dji-mavic-mini-review-domzik_Com-f

بررسی مویک مینی

بررسی مویک مینی – یک پهپاد حرفه ای با کارایی گسترده

کمپانی DJI یکی از تولید کننده های معتبر در عرصه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین تجاری می باشد که بیشتر بر روی ساخت فیلم های هوایی تمرکز کرده و سعی دارد تا در این عرصه به آخرین سطح از توانایی های یک پرنده رباتیک برای تصویر برداری و فیلم برداری هوایی برسد. ما در این محتوا قصد داریم تا پهپاد مویک مینی را برای کاربران و علاقمندان بررسی کنیم.

dji mavic mini review domzik Com a

مویک مینی با وضع ظاهری بهتری نسبت به مویک 2 ساخته شده، چرا که وزن کمتر دارد و بسیار کوچکتر می باشد. کوادکوپتری که با توجه به وزن و اندازه پایینی که دارد از ثبت در آژانس هواپیمایی فدرال (FAA) آمریکا معاف شده و برای شروع پرواز نیازی به ثبت این پرنده در فدرال نمی باشد. در واقع مویک مینی یک پهپاد هابی و البته با امکانات پیشرفته نظیر دوربین 12 مگاپیکسل، زمان پرواز طولانی و برد رادیویی بالا می باشد. در پایین ما به نقاط قوت و معایب مویک مینی اشاره کرده ایم که می توانید آنها را مشاهده کنید.

نقاط قوت مویک مینی: هلی شات Mavic Mini دارای زمان پرواز بالا می باشد که این امکان را می دهد تا کاربران تصاویر بیشتر و فیلم های طولانی تری به ثبت برسانند. دومین ویژگی خوب این پرنده ساختار تاشو و قابل حمل آن می باشد که باعث می شود تا علاقمندی کاربران دوچندان شود. از طراحی آن که عبور کنیم به دوربین 12 مگاپیکسل این پرنده می رسیم، جایی که دوربین این توانایی را دارد که فیلم های 2.7K و بسیار پایدار به ثبت برساند. گیمبال سه محوره هنگام فیلم برداری ثبات عالی ایجاد می کند. مداومت شارژی مویک مینی دیگر ویژگی خوب این کواد کوپتر می باشد که برای یک پهپاد 400 دلاری واقعا بی نظیر می باشد.

نقاط ضعف و معایب مویک مینی: از نقاط ضعف اصلی این پرنده ایمنی آن می باشد که نمی توان به آن اطمینان داشت. Mavic Mini قابلیت تشخیص موانع را ندارد و به همین خاطر نمی تواند یک پرواز خودمختار را ارائه دهد. علاوه بر این از قابلیت هایی همچون حالت های پرواز هوشمند، دنبال کردن سوژه و موارد بسیار دیگر محروم می باشد. در بازوها و پروانه های آن هم معایبی وجود دارد که رفته رفته کاربران به آنها پی می برند. این هلی شات همچنین فاقد ویدئوهای 4K یا 2.7K با فریم 60Fps می باشد. مویک مینی همچنین نمی تواند تصاویر RAW به ثبت برساند و بسیاری از امکانات تصویری آن نظیر سرعت شاتر، میزان ایزو و غیره مورد دلخواه کاربران نبود. ما در رابطه با معایب مویک مینی به صورت جداگانه این مورد را بررسی کرده ایم که علاقمندان می توانند آن را از دی جی ای لند مطالعه کنند.

در جدول زیر شما همچنین می توانید تمامی نکات مثبت و منفی هواپیمای مویک مینی را به صورت خلاصه مشاهده کنید؛

نکات مثبت نکات منفی
– قیمت مناسب – هنگام اتصال دچار مشکل می شود
– طراحی تاشو با قابلیت حمل بالا – فاقد سیستم تشخیص موانع
– مداومت شارژی 30 دقیقه شگفت انگیز است – فاقد گزینه ویدئویی 24 فریم بر ثانیه
– دارای ریموت کنترل از راه دور – از تصاویر خام و HDR پشتیبانی نمی کند
– ثبت ویدئوهای پایدار 2.7K – از حالت های پرواز هوشمند پشتیبانی نمی کند
– مجهز به گیمبال سه محوره —-
– نیاز به ثبت در سامانه هوایی فدرال نمی باشد —-

طراحی تاشو برای حمل آسان

Mavic mini با بهره گیری از یک طراحی تاشو و 249 گرم وزنی که دارد به راحتی درون جیب شما جای می گیرد و به راحتی حمل می شود. این پهپاد در حالت پرواز دارای ابعاد ۲۴٫۵x29x5.5 سانتی متر طول، عرض و ارتفاع می باشد که در حالت تاشو این ابعاد به 14×8.2×5.7 سانتی متر کاهش یافت. باتری قابل تعویض در قسمت عقب و درون یک محفظه جاگذاری شد. شما همچنین می توانید درگاه اسلات کارت MicroSD و درگاه Micro USB را در قسمت پایین و زیر درب باتری پیدا کنید. برای خاموش کردن کوادکوپتر دکمه پاور آن را فشار دهید. برای روشن کردن هم کافیست دکمه را پایین نگه دارید تا صدای بوق شنیده شود.

dji mavic mini review domzik Com c

مویک مینی با قیمت 399 دلار

مویک مینی در دو پک کمبو و استاندارد عرضه میشود که پک کمبو آن با لوازم جانبی بیشتر نظیر 3 عدد باتری، گارد ملخ قفسه ای و قیمت 499 دلار برای حرفه ای کاران توصیه میشود. مشتریانی که پک اصلی این کوادکوپتر را خریداری کرده اند می توانند تمامی لوازم جانبی آن را از فروشگاه دی جی آی لند خریداری کنند. با بررسی نظرات کاربران و ایده هایی که از این محصول داشته اند، گویا پروانه ها و بازوهای کواد کوپتر در دچار نوساناتی می شود که پرواز را کمی دشوار میکند. یکی از رقبای اصلی مویک مینی می تواند هلی شات پاروت انافی باشد که هر چند گرانتر از Mavic Mini می باشد، اما توانایی ثبت فیلم های 4K را دارد و حدود 50 گرم سنگین تر از کوادکوپتر مویک می باشد. با توجه به بررسی هایی که از این محصول داشته ایم و پرواز هایی که طی این مدت با آن داشته ایم، به نظر می رسد که مویک مینی بسیاری از ویژگی های پهپادهای تجاری مویک را شامل نمی شود.

مویک مینی از برنامه همراه DJI Fly پشتیبانی می کند!

DJI برای این کوادکوپتر از اپلیکیشن همراه DJI Fly به کار گرفته، در واقع همزمان با معرفی مویک مینی یک اپلیکیشن همراه متناسب با قابلیت ها پرنده ارائه داده است. مویک ایر 2 محصول جدید شرکت DJI هم از همین برنامه پشتیبانی می کند و گویا DJI قصد دارد تا استفاده از DJI Fly را در محصولات جدید خود و کوادکوپترهای مویک گسترش دهد. محصولی که نسخه های جدید آن قابلیت های بیشتری تحت اختیار خلبانان قرار می دهند. رابط کاربری بسیار ساده است، لذا برخی ویژگی ها به زبان چینی قابل مشاهده هستند، نظیر قابلیت Fly Spots که در خارج از چین غیر فعال می شود. در DJI Fly شما همچنین می توانید از ویژگی QuickShots بهره بگیرید و با فشردن یک دکمه پرواز کنید.

Mavic Mini با دوربین 12 مگاپیکسل معرفی شد!

دوربین نصب شده بر روی پهپاد مویک مینی دارای سنسور تصویر برداری CMOS 1/2.3 اینج می باشد که تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رساند. اما این دوربین همانطور که قبل هم گفته ایم از فیلم های 4K پشتیبانی نمی کند. حد مجاز این دوربین فیلم های 2.7K با رزولوشن 2720×1530 پیکسل و سرعت 25 تا 30 فریم بر ثانیه به ثبت می رساند. لنزهای 24 میلی متر و دیافراگم F2.8 به دوربین این توانایی را می دهد تا در شرایط کم نور هم تصاویر روشن به ثبت برساند. زاویه دید دوربین 83 درجه می باشد که تصاویر با زاویه عریض به ثبت می رساند. این مولتی روتور قابلیت ثبت عکس های RAW را ندارد. دوربین دارای بیت ریت 40 مگابیت بر ثانیه می باشد. با وجود این قابلیت ها، اما در پروازهای آزمایشی که انجام داده ایم دوربین کمی ناامید کننده بود.

مشاهده داده های مکانی و مختصات پرواز به صورت آنی

مویک مینی با استفاده از سیستم GPS و GLONASS داده های مکانی و مختصات نقاط مورد نظر خلبان را به دست می آورد و به صورت آنی می توانید آنها را مشاهده کنید. کوادکوپتر همچنین برای یک پرواز شناور از دو سنسور ویژن و سیستم GPS استفاده می کند.

مویک مینی با مداومت شارژی 30 دقیقه

کوادکوپتر Mavic Mini دوام شارژی 30 دقیقه دارد. باتری مولتی روتور از نوع لیتیومی با ظرفیت 2400 میلی آمپر می باشد که ولتاژ 7.2 ولت دارد و با توجه به وزن اندکی که کوادکوپتر دارد، DJI دوام شارژی آن را 30 دقیقه اعلام کرده است. اما در پروازهای آزمایشی که انجام داده ایم و ترکیبی از حرکات افقی، شناور شدن در هوا و تغیر در ارتفاع بوده با یک باتری فول شارژ حدود 26 دقیقه دوام شارژی داشته ایم.

ریموت کنترل اساسی برای پرواز آسان

ریموت کنترلی که برای این مولتی روتور در نظر گرفته اند بسیار اساسی می باشد و از جوی استیک های قابل تعویض برای آن در نظر گرفته اند که به راحتی می توان بعد از پرواز آنها را در شیار مخصوص محافظت کرد. برد این کنترل هوشمند حدود 4 کیلومتر می باشد و یک فید زنده با کیفیت 720 پیکسل از دوربین دریافت می کند. اما نحوه کار کردن با این ریموت اینگونه است که ابتدا باید ریموت را روشن کرده و منتظر بمانید تا به مویک مینی متصل شود. پس از اتصال به کوادکوپتر می توانید با استفاده از دو جوی استیک راست و چپ مولتی روتور را از زمین کنده و در جهت دلخواه حرکت دهید. همانند تصویر پایین ریموت را در دست بگیرید. اکنون جوی استیک سمت چپ که در زیر انگشت شست دست چپ شما قرار دارد برای پرواز به بالا و پایین و چرخش به طرفین کاربرد دارد. جوی استیک دوم که در زیر شست دست راست شما قرار دارد برای جهت دادن به هواپیما استفاده می شود. با حرکت دادن این جوی استیک در جهت جلو یا برعکس مویک مینی هم در همان جهت پرواز می کند.

dji mavic mini review domzik Com b
اما ریموت Mavic Mini یک مشکل اساسی دارد و آن هم صفحه نمایش آن می باشد. این ریموت فاقد نمایشگر می باشد که به جای آن می توانید یک تلفن هوشمند اضاف کنید. در قسمت پایینی ریموت یک هولدر یا گیرنده موبایل تعبیه شده که از دستگاهایی با طول 165 میلی متر و عرض 6.5 تا 8.5 میلی متر پشتیبانی می کند. برای استفاده از تلفن همراه به جای ریموت می توانید برنامه DJI Fly را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. این هواپیمای بدون سرنشین همچنین با کابل های لایتنینگ ، میکرو USB و USB-C سازگاری دارد و این اجازه را می دهد تا از تمامی تلفن هایی که با برنامه DJI Fly سازگار هستند برای کنترل این پرنده استفاده کنید.

مویک مینی 199 گرمی

جالب است بدانید که DJI در حال فروش نسخه 199 گرمی پهپاد مویک مینی در ژاپن می باشد. از آنجایی که در ژاپن سختگیرانه تر برخورد می کنند، کمپانی نسخه ای متفاوت از این کواد کوپتر را با وزن کمتر به بازار این کشور عرضه می کند. شاید برای شما جالب باشد که چگونه وزن آن را کاهش داده است. کمپانی از یک باتری با ظرفیت پایین تر بر روی این نسخه به کار گرفته، که دوام شارژی کمتری دارد.

آیا مویک مینی یک پهپاد تفریحی است؟

بسیاری از کاربران در این اندیشه هستند که DJI به عنوان یک برند معتبر، تولید کننده ای که پهپادهای صنعتی نظیر کوادکوپترهای ماتریس و سمپاش آگراس را روانه بازار کرده چرا خط تولید خود را به سمت پهپادهای هابی نظیر مویک مینی، اسپارک و تلو هدایت کرده است. باید این نکته را بدانید که کوادکوپترهای هابی و تفریحی که بیشتر توسط کمپانی های سایما، MJX و غیره تولید می شوند، در میان هواپیماهای بدون سرنشین درصد فروش بالایی داشته اند و از آنها استفاده زیادی برده اند. و البته DJI هم با اضافه کردن ویژگی های کاربردی به این دستگاها سعی دارد تا در این زمینه هم فعالیت های ویژه ای به علاقمندان ارائه دهد. مویک مینی را می توان یک پرنده تفریحی با امکانات پیشرفته دانست، که برای فیلم برداری و تصویر برداری می توان از آن استفاده کرد.

تاریخ انتشار و قیمت DJI Mavic Mini

Mavic Mini از دسته پهپادهای مویک شرکت DJI می باشد که با امکانات باورنکردنی در ابعاد و وزن بسیار پایین در تاریخ اکتبر 2019 به بازار عرضه شد. استفاده از یک طراحی قابل حمل با وزن و ابعاد پایین باعث شده تا همچنان در میان محصولات جدید DJI نظیر مویک 2 پرو درصد فروش بالایی داشته باشد. مویک مینی در دو پک کمبو و استاندارد عرضه می شود که قیمت پک اصلی Mavic Mini برابر با 399 دلار می باشد.

کوادکوپتر مویک مینی را از کجا خریداری کنیم؟

اکنون برای خرید مویک مینی از کجا و چگونه باید اقدام کنیم. مشتریانی که علاقمند به خرید پهپاد مویک مینی هستند می توانند اکنون از همین فروشگاه یعنی دی جی آی لند، مرکز فروش پهپادهای DJI برای خرید این کوادکوپتر DJI اقدام کنند. این نمایندگی همچنین تمامی خدمات مربوط به این محصول نظیر تهیه قطعات جانبی، اطمینان از سلامت کالا و غیره را به مشتریان ارائه می دهد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *