مقایسه مدهای پروازی مویک ایر 2 با مویک مینی

مقایسه حالت های پروازی مویک مینی و مویک ایر ۲

مقایسه حالت های پرواز مویک مینی و مویک ایر 2

کوادکوپترهای Mavic Air 2 و مویک مینی از محصولات پیشرفته و پرفروش کمپانی DJI می باشند که با حالت های پرواز هوشمند کاربردی روانه بازار شده اند. اما مویک ایر 2 در مقایسه با Mavic Mini دارای حالت های پرواز بیشتری می باشد که پرواز با کوادکوپتر را آسانتر می کند. خلبانان حرفه ای با استفاده از این حالت های پرواز هوشمند می توانند فیلم های حرفه ای تولید کنند و به راحتی اقدام به هدایت کوادروتور کنند.

ما در پایین به بررسی تمامی حالت های پروازی این دو هلی شات می پردازیم که در مویک ایر 2 عبارتند از مدهای TapFly ، ActiveTrack و غیره که همگی برای یک پرواز حرفه ای نیاز می باشند. اما قبل از اینکه بخواهید از این حالت های پرواز هوشمند استفاده کنید باید برنامه همیار خلبان مخصوص هر پهپاد را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید تا با استفاده از این رابط کاربری بتوانید به این حالت های پروازی دسترسی داشته باشید. هر دو پهپاد از برنامه DJI Fly پشتیبانی می کنند که امکانات مناسبی به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار می دهد. اما برای تجربه یک پرواز هوشمندانه به امکاناتی نیاز است که در مویک مینی نمی توانیم آنها را آنطور که باید مشاهده کنیم. DJI Mavic Mini فاقد سنسورهای تشخیص مانع می باشد که امکان یک پرواز خودمختار را از آن صلب می کند. اما مویک ایر 2 به خوبی توانایی شناسایی موانع و دور زدن آنها را دارد.

از آنجایی که مویک مینی محصول سال 2019 و DJI Mavic Air 2 محصول سال 2020 شرکت دی جی ای می باشند ما ابتدا به معرفی حالت های پروازی مویک مینی می پردازیم. شاید مویک مینی یک پرنده دوربین دار و بسیار کوچک باشد اما نمی تواند قابل مقایسه با مویک ایر 2 باشد. چرا که این پرنده قابلیت های بیشماری دارد و از دوربین 4K برای آن به کار گرفته اند دوربینی که قابلیت تصویر برداری 48 مگاپیکسلی را دارد.

حالت QuickShot در مویک مینی

در کوادکوپتر Mavic Mini می توانید از قابلیت QuickShot استفاده کنید که در مجموع دارای 4 حالت پروز هوشمندانه می باشد. برای پرواز با زاویه 30 درجه از سطح تیکاف از ویژگی Dronie استفاده کنید که برای این کار باید ابتدا برنامه DJI Fly را نصب کرده سپس حالت Quick Shot را دنبال کنید. از دیگر حالت های کوئیک شات می توان به حالت Rocket برای پرواز عمود، مد Circle برای پرواز مدور به دور سوژه و حالت Helix اشاره کرد. حالت Helix و Circle بسیار مشابه هستند با این تفاوت که در حالت Helix شعاع دایره های پرواز بیشتر می شود.
مویک مینی همچنین دارای قابلیت پرواز بر روی نقاط هوایی مورد دلخواه می باشد که کاربران می توانند خیلی راحت بر روی نقاط مورد نظر خود پرواز کنند. مویک مینی دارای مکان یاب ماهواره ای GNSS می باشد که تمامی مختصات پروازی پرنده را ضبط می کند. این هواپیمای بدون سرنشین و مینی درون همچنین دارای سیستم تثبیت ارتفاع یا همان سیستم Vision می باشد.

Comparison of Mook Air 2 and Mook Mini flight modes djiland com b

مویک ایر 2 با حالت های پرواز بی شمار

اما بر خلاف Mavic Mini هلی شات مویک ایر 2 علاوه بر مجموعه Quick Shot دارای حالت های پرواز بی شماری می باشد که در پایین به تمامی آنها اشاره می کنیم. مویک مینی دارای چند حالت پرواز مبتدی که تمامی آنها در یک مجموعه Quick Shot قابل دسترسی بوده اند اما کوادکوپتر DJI Mavic Air 2 برگرفته از ویژگی های بسیار هوشمندانه می باشد که می توان گفت  بسیاری از این ویژگی ها در سری های قبلی پهپادهای مویک وجود داشته اند، اما در این نسخه از مویک ایر بروزرسانی شده اند. پرنده ای که دارای سیستم انتقال رادیویی ضد اختلال OcuSync 2.0 و سیستم اجتناب از موانع به صورت همه جانبه می باشد که پرواز با این مولتی روتور را بسیار آسان کرده است.

Comparison of Mook Air 2 and Mook Mini flight modes djiland com c

حالت TapFly در مویک ایر 2

DJI Mavic Air 2 دارای ویژگی TapFly یا پرواز بر روی مختصات مورد دلخواه کاربر می باشد. با استفاده از این ویژگی می توانید خیلی راحت از تمامی زوایا فیلم برداری و تصویر برداری کنید. در این حالت شما باید بر روی نقشه نقطه گذاری کنید تا یک مسیر از پیش تعین شده را برای پرواز هوشمند در اختیار کاربر قرار دهید. هنگامی که کوادکوپتر به صورت اتوماتیک در حال پرواز است سیستم Flight Autonomy یک نقش مهم را ایفا می کند و تمامی موانع روبرو پرنده را دور می زند تا بتواند با ایمنی کامل به سوی مقصد حرکت کند.

ویژگی Active Track 3.0

DJI برای اولین بار در سری پرنده های مویک خود از ویژگی Active Track ورژن 3.0 به کار گرفته که به صورت حرفه ای سوژه مورد دلخواه شما را در میان جمعیت دنبال می کند. برای این کار کافیست موضوع خود را به دوربین نشان دهید تا به صورت اتوماتیک آن را دنبال کند. با وجود این قابلیت دیگر پهپاد مویک ایر موضوع مورد نظر را گم نمی کند و به صورت حرفه ای آن را دنبال می کند. در کنار این ویژگی همچنین از قابلیت Spotlight 2.0 به کار گرفته که از خارج شدن سوژه از کادر مرکزی دوربین جلوگیری می کند. 

حالت پروازی POI 3.0

در این حالت باید یک نقطه را انتخاب کرده سپس به پرنده دستور دهید تا به صورت هوشمندانه به دور  آن بچرخد. کاربران هنگامی که می خواهند به دور یک سازه استوانه ای یا برج هایی که به صورت هرمی ساخته شده اند می توانند از این قابلیت پرواز هوشمند استفاده کنند.

حالت بومرنگ و Asteroid

این دو حالت از حالت های فیلم برداری هوشمندانه مویک ایر 2 می باشند که در حالت Bomrang دوربین از صحنه دور شده سپس نزدیک می شود که یک صحنه جذاب تهیه می کند. در حالت Asteroid پهپاد به صورت مستقیم با زاویه ای که شما برای آن در نظر گرفته اید دور می شود که یک ویدئوهای بسیار جذاب تولید می کند که امروزه در فضای مجازی بسیار پر بازدید هستند.

اما حالت های پرواز هوشمند مویک ایر 2 در مقایسه با مویک مینی بیشتر و پیشرفته تر می باشند که این اجازه را به کاربر می دهند تا خیلی راحت تر پرواز کند. Mavic Air 2 علاوه بر این حالت های پرواز هوشمند دارای چند قابلیت تصویر برداری و فیلم برداری هوشمندانه نظیر فیلم های هایپرلپس، اسلوموشن، و HDR می باشد که کار فیلم برداری را برای کاربران هم آسانتر می کند.

اما مشتریان علاقمند به خرید پهپاد می توانند به صورت مستقیم این محصولات را از همین  فروشگاه یعنی دی جی آی لند نمایندگی شرکت DJI با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنند. مویک مینی از محصولات 500 دلاری شرکت DJI می باشد اما مویک ایر 2 با قیمت 799 دلاری به بازار عرضه شد.

logo.djiland

 

دی جی آی لند
نمایندگی DJI

دی جی آی لند نمایندگی و مرکز فروش تخصصی محصولات DJI با ارزانترین قیمت در ایران به همراه قطعات و لوازم یدکی همراه با آموزش ها و خدمات پس از فروش

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *