پهپاد سونگار مجهز به مسلسل - پهپاد نظامی SONGAR ساخت اسیسگارد ترکیه

ترکیه پهپاد نظامی Songar مجهز به مسلسل تولید می کند

ترکیه در حال تولید پهپاد نظامی Songar با قابلیت حمل اصلحه است

طبق گفته سازندگان یک پهپاد مجهز به مسلسل اگر بر روی تعادل آن تمرکز کنید می تواند با دقت بالایی به اهداف خود شلیک کند. ترکیه قرار است اولین کشوری باشد که این پهپاد را تولید می کند. SONGAR یک سیستم پهپادی مسلح جدید است که توسط شرکت ترکیه ای اسیسگارد ASİSGUARD بخشی از سیستمهای الکترونیکی و اطلاعاتی Asis طراحی و تولید شده است تا به عنوان یک ضرب نیرو برای درگیریهای با شدت کم عمل کند.

Songar front0300 C ASISGUARD

این پهپاد قادر به انجام وظایف حیاتی در هنگام عملیات دفاعی است که توسط نیروهای امنیتی انجام می شود. این اولین سیستم هواپیماهای بدون سرنشین مسلح است که توسط نیروهای مسلح ترکیه (TAF) به کار گرفته می شود.

سونگار اولین پهپاد بومی ترکیه است که به مسلسل مسلح شده است. ASİSGUARD هواپیمای بدون سرنشین SONGAR را در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی IDEF 2019 که در آوریل 2019 در استانبول، ترکیه برگزار شد، راه اندازی کرد.

thumbmaker

این پهپاد مسلح پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایش های پذیرش در TAR (فوریه 2020) به TAF تحویل داده شد. این آزمایشات با استفاده از یک نارنجک انداز به جای مسلسل انجام شد.

این پهپاد نظامی سونگار از طراحی سیستم ارگونومیک و کاربرپسندی برخوردار است که باعث کاهش بار اپراتور در حین انجام مأموریت ها می شود. طراحی مدرن با استانداردهای IP 67 مطابقت دارد. از هواپیمای تاکتیکی SONGAR عمدتاً برای افزایش بقا در برابر آتش در مناطق گشت استفاده می شود.

پهپاد سونگار دارای عرض 145 سانتی متر از روتور تا روتور و ارتفاع 70 سانتی متر است. حداکثر وزن آن هنگام برخاستن 45 کیلوگرم است.

این پهپاد 25 کیلوگرمی دارای هشت تیغه چرخان است تا بتواند آن را به هوا برساند. مسلسل آن 200 گلوله حمل می کند و می تواند به صورت تک تیر یا رگباری تا 15 تیر پشت سر هم شلیک کند. سیستم هوایی بدون سرنشین قابل حمل (UAS) به راحتی توسط واحدهای پیاده نظام و عناصر کوچک امنیتی قابل استفاده است. این توانایی انجام عملیات در طول شبانه روز را دارد.SONGAR به ویژگی های پیشرفته ای مانند بازگشت خودکار در حالت از دست دادن موقعت مکانی، تغییر مأموریت در پرواز ، حالت های خودکار و کنترل از راه دور مجهز است. همچنین این قابلیت را دارد که ارزیابی خسارات نبرد بصری را انجام دهد. که ویژگی بسیار هوشمندانه می باشد.

هدف گیری سونگار چگونه است

کمپانی سازنده می گوید که پهپاد نظامی سونگار می تواند از فاصله 200 متری به یک نقطه 15 سانتی متری شلیک کند. اپراتور می تواند بر روی نمایشگر نصب شده بر روی کنترلر هدف خود را مشخص کند و به سوی آن تیراندازی کند. این مولتی روتور جنگجو قابلیت دید در شب را با استفاده از سنسورهای مخصوص دارد که به راحتی می تواند هدف را تشخیص داده و به سمت آن شلیک کند. یک دیگر از قابلیت های خوب این پهپاد عملیات گروهی آنها می باشد که با یک کنترلر می توانید سه پهپاد را کنترل کرده و همزمان به سوی یک سوژه شلیک کنید. سیستم مکان یابی GPS و GLONASS دقت موقعیت یابی آن را افزایش می دهند.

aa2 1024x576 1

در واقع سونگار یک مسلسل مجهز به بازوهای رباتیک می باشد که با استفاده از 8 تیغه در آسمان تعادل بی نظیر برای هدف گیری دقیق فراهم می کند. شما این مقاله را از فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی پهپاد DJI در ایران مطالعه کرده اید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «ترکیه پهپاد نظامی Songar مجهز به مسلسل تولید می کند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *