معایب و نقاط ضعف کوادکوپتر مویک مینی

معایب و نقاط ضعف مویک مینی

معایب و نقاط ضعف کوادکوپتر مویک مینی

کوادکوپتر DJI Mavic mini یکی از مینی پهپادهای شرکت DJI می باشد که هرچند یک شگفتی بی نظیر از این کمپانی به حساب می آید. اما معایب و نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. شاید مویک مینی یک کوادکوپتر فیلم برداری با وزن کمتر از 249 گرم می باشد که از بسیاری محدودیت ها معاف می باشد، اما همین وزن پایین مشکلات خود را دارد. در ضمن این هواپیمای بدون سرنشین و کنترل از راه دور از بسیاری قابلیت های پرواز اتوماتیک محروم می باشد که برای تجربه یک پرواز حرفه ای باید تجربه بالایی در استفاده از این پرنده  های رباتیک داشته باشید.

dji mavic mini drone djiland com b

وزن و اندازه پایین مویک مینی یک مشکل اساسی برای خلبانان به وجود می آورد. بسیاری از کاربران در نظر سنجی های خود Mavic mini را به خاطر وزن و اندازه پایینش انتخاب مناسبی برای پرواز در فضای بیرون نمی دانستند. در شرایط نامساعد محیطی و هنگام وزش باد پرواز و ایجاد تعادل بسیار دشوار می باشد. کاربران با حجم پایین این پرنده هم مشکل داشتند، چرا که در فضای بیرون به راحتی قابل ردیابی نمی باشد که درصد احتمال خارج شدن از محدوده کنترل را افزایش می دهد. بنابراین با این دو مشکل اساسی که در مولتی روتور مویک مینی جستجو کرده ایم می توان نتیجه گرفت که پرواز در فضای باز تا حدودی مشکل می باشد.

مویک مینی فاقد بسیاری از حالت های پرواز هوشمند می باشد

هلی شات Mavic Mini فاقد حالت های پرواز هوشمند می باشد که در واقع قابلیت پرواز اتوماتیک را نداشته و همین عامل باعث می شود تا بسیاری از ارزش های آن را سلب کند. در تمامی پهپادهای مویک و حتی فانتوم خلبان یک مسیر پیش فرض را تعین می کرد تا پرنده به صورت اتوماتیک بر روی آن پرواز کند. اما با مویک مینی باید به صورت دستی جهت پرواز را تعین کنید.

عدم استفاده از ویژگی Active Track

بسیاری از پهپادهای شرکت DJI به این خاطر محبوب بوده اند که دارای حالت های پرواز هوشمند به خصوص امکان ردیابی سوژه های متحرک بوده اند. اما مویک مینی فاقد این ویژگی می باشد که کار خلبان را اندکی دشوار می کند. در این صورت شما باید در تمام طول پرواز به صورت دستی برای حفظ تعادل پرنده و پرواز در مسیر مورد نظر از ریموت استفاده کنید و همزمان بر نحوه فیلم برداری و تنظیمات دوربین نظارت داشته باشید. عدم استفاده از ویژگی های پروازی اتوماتیک تا حدودی Mavic mini را فلج می کند.

مویک مینی از ویدئوهای 4K پشتیبانی نمی کند

بر خلاف پهپادهای جدید DJI نظیر مویک 2 پرو که کیفیت ویدئویی 4K دارد، مویک مینی نمی تواند ویدئوهایی با این کیفیت به ثبت برساند. فیلم های به ثبت رسیده با این هلیشات کیفیت 2.7K دارند که شاید قابل استفاده در سناریوهای مورد نظر شما نباشند. از آنجایی که مویک مینی یک پهپاد خانوادگی و توصیه شده برای طبیعت گردان و سفرهای دوستانه بوده تصاویر 12 مگاپیکسل آنچنان که باید برازنده آن نمی باشد. دوربین مویک مینی یک مشکل دیگر هم دارد و آن هم عدم ثبت تصاویر RAW می باشد.

آیا مویک مینی قابلیت تشخیص موانع را دارد؟

یکی دیگر از معایب هلی شات Mavic Mini که در واقع مهمترین نقطه ضعف آن به حساب می آید، عدم استفاده از سنسورهای اجتناب از موانع می باشد که در تمامی پهپادهای Mavic شرکت دی جی ای مشاهده می شود. شاید اگر کمپانی از این سنسورها در مویک مینی به کار می گرفت، علاقمندان استقبال بیشتری از این محصول می کردند. در همین راستا کمپانی از گارد ملخ های قفسه ای برای این پرنده در نظر گرفته تا ایمنی آن را هنگام پرواز تضمین کند.

مویک مینی فاقد تکنولوژی انتقال رادیویی OcuSynce می باشد

دیگر معایب Mavic Mini می تواند تکنولوژی انتقال رادیویی آن باشد که dij همانند پهپادهای قدیمی از قابلیت Lightbridge استفاده می کند. در حالی که فناوری OcuSynce می توانست با سرعت بیشتری ویدئوهایی با کیفیت بالاتر از 720 پیکسل و 30 فریم بر ثانیه برای کاربر ارسال کند.

چند مشکل جزئی دیگر هم در مویک مینی مشاهده می شود که از جمله آنها می توان به شارژر USB-A و حافظه داخلی آن اشاره کرد. مویک مینی فاقد حافظه داخلی می باشد، اما از کارت های MicroSD پشتیبانی می کند. علاقمندان می توانند تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به DJI Mavic Mini را از فروشگاه دی جی آی لند نمایندگی پهپاد DJI رصد کنند. مویک مینی از پهپادهای پیشرفته و البته نسبت به قابلیت ها و امکاناتی که دارد ارزان قیمت کمپانی DJI می باشد که برای طبیعت گردی، مسافرت های دوستانه و حتی فیلم برداری در آتلیه ها و تالارها مناسب می باشد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *