مقایسه پهپاد مویک ایر 2 با هلی شات مویک 2 پرئ

مقایسه دوربین مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

مقایسه کیفیت دوربین مویک ایر 2 با مویک 2 پرو

فیلم برداری و تصویر برداری هوایی امروزه از استقبال بی نظیری برخوردار است، که کاربران عادی و حرفه ای برای استفاده از این تکنولوژی به سراغ کوادکوپتر دوربین دار می روند. پرنده های هدایت پذیری که با حمل یک دوربین در آسمان جهان را از دید یک عقاب نمایش می دهند. اما اینکه کیفیت ویدئویی هلی شات چگونه باشد، در انتخاب و خرید پهپاد بسیار مهم است. در این محتوا می خواهیم کیفیت ویدئویی دو هلی شات مویک ایر 2 و مویک 2 پرو را با هم مقایسه کنیم. هر دو محصول از دسته پهپادهای Mavic شرکت DJI می باشند که از سال 2018 تا کنون با قابلیت های فیلم برداری بی نظیر فناوری ساخت فیلم های هوایی را به سطح بالا ارتقاع داده اند. هر دو کوادکوپتر مجهز به دوربین هاسلبلاد با قابلیت فیلم برداری 4K می باشند که در برخی از موارد با هم تفاوت دارند.

mavic air 2 vs mavic 2 pro camera djiland com a

ثبت فیلم های 4K با هر دو هلی شات

دوربین هر دو هلیشات از فیلم های 4K پشتیبانی می کند و علاوه بر این حالت های فیلم برداری پیشرفته را در اختیار شما قرار می دهند. اما سایز سنسورها متفاوت می باشد، مویک 2 پرو دارای سنسور 1 اینج CMOS با قابلیت تصویر برداری 20 مگاپیکسل می باشد در حالی که Mavic Air 2 دارای همین سنسور با سایز 1/2 اینج می باشد که تصاویر تهیه شده با آن دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل می باشند. اما ناگفته نماند که دوربین مویک ایر 2 با یک تکنیک جدید توانایی ثبت تصاویر 48 مگاپیکسل را دارد.
مویک 2 پرو با سه حالت ویدئویی 4K، 2.7K و FHD فیلم برداری می کند و در حالت 4K نرخ فریم برابر با 30Fps می باشد. اما برای Mavic Air 2 سه گزینه جدید اضافه شده که امکان ثبت فیلم هایی با همین کیفیت ولی در قالب HDR فراهم می باشد. لازم است بدانید که مویک ایر 2 از گزینه 4K با فریم 60 پشتیبانی می کند که مویک 2 فاقد این قابلیت می باشد. میزان بیت ریت دوربین برای Mavic 2 Pro برابر با 100 مگابیت بر ثانیه می باشد در حالی که برای مویک ایر 2 برابر با 120 مگابیت بر ثانیه می باشد. هر دو هلی شات از کدک های ویدئویی H.264 و H.265 پشتیبانی می کنند.

mavic air 2 vs mavic 2 pro camera djiland com c

مشخصات لنز دوربین در مویک ایر 2 و مویک 2 پرو

در رابطه با لنز دوربین این دو هلی شات می توان به زاویه دید متفاوت آنها اشاره کرد، جایی که دوربین مویک ایر 2 حدود 7 درجه افزایش FOV را داشته و گستره دید دوربین اندکی بازتر شده است. زاویه دید دوربین در کوادکوپتر دوربین دار ایر 2 °83 می باشد در حالی که برای مویک 2 این مورد °77 درجه می باشد. پس دوربین مویک ایر 2 کمی واید تر است و نمای گسترده ای از یک منظره را نمایش می دهد. معادل لنزها برای مویک ایر 2 برابر با 24 میلی متر است در حالی که برای مویک 2 پرو 28 میلیمتر می باشد. از دیگر مشخصات لنزها می توان به دامنه ضبط یا فوکوس اشاره کرد که برای هر دو دوربین از 1 متر تا بی نهایت می باشد.

مقدار ایزو در دوربین های Mavic Air 2 و Mavic 2

ایزو در واقع عنصری از دوربین است که میزان حساسیت سنسور دوربین را به میزان نور دریافتی تعین می کند. میزان ایزو برای فیلم ها به صورت برابر قابل تنظیم است اما برای تصاویر مویک 2 پرو را در حالت دستی می توان از 100 تا 12.800 تنظیم کرد. البته مویک ایر یک گزینه تصویر برداری 48 مگاپیکسل هم دارد که به صورت اتوماتیک دارای محدوده ایزوی 100 تا 1600 می باشد.

قابلیت های هوشمندانه در فیلم برداری با Mavic Air 2 و Mavic 2 Pro

کودکوپتر دوربین دار مویک ایر 2 از قابلیت های هوشمندانه برای فیلم برداری پشتیبانی می کند که خلاقیت های این کوادکوپتر را افزایش می دهد. تشخیص سوژه، امکان فیلم برداری HDR و هایپر لایت از حالت های فیلم بردرای هوشمند این دوربین می باشند. گزینه D-Cinelike که در Mavic Air 2 به کار گرفته شد تا حدودی به شما این امکان را می دهد که جزئیات را حفظ کنید و یک ویراستار مبتدی می تواند به صورت حرفه ای رنگ ها را تغیر دهد. قابلیت ثبت فیلم ها و تصاویر HDR از دیگر قابلیت های خوب هلی شات مویک ایر 2 می باشد و علاوه بر این کاربران می توانند به صورت همزمان که در حال تصویر برداری HDR هستند این تصاویر را به صورت پانوراما تهیه کنند. اما دوربین مویک ایر 2 هنگامی که بین حالت تصویر و فیلم جابجا می شوید، تنظیمات را خود را از دست می دهد و با توجه به نظرات کاربران گویا یکی از مشکلات اساسی دوربین مویک ایر می باشد.

فید ویدئویی 1080 پیکسل در مویک ایر 2 و مویک 2 پرو

کاربران می توانند به صورت زنده تمامی تصاویر و فیلم های ثبت شده با مویک ایر و مویک 2 را با وضوح 1080 پیکسل مشاهده کنند. فید زنده دوربین یکی از جذابیت های این هواپیماهای بدون سرنشین می باشد که با وجود تکنولوژی OcuSync 2.0 بدون هیچگونه تداخلی با سرعت خیره کننده دریافت می شود.

سایر قابلیت های فیلم برداری Mavic 2 Pro و Mavic Air 2

این دو هلی شات دارای قابلیت های فیلم برداری بسیاری هستند که از جمله آنها می توان به ویدئوهای هایپرلپس 8K در مویک ایر 2 اشاره کرد. همچنین Hyperlight با تکنولوژی های جدید عکس های گرفته شده در شرایط کم نور را بهبود می بخشد. همچنین ویژگی Smart Photo روش های هوشمندانه ای برای فیلم بردرای و تصویر برداری آسان فراهم می کند. مویک 2 هم قابلیت تصویر برداری HDR را دارد ولی نمی تواند این ویژگی را با تصاویر پانوراما ادغام کند. از آنجایی که مویک 2 پرو محصول سال 2018 کمپانی DJI میباشد، بسیاری از قابلیت های آن در سری مویک ایر 2 بروز شده و این یک مسئله طبیعی است.

mavic air 2 vs mavic 2 pro camera djiland com b

از آنجایی که مویک ایر 2 یک کوادکوپتر دوربین دار با قابلیت هایی همچون زمان پرواز 34 دقیقه، برد رادیویی 18 کیلومتر و قابلیت فیلم برداری 4K می باشد، اما بسیاری از کاربران هنگام خرید پهپاد بر سر دوربین ایر 2 و مویک 2 دچار تفاهم شده اند که در این محتوا ما تلاش کرده ایم تا تمامی قابلیت های فیلم برداری و تصویر برداری DJI Mavic 2 Pro و مویک ایر 2 را مورد بررسی قرار دهیم.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *