جایگزین مناسب برای پهپاد و هلیشات فانتوم 4 پرو

بهترین پهپادهای جایگزین فانتوم 4 پرو

بهترین پهپادهای جایگزین فانتوم 4 پرو

Phantom 4 Pro یکی از محصولات حرفه ای کمپانی DJI می باشد که تولید آن از سوی شرکت تولید کننده متوقف شده است. محصولی که امکانات گسترده ای داشته اما دی جی ای به دلایلی تولید آن را متوقف کرده است. اما گزینه های زیادی برای جایگزینی این کوادکوپتر وجود دارد که دارای طراحی تاشو و بسیار شیک می باشند. پهپادهایی که با قابلیت های بی شمار بسیار به صرفه می باشند. فانتوم 4 پرو از پهپادهای 4K دی جی ای می باشد که سنسور تصویر برداری آن از نوع CMOS و 1 اینچ می باشد که تصاویر 20 مگاپیکسل به ثبت می رساند و قابلیت های هوشمندانه بسیاری هم ارائه می دهد.

از فانتوم 4 پرو در آتلیه های عروس و داماد، استودیوهای محلی و همچنین برای فیلم برداری و تصویر برداری هنگام مسافرت و طبیعت گردی استفاده می شود. اما پس از تولید ورژن دوم این کوادکوپتر یعنی فانتوم 4 پرو وی 2 کمپانی ساخت این محصول را متوقف کرده تا عکاسان و فیلم برداران حرفه ای از این پس پهپادهای دیگری را برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی انتخاب کنند. ما در این محتوا قصد داریم تا پهپادهای جایگزین فانتوم 4 پرو را برای شما علاقمندان به خرید پهپاد فیلم برداری معرفی کنیم.

139086 drones review hands on dji phantom 4 pro preview image1 Xegl0sHt7D

پهپاد فانتوم 4 پرو وی 2

مطمئنا کسانی که علاقمند به خرید فانتوم 4 پرو هستند، DJI Phantom 4 pro V2.0 را بهترین گزینه برای جایگزینی این مولتی روتور می دانند. چرا که این کوادکوپتر مدل ارتقاع یافته فانتوم 4 پرو می باشد و تنها در مواردی با فانتوم 4 پرو تغیر کرده و در واقع مشکلات نسخه قبلی را رفع کرده است. فانتوم 4 پرو وی 2 از پهپادهای حرفه ای شرکت DJI می باشد که دوربین 20 مگاپیکسل دارد و از فلیم های 4K با فریم 60 در ثانیه پشتیبانی می کند. این دوربین همچنین این توانایی را دارد که موانع سر راه خود را تشخیص دهد و از آنها دوری کند. قابلیت های فراوان دیگری هم دارد که مهمترین آنها عبارتند از دنبال کردن سوژه به صورت اتوماتیک، پرواز بر روی مسیر دلخواه و فیلم برداری از زاویه مورد نظر شما که همگی باعث می شوند تا شما هنگام فیلم برداری و تصویر برداری کار چندان سختی نداشته باشید.

p4.v2 04784.1596206556

مویک 2 پرو

شاید یکی از بزرگترین دلایلی که کمپانی DJI تولید فانتوم 4 پرو را متوقف کرده، هدایت کردن خط تولید خود به سوی پهپادهای تاشوی مویک می باشد که با ظاهری شیک و تاشو استقبال بیشتری نسبت به پهپادهای فانتوم داشته اند. پیشرفته ترین کوادکوپتر مویک DJI Mavic 2 Pro می باشد که بسیاری از ویژگی های هوشمندانه را در بر می گیرد.

vpavic 180822 2913 0135
کوادکوپتر دوربین دار مویک 2 پرو از سنسور 20 مگاپیکسل CMOS برای تصویر برداری استفاده می کند. این دوربین همچنین قابلیت ثبت فیلم های 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. همان دوربینی که در فانتوم 4 پرو وی 2 به کار گرفته شد، البته تغیرات ناچیزی را می توان در آن مشاهده کرد. این هلی شات می تواند از تمامی جهات موانع را شناسایی کند و از برخورد با آنها جلوگیری کند. مویک 2 پرو و زوم اولین پهپادهای DJI می باشند که از سیستم انتقال پیشرفته OcuSync استفاده می کنند، تا از فاصله دورتر فیلم ها و تصاویر را به صورت لحظه ای از دوربین دریافت کنند.
این کوادکوپتر Mavic با سرعت بی نظیر 68 کیلومتر بر ساعت پرواز می کند. زمان پرواز آن به لطف یک باتری لیتیومی با ظرفیت 3850 میلی آمپر حدود 31 دقیقه با هر بار شارژ می باشد. محدوده پرواز این هواپیمای بدون سرنشین 8 کیلومتر در حالت FCC می باشد که دسترسی به نقاط دوردست را آسانتر می کند.

مویک ایر 2

سومین جایگزین مناسب فانتوم 4 پرو می تواند پهپاد حرفه ای مویک ایر 2 باشد که در سال 2020 با قابلیت های پیشرفته نظیر تصاویر 48 مگاپیکسل و فیلم های 4K و از همه مهمتر قیمت بسیار به صرفه تر روانه بازار شده است. نسخه دوم مویک ایر اصلا قابل مقایسه با نسخه قبلی خود نمی باشد، چرا که ویژگی های خوب زیادی را در خود می بیند و مطمئنا می تواند جایگزین مناسبی برای DJI Phantom 4 Pro باشد.

VH9bTKGjeUcRLh6GMzNhXc

مویک ایر 2 با استفاده از سیستم انتقال OcuSync 2.0 تا 10 کیلومتر قابلیت دریافت تصاویر و فیلم برای تماشای زنده را دارد. به لطف وزن اندکی که دارد با یک باتری سبک تر تا 34 دقیقه به صورت مداوم پرواز می کند. ویژگی اکتیو ترک برای آن ارتقاع یافته و اکنون با ورژن Active Track 3.0 می توانید با دقت بیشتری موضوع مورد نظر خود را دنبال کنید. این هلی شات همچنین دارای ویژگی Spotlight 2.0 می باشد که عملکردی مشابه ولی پیشرفته تر از Active Track ارائه می دهد. این کوادکوپتر حرفه ای همچنین دارای قابلیت QuickShot برای تصویر برداری و فیلم برداری خودکار می باشد. همچنین ویژگی Smart Photo  برای آن در نظر گرفته که عکس های شما را از نظر روشنایی بهبود می بخشد. قیمت فروش این مولتی روتور را DJI به دلار 799 اعلام کرده که نسبت به مویک 2 پرو و پی 4 پرو وی 2 بسیار به صرفه تر می باشد. این پرنده فیلم بردار امکانات گسترده ای دارد که برای مثال می توان به ویژگی هایپرلپس 8K، فید زنده 1080 پیکسل، قابلیت تصویر برداری و فیلم برداری HDR و همچنین ظاهر شیک و وزن پایین آن اشاره کرد. مویک ایر 2 را از دی جی آی لند سفارش دهید.

مویک مینی 2

بعد از سه محصول فوق پیشرفته ای که در بالا معرفی کرده ایم، اکنون می توانید برای انتخاب جایگزین مناسب فانتوم 4 پرو پهپاد حرفه ای DJI Mini 2 را در نظر داشته باشید. کوچکترین پهپاد از خانواده مویک شرکت DJI که با وزن کمتر از 250 گرم نیاز به ثبت در آژانس های هواپیماهای بدون سرنشین ندارد. مویک مینی 2 همانند تمامی کوادکوپترهای بالا قابلیت فیلم برداری 4K و تصویر برداری 12 مگاپیکسل را دارد. سنسور کوچکتر CMOS 1/2.3 اینچ اجازه تصویر برداری 20 مگاپیکسل را به این هلی شات نمی دهد. مینی 2 همانند نسخه قبلی خود یعنی مویک مینی اصلی توانایی تشخیص موانع را ندارد و همین مورد بزرگترین نقطه ضعف آن به حساب می آید.

این پرنده همچنین قادر به ردیابی سوژه مورد نظر شما نمی باشد، ویژگی دوست داشتنی که برای هر کوادکوپتر دوربین داری ضروری می باشد. چرا که دنبال کردن یک سوژه در حال حرکت به صورت دقیق برای هر خلبانی دشوار می باشد. این مینی پهپاد به راحتی در کف دست شما جای می گیرد و با یک اشاره از کف دست شما شروع به پرواز می کند. وزن جادویی مینی 2 و سرعت پرواز آن که از 13 متر بر ثانیه به 16 متر بر ثانیه ارتقاع پیدا کرده، از عوامل محبوبیت این هواپیمای بدون سرنشین در میان کاربران می باشد. زمان پرواز این کوادروتور حدود 31 دقیقه در حالت فول شارژ می باشد که برای یک پهپاد 400 دلاری این تایم فلایت بی نظیر می باشد.

mavic mini 2 folded.0 1

مویک مینی

DJI Mavic Mini از دیگر پهپادهای پیشنهادی ما برای جایگزینی فانتوم 4 پرو می باشد که مطمئنا قابل مقایسه با هیچکدام از پهپادهای موجود در این لیست نمی باشد. اما مویک مینی به لطف قیمت پایینی که دارد می تواند خرید به صرفه ای برای خلبانان مبتدی به حساب بیاید. تا حدودی می توان گفت تفاوت چندانی با نسخه دوم در آن مشاهده نمی شود، به جز اینکه توانایی ثبت فیلم های 4K را ندارد. قابلیت ردیابی سوژه را ندارد، امکان تشخیص موانع را ندارد، در بخش سرعت قابل مقایسه با پهپادهای ذکر شده نمی باشد. اما با وجود قابلیت هایی که دارد یک محصول متنوع از DJI می باشد که برای خلبانان کم تجربه و مبتدیان گزینه مناسبی می باشد. حداکثر محدوده پرواز این هلی شات هم حدود 4 کیلومتر در حالت FCC می باشد.

mavic mini hand.jpg.optimal

مویک 2 اینترپرایز ادونس

هلی شات مویک 2 اینترپرایز ادونس می تواند پیشرفته ترین کوادکوپتر مویک باشد که ویژگی های بازرسی و فیلم برداری ویژه ای دارد. Mavic 2 Enterprise Advanced دارای دوربین دوگانه با قابلیت تصویر برداری حرارتی و همچنین قابلیت ثبت تصاویر 48 مگاپیکسل می باشد. پهپادی که قابلیت نصب بارهای اضافه را در قسمت بالایی خود دارد. کاربران می توانند وسایلی نظیر نورافکن، اسپیکر، چراغ هشدار پرواز و از همه مهمتر ماژول RTK را بر روی این کوادکوپتر نصب کنند. DJI از یک دوربین کاملا پیشرفته برای این هلی شات در نظر گرفته است، دوربینی که قادر به ثبت فیلم های 4K می باشد و همچنین قابلیت زوم اپتیکال تا 32 برابر را دارد. سنسور دوربین از نوع CMOS 1.2 اینچ می باشد.

DJI Mavic 2 Enterprise Advanced vliegend

سنسور حرارتی دارای رزولوشن 640×512 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد. این دوربین هم از زوم 16 برابر پشتیبانی می کند. این دوربین دارای باند حرارتی 8 تا 14 میکرومتر می باشد و از FCC دستی و اتوماتیک برخوردار می باشد. پهپاد M2 EA یک ابزار بازرسی هوایی می باشد که در عملیات امداد و نجات، مهار آتشسوزی بیشتری فعالیت ها را دارد که با استفاده از دوربین حرارتی آن می توانید میزان دمای یک نقطه یا یک ناحیه را بررسی کنید.

ماژول RTK موقعیت یابی در سطح سانتی متر ارائه می دهد که برای عملیات بازرسی ضروری است. این پرنده از تمامی جهات قابلیت تشخیص موانع را دارد و هنگام فیلم برداری قابلیت تشخیص موانع را دارد. شاید برای شما سوال باشد که چرا مویک 2 اینترپرایز ادونس را در ابتدای لیست معرفی نکرده ایم؟ این پهپاد DJI یک هواپیمای بدون سرنشین و امدادی می باشد که بیشتر کاربرد بازرسی دارد و گذشته از این موارد قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین نمی تواند جایگزین مناسبی برای هلی شات Phantom 4 Pro باشد که یک کوادکوپتر فیلم برداری با قیمت به صرفه است.

جهت خرید کوادکوپتر برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی از فروشگاه دی جی ای لند نمایندگی شرکت DJI در ایران اقدام کنید.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *