9 ویژگی برتر کوادکوپتر ماتریس 300 آر تی کی

9 ویژگی برتر پهپاد ماتریس 300RTK

9 ویژگی برتر پهپاد صنعتی DJI Matrice 300 RTK

ماتریس 300 RTK محصول سازمانی کمپانی DJI می باشد که در سال 2020 معرفی شده است. دی جی ای از جمله کمپانی هایی می باشد که خط تولید آن به سوی کوادکوپترهای صنعتی سوق داده می شود. در صنعت کشاورزی سمپاش های هوایی نظیر پهپاد آگراس و در زمینه فیلم برداری و بررسی های سازمانی هم کوادکوپترهای ماتریس برای حمل دوربین های سنگین وزن بسیار موثر واقع شده اند. اکنون می خواهیم برترین ویژگی های این پرنده صنعتی را برای شما بیان کنیم، قابلیت هایی که می توان گفت پیشنهاداتی از نقشه برداران حرفه ای و سازمان های جهانی بوده اند و DJI برای راحتی کاربران از آنها به کار گرفته است.

1- افزایش ایمنی و اصلاح عملکرد آن

طراحی پرنده اندکی تغیر کرده و یک مونتاژ کلی را در بازوهای آن مشاهده می کنید. پروانه ها به صورت معکوس بر روی روتورها نصب می شوند. بدنه آن از محور چرخش پروانه ها بالا می رود که این امر باعث چابکی، شتاب بیشتر و قدرت مانور بی سابقه آن حتی در هنگام وزش باد شدید و شرایط ناهموار می باشد. طراحی پروانه ها در ام 300 آر تی کی به صورت معکوس صورت گرفته که بدنه اصلی هواپیما را از پروانه ها بالا می برد و شش سنسور اجتناب از موانع دید مناسبی برای تشخیص موانع از طرفین به وجود می آورد.

M300 rtk Top 10 Features djiland com b

2-  اجتناب از مونع دومین ویژگی برتر ام 300

دومین ویژگی برتر هلی شات ام 300 RTK می تواند سنسورهای اجتناب از موانع آن باشد که تا به امروز می تواند ایمن ترین پهپاد شرکت DJI باشد. خلبانان با داشتن 6 سنسور بصری دوگانه، سنسورهای تشخیص فاصله و حسگرهای TOF یک پرواز آرام را تجربه کنند. در هنگام شب هم با روشن کردن چراغ های بالا و پایین می توانید از این سنسورها استفاده کنید. یک رادار اضافی برای تقویت عملکرد سنسورهای اجتناب از موانع می تواند بر روی این هلی شات نصب شود. با وجود این سنسورها به راحتی در نزدیکی اهداف خود که در حال حرکت هستند پرواز کنید و امنیت مناسبی داشته باشید. بنابراین می توانید با استفاده از پهپاد سازمانی ام 300 داده هایی با بهترین کیفیت ضبط کنید.

3- صعود و فرود سریع با ماتریس 300RTK

طراحی مخصوصی که برای این پرنده در نظر گرفته اند به همراه موتورهای قدرتمند باعث شده تا با سرعت بی نظیری از زمین کنده و بر سطح تیکاف خود فرود بیاید. این پهپاد صنعتی دارای سرعت صعود 5 متر بر ثانیه، سرعت فرود 3 متر بر ثانیه در حالت افقی دارای سرعتی بیش از 51 مایل بر ساعت که معادل 82 کیلومتر بر ساعت می باشد. اکنون خلبانان می توانند سریعتر از هر زمانی به سوی اهداف خود حرکت کنند. پس از جمع آوری داده ها یا هنگام بازگشت به خانه به جای اینکه به طور عمودی از خانه خود پایین بیایید ، M300 RTK اکنون دارای فرود با شیب افقی به سرعت 6m / s است. این امر نه تنها زمان انتظار شما را برای فرود کوادکوپتر به شدت کاهش می دهد ، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف باتری و افزایش بهره وری نیز می شود.

4- باتری هایی با ظرفیت بالا و زمان پرواز ویژه

از آنجا که ماتریس 300RTK یک هواپیمای سازمانی می باشد استفاده از باتری هایی با ظرفیت بالا توصیه می شود. ام 300 از دو باتری TB60 استفاده می کند که در کنار هم M300 را قادر می سازند تا همراه دوربین H20 حدود 50 دقیقه در هوا دوام بیاورد. شما همچنین می توانید 45 دقیقه به صورت شناور با این باتری ها پرواز داشته باشید. کمپانی همچنین توصیه می کند که باتری ها را به صورت جداگانه استفاده کنید. این هواپیمای بدون سرنشین همچنین دارای یک هاب شارژ حرفه ای می باشد که همزمان 8 باتری ماتریس 300 آر تی کی را حدود 60 دقیقه به حالت فول شارژ می رساند. طراحی هوشمندانه این باتری و سیستم خنک کننده آن این امکان را فراهم می کند تا در دمای بالا هم یک پرواز حرفه ای را ارائه دهید. همچنین در صورت خراب شدن یکی از باتری ها باتری دیگر انرژی لازم برای بازگشت پرنده به سوی محل پرواز را فراهم می کند.

M300 rtk Top 10 Features djiland com h

5- ویژگی های افزونگی

قابلیت اطمینان و ایمنی بالا در واقع زیرساخت هواپیمای M300RTK می باشد که کمپانی بر روی آن دقت زیادی داشته است. مشابه طراحی باتری دوتایی ، M300 RTK با یک سری افزونگی تقویت شده است تا در صورت آسیب و شرایط اضطراری از ایمنی پرنده اطمینان حاصل شود. M300 RTK با داشتن سنسورهای بیشتر از جمله شتاب سنج اضافی ، فشارسنج ، سیستم IMU ، RTK ، ایمن ترین و قابل اطمینان ترین پهپاد DJI است. این افزونگی ها و مکانیسم های ایمنی عبارتند از: سیستم کنترل پرواز، پیوندهای سیگنال کنترل، باتریهای هوشمند، پیوندهای انتقال، سیستم افزایشی سیستم اجتناب از موانع و سیستم پرواز در شرایطی که یکی از پروانه ها آسیب دیده باشد. شتاب سه محوره و سرعت زاویه ای در زمان واقعی به محاسبه سرعت ، موقعیت و زاویه دید هواپیما کمک می کند.

6- نصب همزمان سه دوربین بر روی ماتریس 300 آر تی کی

همزمان میتوانید سه دوربین یا هر نوع بار دیگر را بر روی هلی شات ام 300 نصب کنید. این کوادکوپتر با پشتیبانی سه گانه می توانید همزمان دو بار اضافه در پایین و یک بار اضافه را در بالا سوار کنید. برای انعطاف پذیری بیشتر ، یک درگاه SDK نیز موجود است تا در صورت نیاز توان پردازشی آن را ارتقاع دهید. M300 RTK با پشتیبانی از بارهایی با حداکثر وزن 2.7 کیلوگرم و سازگاری با سری دوربین های H20 و H20T ، جدیدترین سنسورهای هیبریدی همه کاره DJI یک آسانسور سنگین چند منظوره است.

M300 rtk Top 10 Features djiland com f

7- تکنولوژی انتقال OcuSync Enterprise

فناوری OcuSync که قبلا در سری پهپادهای مویک ، پرنده های صنعتی و حتی کوادکوپترهای فانتوم مشاهده می شد، اکنون شاهده نسخه پیشرفته آن در ام 300 هستیم. DJI برای این هواپیمای بدون سرنشین خود از تکنولوژی OcuSync Enterprise به کار گرفته که قادر به انتقال فیلم ها با کیفیت 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه از فاصله 10 کیلومتری با کنترل از راه دور می باشد. با وجود این تکنولوژی جدید اکنون خلبانان طولانی ترین و پاسخگوترین اتصال رادیویی به هواپیمای بدون سرنشین و بارهای آن را دارند. در حالی که کنترل هوشمند ام 300 فقط می تواند دو فید ورودی را نمایش دهد اما کاربران می توانند به صورت یکپارچه بین نمایشگرها به اطلاعات مهم ماموریتی خود دسترسی داشته باشند.

8- معرفی نمایش اولیه پرواز

پهپاد DJI Matrice 300 RTK اولین پلتفرمی است که از نسل بعدی HUD بهره می برد. با تقلید از استانداردهای هواپیماهای اصلی نمایش اولیه پرواز (PFD) در برنامه های همیار خلبان DJI ایجاد شده که رابط خلبانی به کاربران ارائه می دهد که بصری و کاربردی تر از گذشته می باشد. طراحی مجدد به خلبانان این امکان را می دهد تا آگاهی های موقعیتی پیشرفته را در نوک انگشتان خود داشته باشند و این امکان را برای اجرای مأموریت هایی با امنیت بالا به خلبانان حرفه ای می دهد.

9- دو خلبان؛ حالت کنترل دوگانه پیشرفته

M300 RTK مجهز به پروتکل های کنترل دوگانه خلبانی است که ماموریت ها را با ایمنی و انعطاف پذیری بیشتری امکان پذیر می سازد. هنگام پرواز با یک خلبان ، هر دو شما برای دستیابی به اولویت کنترل پرواز ، دسترسی مساوی دارید ، انتقال آن توسط یک سری آیکون در برنامه کنترل هوشمند DJI ایجاد می شود. دو خلبان می توانند یکپارچه به کنترل پهپاد و دوربین های آن دسترسی پیدا کنند. با استفاده از این پروتکل های کنترل پرواز مجدد ، می توان خط دید را از یک خلبان به یک خلبان انتقال داد. هواپیما می تواند از کنار یک خلبان شروع به پرواز کند و در کنار خلبان دیگر فرود بیاید. برای آموزش پرواز ، یک معلم می تواند با خیال راحت به شاگرد خود آموزش پرواز دهد.

M300 rtk Top 10 Features djiland com e

این بود 9 ویژگی برتر هواپیمای بدون سرنشین ام 300 که باعث شده اند تا کمپانی یک محصول جدید با قابلیت های سازمانی روانه بازار کند. مشتریان و علاقمندان می توانند از همین جا یعنی نمایندگی خرید پهپاد DJI اقدام به خرید این محصول کنند.

 
logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *