سوخت انواع پهپاد نظامی و غیرنظامی - پهپادهای برقی

سوخت پهپاد چیست؟ منبع تغذیه انواع پهپادهای نظامی و غیرنظامی

سوخت انواع پهپاد نظامی و غیرنظامی؛

پهپادها یکی از تکنولوژی های دوست داشتنی و کاربردی هستند که امروزه شاهد فعالیت های گسترده آنها در تمامی زمینه های نظامی و غیرنظامی هستیم. پهپاد یا کوادکوپتر به هواپیمای بدون سرنشین و هدایت پذیر از فاصله دور گفته می شود که توسط یک فرستنده رادیویی هدایت و کنترل می شوند. قابل توجه کسانی که اطلاعات کافی از سوخت پهپاد ندارند در ادامه از فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی پهپاد DJI به بررسی این موضوع می پردازیم.

پهپادها از مواد مختلفی برای تامین انرژی پرواز استفاده می کنند که فناوری استفاده از سوخت هیدروژن می تواند کاربرد آنها را چند برابر افزایش دهد. تکنولوژی استفاده از سوخت هیدروژن نه برای پهپادها بلکه برای خودروها می تواند مفید باشد، و امروزه متخصصان به دنبال راه حلی اساسی برای استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت خودرو و هواپیماهای بدون سرنشین خود هستند. سوخت هیدروژن با ایجاد الکتریسیته و مخلوط کردن هیدروژن و اکسیژن انرژی لازم برای روتورها را تهیه می کنند. مهمترین مزیت استفاده از گاز هیدروژن برای کوادکوپترها وزن آنها می باشد که بسیار سبک بوده و انرژی بیشتری تولید می کند.

سوخت پهپادهای غیر نظامی چیست؟

پهپادهای غیر نظامی که بیشترین فعالیت آنها در زمینه فیلم برداری، صنعتی و تفریحی می باشد با استفاده از باتری های لیتیومی قابل شارژ پرواز می کنند و حداکثر مداومت شارژی آنها کمتر از 1 ساعت می باشد. برای افزایش زمان پرواز باید از باتری های بیشتر یا با ظرفیت بالاتر استفاده کرد که باعث افزایش وزن پهپاد می شوند. به عنوان مثال یک هلی شات یا کوادکوپتر دوربین دار هنگام فیلم برداری بایدمداومت شارژی بالایی داشته باشد تا بتواند زمان بیشتر در هوا بماند و فیلمبرداری کند. در میان تمامی کمپانی های سازنده کوادکوپتر دی جی ای اولین برندی بوده که توانسته مداومت شارژی پرنده های رباتی خود را به بیش از 40 دقیقه برساند.

پهپادهای بنزینی

یکی از مهمترین مشخصه هایی که مشتریان هنگام خرید کوادکوپتر توجه زیادی به آن دارند مداومت پروازی آنها می باشد و این زمان پرواز وابسته به سوخت آن می باشد. زمان لازم برای شارژ باتری های لیتیومی هر چند بسیار طولانی می باشد اما با این وجود هنوز کمپانی های سازنده استفاده از باتری های لیتیوم یونی را ترجیح به سایر سوخت های دیگر می دهند. اما به عنوان یک کاربر و مصرف کننده استفاده از گاز نیتروژن را بسیار به صرفه و کاربردی می دانم، که در آینده احتمال جایگزینی گاز نیتروژن با باتری های لیتیومی و بنزین وجود دارد. مطمئنا این مدل از هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادهای بنزینی) به خاطر وزن بالایی که دارند پایداری بهتری داشته و زمان بیشتری می تواند در هوا مستقر باشد. ظرفیت این پهپادها بیشتر بوده و وزن بیشتری می توانند حمل کنند. استفاده از این پرنده های رباتی و بنزینی نیاز به رعایت مقررات برای جلوگیری از هر گونه خطر می باشد. به عنوان مثال کوادکوپتر Goliath یکی از پرنده هایی است که با استفاده از سوخت بنزین پرواز می کند.

پهپادهای گاز سوز

نوع دیگر از پهپادها هستند که به ندرت می توان آنها را به دست آورد چرا که تکنولوژی ساخت این محصولات گسترش زیادی نداشته و علاوه بر این نمی توان آینده روشنی برای این دسته از کوادکوپترها پیش بینی کرد.

سوخت پهپادهای نظامی

پهپادهای نظامی عمدتا از محلول نیتروژن برای سوخت خود استفاده می کنند و بهترین کارایی را خواهند داشت. این هواپیماهای بدون سرنشین که در زمینه انجام عملیات نظامی برای حمله های هوایی مورد استفاده نظامیان قرار می گیرند از سوخت جامد، بنزین و گازهای مختلف دیگر استفاده می کنند. یک شرکت آمریکایی توانسته پهپادهایی با سوخت هیدروژن بسازد که کارایی بالایی دارند. علاوه بر این بوئینگ و ایرباس در حال توسعه این فناوری هستند. روسیه یکی از دیگر از کشورهایی هست که توانسته هواپیماهای بدون سرنشینی مبتنی بر سوخت هیدروژن را برای عملیات جنگی توسعه دهد.

خرید پهپادهای غیر نظامی و فیلم برداری

شما علاقمندان به فیلم برداری هوایی و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و کنترل از راه دور اگر خواهان خرید هلی شات هستید می توانید از همین فروشگاه اقدام کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *