بهترین پهپادها برای نوروز گردی، مسافرت و طبیعت گردی

بهترین پهپادهای DJI برای سفرهای نوروزی 1401

بهترین پهپادها برای نوروز گردی و سفر به طبیعت کدامند؟

در این مقاله از فروشگاه دی جی ای لند قصد داریم تا به صورت مختصر بهترین پهپادها برای سفرهای نوروزی و همچنین سفر به طبیعت را برای شما معرفی کنیم. قبل از شروع سال جدید بیشتر مردم به فکر تجهیزات سفرهای نوروزی خود هستند که در لیست تجهیزات خود مطمئنا وجود یک پهپاد برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی ضروری می باشد. وسیله ای که تمامی لحظات به یاد ماندنی شما را ثبت کند و تا سالهای طولانی با شوق و اشتیاق فراوان آنها را به فرزندان خود نشان دهید. مطمئنا استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین یا کوادکوپتر می تواند سطح مهارت های شما را ارتقاع دهد و فیلم برداری از سفرهای نوروزی شما را هیجان انگیز تر کند.

Best Drone for Travel Featured Image

اما در زمینه تولید این هواپیماهای بدون سرنشین که در زبان لاتین به آنها Drone و در زبان فارسی به آنها پهپاد گفته می شود، کمپانی های زیادی در حال فعالیت می باشند که برجسته ترین آنها کمپانی DJI با فناوری های پیشرفته تر می باشد. و در این لیست ما قصد داریم تا چندین محصول از این کمپانی را به شما معرفی کنیم که هر کدام از آنها به جهتی برای فیلم برداری و تصویربرداری هوایی مناسب می باشند. کوادکوپترهایی که با تحقیق و بررسی های فراوان سطح جدیدی از این تکنولوژی را به همگان معرفی کرده اند. یعنی زمان پرواز بالا، برد طولانی و کیفیت ایده آل در تصویر برداری و فیلم برداری که این امکانات در کنار هم به عکاسان و فیلم برداران حرفه ای این اجازه را داده اند تا لحظات ناب زندگی خود را از آسمان و ارتفاع مورد دلخواه خود به ثبت برساند.

بیایید بدون تلف کردن وقت به سراغ این پهپادها برویم، پهپادهایی که در واقع می توان به آنها عنوان کوادکوپتر دوربین دار (بخوانید هلی شات) را داد. این کوادکوپتر در بازه های قیمتی متفاوت و البته متنوع عرضه می شوند تا هر کسی در هر سطحی بتواند محصولات این شرکت را خریداری کند.

1. مویک 3

کوادکوپتر مویک 3 پرچمدار جدید شرکت DJI در سال 2022 بهترین گزینه برای فیلم برداری و تصویر برداری در سفرهای نورزی به حساب می آید. اما ناگفته نماند که قیمت آن قابل هضم نیست. قیمت این پهپاد از 2200 یورو شروع می شود تا 4800 یورو که بسیاری از مشتریان را از خرید Mavic 3 منصرف می کند. مویک 3 با قابلیت های مهمی نظیر فیلم های 5.1K/50fps، پرواز های 46 دقیقه، سیستم تشخیص موانع هوشمند و همه جانبه، محدوده ارسال فیلم تا 15 کیلومتر و گزینه های حرفه ای دیگر که DJI قول آنها را در بروزرسانی های بعدی می دهد.

a1 dron dji mavic 3

مهمترین ویژگی مویک 3 که باعث می شود در این لیست قرار بگیرد، علاوه بر گزینه های ویدئویی پیشرفته زمان پرواز 46 دقیقه آن می باشد. اگر دقت کرده باشید، همه ما هنگام مسافرت تلفن همراه خود و حتی پاوربانک آن را به طور کامل شارژ می کنیم، چرا که بیشتر اوقات هنگام مسافرت دسترسی ما به برق شهری محدود است. با وجود چنین مشکلی پروازهای 46 دقیقه یک مزیت به حساب می آید.

مویک 3 در دو نسخه طراحی شده ولی با توجه به محتویات بسته بندی در سه مدل عرضه می شود. مویک 3 سین که با حداکثر قیمت عرضه می شود از فیلم های Apple ProRes پشتیبانی می کند و برخلاف مدل استاندارد که حافظه داخلی 8 گیگابایت دارد، از حافظه داخلی 1 ترابایتی استفاده می کند که حجم وسیعی از فایل های Apple ProRes HQ422 را در خود ذخیره می کند. Mavic 3 Cine با کنترلر هوشمند DJI RC Pro عرضه می شود که تا محدوده 15 کیلومتر با سیستم +O3 فیلم ها و تصاویر را بدون تاخیر می توانید تماشا کنید.

2. مویک 2 پرو

با وجود مویک 3 اما پهپاد مویک 2 پرو پرچمدار سال های 2018 تا 2021 شرکت DJI همچنان یک گزینه بسیار حرفه ای برای مسافرت های نورزی و طبیعت گردی به حساب می آید. و به جرئت می توان گفت بعد از Mavic 3 اقتصادی ترین گزینه هنگام انتخاب کوادکوپتر برای سفرهای نوروزی و طبیعت گردی می باشد. پهپادهای سری Mavic 2 عنوان پیشرفته ترین کوادکوپترهای خانواده مویک را به خود اختصاص داده اند. پهپادهایی که مجهز به دوربین های 4K هستند و از تکنولوژی های مفیدی همچون سیستم حمل و نقل OcuSync برای انتقال فیلم ها به سوی خلبان و همچنین دریافت و ارسال دستورالعمل های لازم استفاده می کند.

dji mavic 2 1300x750 1

یکی دیگر از مزیت های کوادکوپتر مویک 2 پرو و سایر کوادکوپترهای مویک 2 نظیر اینترپرایز ادونس و مدل زوم طراحی منحصربفرد آنها است، که دارای ساختار تاشو می باشند تا هنگام حمل و نگهدای فضای کمتری را اشغال کنند. DJI تمامی قابلیت ها و امکانات مورد نیاز شما را در این حجم گنجانده تا وزن کمتری داشته باشد و با یک باتری لیتیومی بتواند زمان بیشتری پرواز کند.

هلی شات DJI Mavic 2 Pro به  طور کلی دارای ویژگی هایی همچون زمان پرواز 30 دقیقه، عکس های 20 مگاپیکسل، فیلم های 4K، سیستم تشخیص موانع همه جانبه، قابلیت تعقیب سوژه و محدوده پرواز تا 8 کیلومتر می باشد. مویک 2 پرو اولین پهپاد از DJI می باشد که به جای اتصال Wifi از تکنولوژی OcuSync استفاده می کند. مویک 2 در سال 2017 در دو مدل زوم و پرو عرضه شده که مدل زوم دارای قابلیت بزرگنمایی ویژه می باشد و مهمترین تفاوت ظاهری آنها در نوع دوربین میباشد که مدل پرو دوربین بزرگتری دارد. به جز در دوربین این دو محصول در تمامی موارد مشابه می باشند.

3. مویک ایر 2 اس

یکی از دیگر کوادکوپترهای شرکت DJI که به تشخیص ما در این لیست قرار گرفته مویک ایر 2 اس نام دارد. این پهپاد فیلم برداری مجهز به یک سنسور 1 اینچی CMOS می باشد که تصاویر خیره کننده 64 مگاپیکسل و فیلم های 5.4K/30fps به ثبت می رساند. نمای زنده دوربین با وجود سیستم OcuSync 3.0 دارای کیفیت HD با کمترین تاخیر می باشد.

dji air 2S djiland com

اما مهمترین قابلیتی که تمامی پهپادهای ذکر شده در این لیست باید داشته باشند، دوام شارژی بالا است. تنها دوام شارژی بالا است که امکان تصویر برداری بیشتر و ثبت فیلم های طولانی تر را مهیا می کند. برعکس مدل پایه یعنی مویک ایر 2 که زمان پرواز 34 دقیقه ای ارائه می داد، ایر 2 اس با یک بار شارژ می تواند 30 دقیقه پرواز کند. حدود 300 گرم سبک تر از مویک 3 بسیار سبک وزن و قابل حمل می باشد. همانند دیگر پهپادهای Mavic دارای ساختاری تاشو با ابعاد پایین می باشد که به راحتی در یک فضای اندک می توانید آن را ذخیره کنید.

سیستم ایمنی قابل تحصین است. دارای سیستم DJI Airsense برای تشخیص سایر پهپادها و هواپیماهای مجاور می باشد. در کنار آن سیستم تشخیص موانع هوشمندانه از 4 جهت موانع را شناسایی و از برخورد با آنها جلوگیری می کند. هر چند سطح امکانات و توانمندی های این پهپاد نسبت به مویک 3 کمتر نیست، اما تفاوت در قیمت آنها چشمگیر است. مویک ایر 2 اس با قیمت 999 دلار عرضه می شود که در برابر امکاناتی که ارائه می دهد بسیار مقرون به صرفه می باشد.

4. مویک ایر 2

هلی شات مویک ایر 2 حدود 3 سال بعد از مویک 2 پرو روانه بازار شده، که هر چند کیفیت تصویر و ویدئویی خوبی دارد اما هنوز هم قابل مقایسه با Mavic 2 pro نیست. اما این نکته را فراموش نکنید که مویک 2 پرو تقریبا دارای قیمتی دو برابر Mavic Air 2 می باشد. مویک ایر 2 را می توان از پهپادهای مقرون به صرفه شرکت DJI دانست.

djimav2

مویک ایر 2 در تصویر برداری فراتر از مویک 2 پرو ظاهر شده و این توانایی را دارد که تصاویر 48 مگاپیکسل را با یک تکنیک خاص به ثبت برساند. البته اندازه سنسور مویک ایر 2 نصف Mavic 2 pro است، اما با استفاده از یک تکنولوژی خیره کننده تصاویری با رزولوشن بالا به ثبت می رساند. کیفیت ویدئویی این دوربین از نوع 4K تا 60 فریم در ثانیه می باشد.

مویک ایر 2 نسخه ارتقاع یافته مویک ایر اصلی می باشد که در سال 2017 روانه بازار شده و در سال 2020 DJI با رفع مشکلات توانسته نسخه جدیدی این کوادکوپتر را با امکانات گسترده ای به بازار عرضه کند. پهپادی که وزن و اندازه بیشتری نسبت به سری قبلی دارد.

مهمترین ویژگی های مویک ایر 2 به شرح زیر هستند:

وزن: 570 گرم
ابعاد:18.3×25.3×7.7 سانتی متر
نوع سنسور: CMOS 1/2 اینچ
کیفیت عکس: 48 مگاپیکسل
کیفیت فیلم: 4K
زمان پرواز: 34 دقیقه
محدوده پرواز: تا 10 کیلومتر
قابلیت تعقیب سوژه: دارد
قابلیت تشخیص موانع: دارد
سیستم مکان یاب GPS

5. مویک مینی 2

کوادکوپتر مویک مینی 2 پنجمین کوادکوپتر دوربین دار از شرکت DJI می باشد که برای نوروزگردی، مسافرت و طبیعت گردی مناسب می باشد. DJI Mini 2 اولین پهپاد زیر 250 گرم می باشد که قادر به ثبت فیلم های 4K و زمان پرواز بیش از 30 دقیقه می باشد. این کوادکپتر که نسخه ارتقاع یافته مویک مینی اصلی می باشد بسیاری از مشکلات مویک مینی را بر طرف کرده و اکنون شاهد یک پهپاد حرفه ای البته با سطح ایمنی پایین می باشیم.

mavic mini 2

مویک مینی 2 فاقد سیستم تشخیص موانع و همچنین قابلیت Active Track یا ردیابی سوژه می باشد که در از سال 2018 به بعد در تمامی کوادکوپترهای DJI به کار می رفت. بنابراین مهمترین نقطه ضعف پهپادهای مویک مینی سطح ایمنی آنها می باشد که بدون سیستم تشخیص موانع ضعیف عمل می کنند.

اما مویک مینی برای کدام دسته از کاربران مناسب می باشد؟ آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک پهپاد برای فیلم برداری یا پروازهای مبتدی خود هستند می توانند مویک مینی 2 را برای ماجراجویی خود انتخاب کنند. این پرنده هدایت پذیر باوجود قابلیت های پیشرفته ای که دارد با قیمت بسیار مقرون به صرفه عرضه می شود. یعنی 449 دلار برای پک استاندارد که با توجه به دیگر پهپادهای این لیست بسیار به صرفه است. البته کاربرانی که کیفیت فیلم و تصویر برای آنها مهم نیست می توانند از نسخه اصلی این محصول یعنی مویک مینی اصلی استفاده کنند که با قیمت مناسب تری عرضه می شود.

مهمترین ویژگی های مویک مینی 2 عبارتند از موارد زیر:

کیفیت دوربین: فیلم های 4 و تصاویر 12 مگاپیکسل
وزن: 249 گرم
زمان پرواز: 31 دقیقه
محدوده پرواز: تا 10 کیلومتر
سیستم حمل و نقل رادیویی: OcuSync 2.0
فاقد ویژگی هایی همچون تشخیص موانع و ردیابی سوژه

6. فانتوم 4 پرو وی 2

هلی شات فانتوم 4 پرو V2 پرچمدار پهپادهای فانتوم می باشد که در برابر پرچمداد خانواده مویک یعنی پهپادهای مویک 2 به خوبی عمل کرده و تا به امروز سهم فروش نسبتا عالی در میان محصولات شرکت DJI داشته است. عکاسان حرفه ای و آتلیه کاران که امروزه نیاز به تکنولوژی های پیشرفته دارند تا کسب و کار خود را گسترش دهند، علاقه شدیدی به فیلم های هوایی دارند که بهترین گزینه برای آنها پهپادهای فانتوم می باشد.

p4.v2 04784.1596206556

Phantom 4 pro V2.0 دارای قابلیت های گسترده ای همچون زمان پرواز 30 دقیقه و دوربین 4K می باشد که فیلم ها و تصاویر به ثبت رسیده با آن شفافیت ویژه ای دارند. برعکس کوادکوپترهای مویک که به صورت تاشو ساخته میشوند این پهپاد با بال های ثابت طراحی شده که قابلیت حمل و نگهداری از آنها را اندکی مشکل می کند. با این وجود هنگام حمل و نگهداری به فضای بیشتری نیاز دارند.

سیستم های هوشمندانه که برای فانتوم 4 پرو در نظر گرفته اند تمامی فضای اطراف را برای یک پرواز ایمن اسکن می کند. این کوادکوپتر DJI همچنین قادر به تعقیب سوژه می باشد که به راحتی سوژه های در حال حرکت را زیر نظر می گیرد بدون اینکه شما دخالتی در امر کنترل داشته باشید.

مهمترین قابلیت های فانتوم 4 پرو وی 2 کدامند؟

دوربین 4K و 20 مگاپیکسل
زمان پرواز 30 دقیقه
بیش از 7 کیلومتر محدوده پرواز
قابلیت تشخیص موانع
سیستم تعقیب سوژه
و چندین حالت پرواز هوشمند

شاید برای شما عجیب باشد که چرا در این لیست هیچ محصولی به غیر از محصولات شرکت DJI وجود ندارد، و به حقیقت این لیست شک داشته باشید. در میان تمامی پهپادهای موجود در بازار جهانی ما مدلی را نیافتیم که از نظر قابلیت حمل – نگهداری (حجم، وزن، نوع طراحی)، کیفیت دوربین، زمان پرواز، ویژگی های ایمنی و قیمت بتواند فراتر از محصولات شرکت DJI ظاهر شود. پس به واقعیت این لیست هیچ گونه شکی نداشته باشید و مطمئن باشید که برند DJI همچنان در این زمینه پیشرو است.

با شروع سفرهای نوروزی کاربران زیادی به فکر خرید کوادکوپتر برای ثبت خاطرات خود هستند، که در این محتوا ما بهترین پهپادها را برای سفرهای نوروزی معرفی کرده ایم. البته کسانی که قیمت کوادکوپتر برای آنها مهم نیست می توانند برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی از کوادکوپترهای اینسپایر استفاده کنند که قابلیت حمل دوربین هایی با کیفیت بهتر نظیر زنوس را دارند. علاقمندان به خرید کوادکوپتر برای خرید به فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی کوادکوپتر DJI در ایران مراجعه کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین پهپادهای DJI برای سفرهای نوروزی 1401»

  1. سلام
    یه سوال
    چرا گزینه فیلمبرداری مویک ۳
    5.1 50fps
    4k 60 fps
    1080 60 fps
    فعاله
    و گزینه 4k 120 و 1080 200fps فعال نیست ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *