسل بوده و فیلم های FHD تهیه می کند. دوربین دارای یک سنسسور CMOS و 1/2.3 می باشد که با وجود قطر دیافراگم 2.4 آن می تواند عکس هایی با زمینه شفاف و بسیار روشن تهیه کند. اسپارک بر خلاف مویک ایر، مویک 2 پرو، زوم و دیگر محصولات دی جی آی فاقد بال های تاشو بوده و از یک طراحی ثابت بهره می برد. پرنده رنگبندی جالبی دارد در چند رنگ مختلف عرضه می شود و از پهپادهای 500 دلاری کمپانی دی جی آی می باشد.

از اسپارک می توان در جشن ها و تفریحات خود یا حتی در آتلیه های برای فیلم برداری و تصویر برداری با کیفیت بالا استفاده کرد. هنگام خرید پهپاد کاربران به ویژگی هایی نظیر توان پرواز، نوع دوربین (در مدل های دوربین دار)، میزان توانایی کوادکوپتر در خنثی کردن لرزش ها، محدوده پرواز و موارد بسیار دیگر توجه می کنند. DJI Spark هم از آن دسته پهپادهایی می باشد که زمان پرواز مناسب داشته و با 16 دقیقه دوام شارژی به خلبان اجازه می دهد تا زمان بیشتری با مولتی روتور پرواز کند و فیلم های طولانی تری به ثبت برساند.
کوادکوپتر اسپارک را می توان تا محدوده 2 کیلومتر پرواز داد و در طول پرواز شما قادر به دریافت تمامی فیلم ها و تصاویر ثبت شده به صورت آنلاین می باشید. اسپارک دارای یک فلایت کنترل هوشمند بوده که تمامی موانع سر راه خود را در سه جهت جلو، بالا و پایین تشخیص می دهد. این مولتی روتور همچنین سیستم مکان یابی GPS دارد از حالت های پرواز هوشمندی نظیر TapFly، Active Track و حالت های تصویر برداری پانوراما و Shallowfocus بهره می برد.

9- تلو (DJI Tello)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 10

نکات مثبت:
ارزان
پرواز آسان
از طریق Scratch قابل برنامه ریزی است
سازگاری با کنترل از راه دور بلوتوثی
حالت پرواز خودکار

نکات منفی:
تصویر برداری و فیلمبرداری با کیفیت پایین
محدوده کنترل پایین
بدون GPS یا قابلیت بازگشت به خانه

کوادکوپتر DJI Tello یکی دیگر از محصولات هابی شرکت دی جی ای می باشد که توانسته  بالاتر از مویک مینی در رده نهمین پهپاد برتر سال 2020 قرار بگیرد. کمپانی یک درون حرفه ای با بهترین ویژگی ها روانه بازار کرده که فاقد ریموت کنترل می باشد و کاربران برای کنترل آن می توانند از تلفن همراه خود و برنامه DJI Fly استفاده کنند. بر روی این هلیشات یک دوربین 5 مگاپیکسل نصب شده که با استفاده از آن می توانید فیلم هایی با کیفیت 720 پیکسل تهیه کنید. حداکثر زمان پرواز این مولتی روتور با یک باتری 1100 میلی آمپر حدود 13 دقیقه می باشد. اما کاربران می توانند برای افزایش زمان پرواز از باتری های اضافی استفاده کنند و دفعات پروازی خود را افزایش دهند. دوربین مولتی روتور زاویه دید °82 درجه ای دارد که تصاویری با گستره دید بالا به ثبت می رساند. خروجی کار دوربین برای فیلم ها و تصاویر JPEG و MP4 می باشد.

کوادکوپتر DJI Tello ارزانترین هواپیمای بدون سرنشین کمپانی DJI می باشد که برای سرگرمی، پرواز های آموزشی و فیلمبرداری نیمه حرفه ای ساخته شده است. یکی از مشکلات اساسی این هواپیمای بدون سرنشین در نحوه کنترل آن می باشد که برای پرواز باید از تلفن همراه خود و برنامه DJI Fly استفاده کنید. البته شما میتوانید از ریموت GameSir برای کنترل پرنده استفاده کنید که باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید. کوادکوپتر سیستم مکان یابی Drone از نوع قطب نما می باشد که هنگام خطر و مواقعی که باتری رو به اتمام باشد به صورت اتوماتیک فرود می آید. علاوه بر تمامی این ویژگی ها DJI Tello می تواند تمامی فیلم ها و تصاویر ثبت شده را به صورت بی سیم از فاصله دور برای کاربر ارسال کند.

10- مویک مینی (DJI Mavic Mini)

the best drone 2020 برترین پهپادهای سال 2020 djiland com 2

نکات مثبت:
قیمت مناسب
کم حجم و بسیار سبک
کنترل از راه دور دارد
دوام شارژی نیم ساعته
فیلم ها و عکس های واضح 2.7K و 12 مگاپیکسلی
لرزشگیر استابلایزر
امکان موقعیت یابی دقیق
معاف از ثبت در آژانس هوایی فدرال

نکات منفی:
سنسورهای تشخیص مانع را ندارد
فاقد گزینه ویدیویی 24fps
از تصاویر خام یا HDR پشتیبانی نمی کند

بر اساس بررسی که ما ده پهپاد برتر سال 2020 را تعین کرده ایم مویک مینی رقابت را به همتای خودی یعنی کوادکوپتر تلو باخته و در رده آخرین پهپاد از ده نمونه برتر سال 2020 قرار گرفت. اما چه چیزی باعث شده تا مویک مینی این رقابت را به همتای خود ببازد. ما در این بررسی با توجه به ارزش محصول در مقابل کاربردهایی که به کاربران خود ارائه می دهد امتیاز دادیم.  و همانگونه که آشکار است مویک مینی دارای قیمتی معادل 3.5 برابر پهپاد تلو می باشد. اما از اینها گذشته فراموش نشود که Mavic Mini به عنوان محصول سال 2019 کمپانی دی جی آی یکی از پر فروش ترین کوادکوپترهای این شرکت می باشد که با ظرافتی بی نظیر ساخته شده و در قلب آن قابلیت های حرفه ای بسیار نهفته است. کمپانی این محصول خود را به سه قابلیت اصولی نظیر دوربین 2.7K، حدود 30 دقیقه دوام شارژی و از همه مهمتر طراحی تاشو با ظرافت بالا و 249 گرم وزن روانه بازار شده و همین ویژگی ها باعث شده اند تا مویک مینی از استقبال ویژه ای برخوردار باشد.
اما این هلی شات حرفه ای از یک قابلیت اساسی محروم و شده و برعکس اکثر هواپیماهای بدون سرنشین DJI که دارای سیستم اجتناب از موانع می باشند قابلیت تشخیص موانع را ندارد. برای پرنده از سیستم مکان یابی پیشرفته به کار گرفته اند که در هنگام خروج از محدوده کنترل به صورت اتوماتیک پرنده را فرود می آورد.

دوربینی که برای این هلی شات در نظر گرفته اند دارای سنسور CMOS 1/2.3 اینج بوده و تصاویر گرفته شده با آن 12 مگاپیکسل کیفیت دارند. مویک مینی در اواخر سال 2019 روانه بازار شده و کاربران اینگونه تصور می کنند که تمامی فناوری و خلاقیت این کمپانی به همین محصول ختم می شود. اما بهتر است بدانید که دی جی آی سازنده کوادکوپترهای صنعتی و پهپادهای سمپاش آگراس ، هلی شات های فانتوم، اینسپایر و مویک می باشد که راه دی جی ای را برای پیشرفت هموار کرده است.

علاقمندان و مشتریان می توانند محصول مورد نظر نیاز خود را از فروشگاه دی جی آی لند که نمایندگی رسمی کوادکوپتر DJI در ایران می  باشد با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنند. شما همچنین می توانید بررسی کامل هر یک از این محصولات را از همین جا مشاهده کنید.


نام محصول
برند کیفیت فیلم کیفیت تصویر زمان پرواز برد مسافتی سیستم تشخیص موانع
مویک 2 پرو DJI 4K 20MP 30 دقیقه 7 کیلومتر دارد
فانتوم 4 پرو وی 2 DJI 4K با فریم 60fps 20MP 30 دقیقه 7 کیلومتر دارد
اینسپایر 2 DJI وابسته به مدل دوربین وابسته به مدل دوربین 27 دقیقه 7 کیلومتر
دارد
اتل ایوو 2 Autel 6K/24fps 48 مگاپیکسل 40 دقیقه 9 کیلومتر دارد
مویک 2 زوم DJI 4K 12 مگاپیکسل 30 دقیقه 7 کیلومتر دارد
پروت انافی Parrot 4K

21 مگاپیکسل

25 دقیقه 4 کیلومتر ندارد
مویک ایر DJI 4K 12MP 25 دقیقه 4 کیلومتر دارد
اسپارک DJI 1080Pixel 12MP 16 دقیقه 2 کیلومتر دارد
تلو DJI 720Pixel 5MP 13 دقیقه 100 متر ندارد
مویک مینی DJI 2.7K 12MP 30 دقیقه 4 کیلومتر ندارد

برترین پهپاد سال 2020؟

اگه آمار فروش در نظر بگیریم مویک ایر 2 ، مویک 2 پرو و مویک مینی از این لحاظ برتر خواهند بود.

بهترین کوادکوپتر ارزان قیمت 2020 ؟

مویک مینی

رقیب جدی پهپاد های DJI کدام برند هست؟

بدون شک اسکای دیو 2 رقیب جدی برای کوادکوپترهای DJI به شمار می آید.

فانتوم یا مویک، کدام یک برای مسافرت گزینه بهتری می باشد؟

بخاطر تاشو بودن و توان پرواز عالی مویک را انتخاب کنید. بخصوص مویک ایر 2

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *