تحریم دی جی آی توسط آمریکا چه پیامی برای این شرکت دارد

پس از تحریم DJI در آمریکا کدام شرکت ها جایگزین می شوند؟

شرکت هایی که پس از تحریم DJI در آمریکا جایگزین می شوند

آمریکا مهمترین راه حل برای پیشرفت شرکت های تکنولوژی خود را تحریم فناوری های چینی می داند، ماجرایی که اخیرا کمپانی DJI برترین تولید کننده پهپاد تجاری در جهان درگیر آن شده است. شرکتی که همانند هواوی اخیرا به لیست سیاه آمریکا اضافه شد. هر چند DJI اعلام کرده که مشتریان آمریکایی همچنان می توانند به صورت عادی محصولات کمپانی را خریداری کنند، اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که خرده فروشی های آمریکا محصولات آن را بفروشند.

dji entity list a
ایالات متحده آمریکا و دولت دونالد ترامت شرکت DJI را به اتهام همکاری با دولت چین تحریم کرده است، خبری که به صورت رسمی توسط رویترز منتشر شده و وزارت بازرگانی این کشور هم این خبر را تائید می کند. اما آمریکا چه نقشه ای را اتخاذ می کند که برندهای داخلی به خوبی جای این تولید کننده چینی را پر کنند.

آمریکا چرا و چگونه DJI را تحریم کرد؟

شاید برای بعضی از شما کاربران این سوال پیش بیاید که پس از افزودن DJI به لیست سیاه آمریکا چه اتفاقاتی پیش می آید. آمریکا همکاری DJI با دولت چین را بهانه کرده تا در این آب گل آلودی که درست کرده تولید کنندگان داخلی بتوانند صید خوبی به دست بیاورند. آمریکا ادعا می کند که DJI در جمع آوری داده های ژنتیکی به صورت غیر قانونی با چین هم دست می باشد، همچنین ادعا می کند که پهپادهای دی جی ای تهدید مهمی برای امنیت ملی آمریکا به حساب می آید. وزارت بازرگانی آمریکا می گوید که شرکت DJI نقض گسترده حقوق بشر را در چین فعال کرده است. و این پرونده اصلی آمریکا می باشد که با استناد بر آن شرکت چینی دی جی آی برترین تولید کننده پهپادهای تجاری و تجهیزات فیلم برداری را به لیست سیاه خود اضافه کرده است.
در واقع آمریکا اشاره بر این موضوع دارد که DJI پهپادهای خود را برای نظارت بر بازداشتگاهای منطقه سین کیانگ (اویغورستان) در اختیار چین قرار داده است.

1 324 1024x768 1

شرکت های آمریکایی از صدور فناوری و قطعات به سازنده هواپیماهای بدون سرنشین منع می شوند! خبری بسیار بد برای DJI برترین تولید کننده پهپاد در جهان. و از جهتی دیگر هم برای شرکت های آمریکایی که قطعات مورد نیاز DJI را تامین میکردند باید منتظر کاهش تولیدات خود باشند. این مشکلات به صورت زنجیره ای صدمات زیادی به آمریکا، شرکت DJI و چین وارد می کنند. البته به منظور شناسایی و درمان بیماری های عفونی می توان از محصولات DJI استفاده کرد، اما هنوز معلوم نیست که این بخش نامه شامل کدام یک از محصولات این کمپانی می شود.

با این وجود شرکت های تکنولوژی آمریکا این اجازه را ندارند که همانند گذشته به سادگی و به صورت آزادانه فناوری های خود را در اختیار DJI قرار دهند. از سوی دیگر ممنوعیت هایی برای پرواز پهپادهای ساخت این کمپانی در آمریکا اتخاذ می شود که علاقمندان را از خرید پهپاد DJI منصرف می کند. شاید تولید کنندهای داخلی هم اکنون نتوانند همانند دی جی ای از فناوری های شرکت های آمریکایی استفاده کنند، اما اگر وضعیت بر همین منوال پیش برود، زمینه برای پیشرفت و افزایش تولید فراهم می شود. خیلی وقت است که پهپادهای DJI و آمریکا حاشیه خاص خود را داشتند. قبلا DJI از اینکه نیروهای ارتش آمریکا از پهپادهای این کمپانی برای آموزش هدف گیری خود استفاده می کنند گلایه ای کرده و آمریکا هم پاسخ ناامید کننده ای به او داد.

اسکای دیو و پاروت در آمریکا جایگزین DJI می شوند

این مهمترین بخش این مقاله می باشد که آمریکا پس از افزودن DJI به Entity List از کدام پهپادها استفاده می کند. شاید هدف اصلی ایالات متحده آمریکا از تحریم شرکت DJI توسعه دادن این تکنولوژی در تولید کننده های داخلی خود می باشد که پیشرفته ترین آنها پاروت و اسکای دیو می باشند. شرکت هایی که با استفاده از تکنولوژی های به خصوصی توانسته اند پهپادهایی قابل مقایسه با محصولات DJI تولید کنند.

Skydio 2 3

اسکادیو که با انتشار پهپاد اسکای دیو 2 توانسته خودی نشان دهد، مطمئنا از این پس تلاش خود را بیشتر می کند تا بتواند محصلات پیچیده تر با تکنولوژی های بروز روانه بازار کند. تولیدات خود را افزایش میدهد و به طور یقین برای کشف تکنولوژی های مدرن باید هزینه تحقیقات را افزایش دهد تا محصولاتی با کیفیت روانه بازار کند. پاروت هم از این قاعده مستثنا نیست و مطمئنا در تلاش است تا سهم فروش خود را در آمریکا و حتی کشورهای متحد آن افزایش دهد.

تاثیر تحریم های آمریکا بر کمپانی DJI

همزمان که دو تولید کننده پهپاد اسکای دیو و پاروت در حال رشد و توسعه هستند، DJI روزهای بدی را سپری می کند. با اعمال این تحریم ها از سوی دونالد ترامپ بازارهای آمریکا و کشورهای متحد آن اجازه فروش محصولات این شرکت را ندارند، که در نتیجه باعث کاهش درآمد آن می شود و رفته رفته کمپانی از هزینه تحقیق و بررسی خود کاهش می دهد که در بلند مدت شاهد کاهش کیفیت در محصولات آن می شویم.

FOREIGN ENTITY LIST 2

دولت ترامپ در چند وقت اخیر برای جایگزین کردن شرکت های دولتی با فناوری های چینی بسیاری از تولید کننده های چینی را به لیست سیاه خود اضافه کرده که در همه موارد کشورهای متحد آن حاضر به اعمال تحریم ها نبوند. به عنوان مثال کشورهای اروپایی همچنان از سخت افزارهای هوایی که توسط آمریکا تحریم شده بود در شبکه های مخابراتی خود استفاده می کنند. ترامپ همچنین اقدامات مشابهی برای جلوگیری از میزبانی TikTok و WeChat در فروشگاه های اپلیکیشن ایالات متحده انجام داد که با مخالت دادگاه روبرو شد و این اپلیکیشن ها همچنان به فعالیت خود در آمریکا ادامه می دهند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا رئیس جمهور منتخب بایدن پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه این سیاست ها را ادامه خواهد داد یا خیر.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *